TDC 10 Anmeld indhold Skrevet November 7, 2009 Antipiratgruppen dropper at straffe pirater Det er da noget af en fallit erklæring. "Nå vi skipper at oprette loven, fordi vi ikke er dygtig nok til at samle beviser. Vi kan hurtig blive enig om at straffen for at downloade måske er lige hård nok, men det er stadig ulovligt ligemeget hvor mange, der gør det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2009 Det er en sejr for individdet! Musik industrien vil ikke lytte til alternativer til at distribuere deres musik og nu bliver de tvunget til at lytte. Gør det billigere og lettere, så gider folk ikke bøvle med piratkopiering. Problemet er bare at det er pladeselsskabernes indtjening der er i fare og ikke kunstnerens. For var jeg kunstner og kendt, så havde jeg sgu distribueret hele lortet via nettet. Ingen grund til at bruge cd og dvd og bruge penge på det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2009 Jeg boede i Frankrig et stykke tid. De have en fed ordning med at du betalte 5euro ekstra for din forbindelse om måneden. Så kun du downloade hvad du havde lyst til og de fordelte så nogen penge til kunster der var downloadet mest. Det var en god ide, men de gik væk fra det igen pga. pres fra Hollywood. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2009 Nej hvor er det synd for de højtbetalte advokater i antipiratgruppen, der nu skal finde noget andet at lave. Det var eller sådan en nobel fremgangsmåde de havde med at true den almindelige unge dansker med bødestørrelser der ville gældsætte dem resten af livet. Alt sammen med det noble formål/påskud at give penge til kunstnerne - den almidelige kunster fik vel trods alt op imod en hel procent af indtjeningen. Oh ak og ve - hvordan skal de stakkels højtbetalte advokater nu kunne betale næste termin på villaen? De kan jo ikke søge om i hjælp "Fonden til støtte for fattige og uformuende børsvekselerer og skibsredere". Den er vel tom nu pga. krisen. Men på den anden side er der jo en fordel ved at der er krise - så kan de sikkert tjene penge på at administrere konkursboer i stedet for. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2009 Jeps! Bare vent.....det er kun den lille første skvulp på den tsunami der kommer..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim79 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2009 Jeg tvivler nu meget på, at industrien giver op, bare fordi en flok advokater i Danmark gør det. Der er stadig MPAA, RIAA, FBI osv osv som gør hvad de kan for at gøre det besværligt. Og ja jeg ved godt, at de ikke har indflydelse i Danmark og Sverige. Men tingene kan hurtigt ændre sig. Og bare fordi Schlütter ikke vil mere betyder ikke at der ikke er andre der vil. Ja jeg ved godt at det er et lidt surt opstød midt i glæden over Schlütters forfald. Men lad os nu se hvad der sker. Det her betyder næppe at vi nu må hente alt det vi vil ganske gratis. *edit* Ja så kan man lære at udtale sig før man læser. Det eneste som jeg kan finde er, at APG har frafaldet sager da de ikke kan bære bevisbyrden. APG består som hidtil. Spørgsmålet er nu om de får flere penge at arbejde med så de bliver en endnu støre belastning fremover da de tydeligvis mener at det er deres forhindring (ja det skal de jo mene da de er en privat virksomhed ;) )... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites