michael k 10 Anmeld indhold Skrevet November 6, 2009 i marts måned 08 köbte jeg en bil af en sigöjner (undskyld .. romaer) i halland.. idioten havde efter 7 måneder ikke ejerbyttet bilen og det tog mig yderligere 1-2 måneder at få politi og vejvärk til at tvinge han til det.. for 10 dage siden altså over 1½ år efter får jeg et brev fra fjolset om at jeg i den periode han ikke ejerbyttede bilen har fået en parkeringsböde og den vil han ha jeg betaler + renter ellers så vil han ringe polisen kronofogden og alverdens andre onde mennesker... han skriver et mobilnr i brevet og efter at ha snakket med politiet som mener han selv må betale sender jeg så en sms "hej det er mig der köbte din bil.. du kan selv betale böden da du aldrig havde fået den hvis bare du havde ejerbyttet bilen som du skulle kontakt mig ikke igen" herefter ringer idioten mig op og det förste der bliver sagt er "din mammas fitta din mamma är en hora" og det sädvanlige slang de nu kan finde på... jeg lägger röret på og går med hundene .. når jeg kommer ind igen er der adskillige sms med trusler og tilsvininger hovedsageligt af min mor og at han kender folk i skåne som nok skal ordne mig... jeg tager det ikke så tungt men efter en uge hvor han har ringet natt og dag og tilsvinet mig og truet mig ringer jeg så til politiet d.3 nov, mest bare med tanken at de måste kunne få han til at holde op med at ringe idet mindste.. de tager imod anmeldelse for "hot och ofreds-etellerandet" og jeg hörer faktisk ikke fra ham et par dage imorges kl lidt over 7 vågner jeg ved at hundene er helt oppe og köre og det ringer febrilsk på dören.. når jeg kommer ud så jeg kan se porten kan jeg se ca 12-15 personer löbe forvirret rundt om huset og når jeg kigger ned af vejen holder der så 6-7 politibiler og en ambulance .. jeg tänker straks at der er sket noget med naboen men kan se at nu pröver de sgu at kravle over plankevärket så jeg tager et par bukser på og går ud... den förste betjent der kommer mig i möde spörger mig "är du ok? är nån i huset skaddat?" helt konfus får jeg svaret "näh det tror jeg ikke" hvorefter 3 betjente stormer ind og kommer ligeså hurtigt ud igen eftersom hundene er efter dem... der kommer så en 2 civilbetjente hen til mig og prörger mig igen om jeg er sikker på at jeg er ok.. og jeg svarer "ja .. va fan håller ni på med" de begynder så at spörge om jeg har haft besög til morgen osv og jeg fatter stadig intet svarer nej og spörger hvad det drejer sig om.. de 2 kriminalfolk spörger så om jeg har gjort denne anmeldelse mod ham her idioten og det har jeg jo.. de forklarer så at kl 04:10 om morgenen har politiet stoppet en bil 2-3 km nede af vejen fra mit hus med 4 "romaer" i hvoraf 2 af dem er ret så ilde tilredt den ene er skambidt i hånd og arm af en hund og den anden har fået hugget en ökse i benet og skulderen ... nu til det sjove i historien .. det viser sig så at den ökseramte er idiotens sön som han har sendt herned for at banke mig .. de er så gået ind i et forkert hus og fået stryg med en ökse og gode hundebid... (det er ihvertfald politiets teori og det lyder jo sandsynligt) politiet ville ikke rigtig mig noget udover sikre sig at jeg var ok .. HAHAHAHA karma!!!! eneste der ikke er så sjovt er at politiet ikke aner hvilket hus de har väret i så i princippet kan en anden ligge og väre skadet... men fryd for de idioter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2009 Vi har et princip her i huset, vi køber aldrig eller sælger aldrig til... ja nu skal jeg passe på hvad jeg siger......men tror du ved hvad jeg mener :) Kan da heller ikke lade være med at tænke på at det da ville være rart at vide hvilken nabo det er man ikke skal ligge sig ud med, der svinger med økser :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2009 Vi har et princip her i huset, vi køber aldrig eller sælger aldrig til... ja nu skal jeg passe på hvad jeg siger......men tror du ved hvad jeg mener :) Kan da heller ikke lade være med at tænke på at det da ville være rart at vide hvilken nabo det er man ikke skal ligge sig ud med, der svinger med økser :) ja det princip har jeg også haft i lidt tid nu men det her var da dråben.... sådan nogle undermennesker de viste sig at väre... haha det gör de sku alle herude i "banjoland" ham jeg köbte huset af havde feks truet naboen med en ökse ... men når det er den slags her så bifalder jeg det 100% jeg havde skudt skidtet hvis de havde trängt ind her.. så de kan jo föle sig heldige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2009 ja det princip har jeg også haft i lidt tid nu men det her var da dråben.... sådan nogle undermennesker de viste sig at väre... haha det gör de sku alle herude i "banjoland" ham jeg köbte huset af havde feks truet naboen med en ökse ... men når det er den slags her så bifalder jeg det 100% jeg havde skudt skidtet hvis de havde trängt ind her.. så de kan jo föle sig heldige Spørgsmålet nu, er så bare hvad sønnen fortæller sin far - om hvem der har angrebet ham :-) Det her kan gå rigtig skidt, rigtig hurtigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2009 Spørgsmålet nu' date=' er så bare hvad sønnen fortæller sin far - om hvem der har angrebet ham :-) Det her kan gå rigtig skidt, rigtig hurtigt.[/quote'] ja mest for dem... men uanset hvad så ved de jo tydeligtvis ikke hvilket hus jeg bor i så sönnen peger dem vel hen til det andet hus... så hvis de er heldig kan de nöjes med lidt fler öksehug Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2009 Vild historie, Michael. Og Basse, kan du nu bedre forstå, hvorfor jeg ikke køber brugt. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2009 Vild historie, Michael. Og Basse, kan du nu bedre forstå, hvorfor jeg ikke køber brugt. :D Loool, jeg køber jo kun hos 2 forhandlere anyway - tvivler på de møder op og vil slå mig ihjel. hehe - i så fald, så er det slut med at handle der griner. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2009 ja mest for dem... men uanset hvad så ved de jo tydeligtvis ikke hvilket hus jeg bor i så sönnen peger dem vel hen til det andet hus... så hvis de er heldig kan de nöjes med lidt fler öksehug Skræmmende historie faktisk, jeg er enig i at jeg også ville smide 12/70'eren til skuleren. Men man skal være klar til at tage konsekvenserne, sikkert et par måneder i hotel gitterly for at true med et ladt våben...tab af jagttegn og mulighed for at eje et våben i al fremtid. Og hvis idioten/erne tager et skride i den forkerte retning, 5-10..... Jeg er enig i at alternativet, og risikere familiens liv og helbred, er værre, men man skal altid have gjort sig klar hvad der er konsekvensen. Men hold kæft en flok mindrebegavede kvajpander, forhåbentlig halter han resten af livet.... Har rejst i Rumænien en del, tror sku de værste Romaer bor i Skandinavien, der er også slemme i Rumænien, men det virker som om dem der har fundet herop lige er kravlet ned af træet......:thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2009 Skræmmende historie faktisk, jeg er enig i at jeg også ville smide 12/70'eren til skuleren. Men man skal være klar til at tage konsekvenserne, sikkert et par måneder i hotel gitterly for at true med et ladt våben...tab af jagttegn og mulighed for at eje et våben i al fremtid. Og hvis idioten/erne tager et skride i den forkerte retning, 5-10..... Jeg er enig i at alternativet, og risikere familiens liv og helbred, er værre, men man skal altid have gjort sig klar hvad der er konsekvensen. Men hold kæft en flok mindrebegavede kvajpander, forhåbentlig halter han resten af livet.... Har rejst i Rumænien en del, tror sku de værste Romaer bor i Skandinavien, der er også slemme i Rumænien, men det virker som om dem der har fundet herop lige er kravlet ned af træet......:thumbdown en times tid efter de havde väret her imorges ringede ham kriminalmanden igen og spurgte om vi ikke lige kunde mödes så troede straks at de ville sigte mig for noget men näh nej han ville bare vise lidt billeder så jeg vidste hvem jeg skulle holde udkig efter og fortälle mig at 2 af dem var med i en eller anden bande herovre jeg spurgte ham direkte hvad de havde tänkt sig at göre for at sikre min og samboens sikkerhed.. hans svar var at de ikke kunne göre så forbandet meget de har ikke resourcer til at holde herude foran 24/7 de näste par år så det eneste han kunne göre var at gi mig både hans og hans kollegas privatnumre både hjem og mobil så jeg idet mindste ikke behövede vente i kö på 112 flinkt nok af ham men det hjälper jo ligefedt når de uanset hvad stadig er min 15 min om at nå frem... så jeg spurgte ham direkte hvad konsekvensen ville väre hvis jeg med et ulovligt våben(jeg gider ikke jagtgeväret hvis de möder op 4-6 mand så det blir en pistol med nok kugler i til at tage alle 15 fätre) bläste roen af dem hans svar var at var disse folk på vej ind i huset så ville de til enhver tid betragte det som selvforsvar og så ville jeg med störst sandsynlighed slippe fmed en böde for ulovlig våbenbesiddelse da det ikke er et våben jeg har licens på.. det var kriminalmandens svar så det har jeg til enhver tid tänkt mig at holde mig til og jeg har 2 vidner på at han sagde det min kammerat og hans söster som forövrigt er startet på polisutbildingen så... ja stakkels dem hvis de skulle väre så uheldige at finde mit hus ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2009 WTF. det er da helt vildt. Ja bare det at de kunne finde ud til dig. hehe. du bor jo ikke ligefrem ved hovedevejen :D måske du skulle indstallere minefelt med on/off knap. så når du går i seng så er det aktiv.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2009 en times tid efter de havde väret her imorges ringede ham kriminalmanden igen og spurgte om vi ikke lige kunde mödes så troede straks at de ville sigte mig for noget men näh nej han ville bare vise lidt billeder så jeg vidste hvem jeg skulle holde udkig efter og fortälle mig at 2 af dem var med i en eller anden bande herovre jeg spurgte ham direkte hvad de havde tänkt sig at göre for at sikre min og samboens sikkerhed.. hans svar var at de ikke kunne göre så forbandet meget de har ikke resourcer til at holde herude foran 24/7 de näste par år så det eneste han kunne göre var at gi mig både hans og hans kollegas privatnumre både hjem og mobil så jeg idet mindste ikke behövede vente i kö på 112 flinkt nok af ham men det hjälper jo ligefedt når de uanset hvad stadig er min 15 min om at nå frem... så jeg spurgte ham direkte hvad konsekvensen ville väre hvis jeg med et ulovligt våben(jeg gider ikke jagtgeväret hvis de möder op 4-6 mand så det blir en pistol med nok kugler i til at tage alle 15 fätre) bläste roen af dem hans svar var at var disse folk på vej ind i huset så ville de til enhver tid betragte det som selvforsvar og så ville jeg med störst sandsynlighed slippe fmed en böde for ulovlig våbenbesiddelse da det ikke er et våben jeg har licens på.. det var kriminalmandens svar så det har jeg til enhver tid tänkt mig at holde mig til og jeg har 2 vidner på at han sagde det min kammerat og hans söster som forövrigt er startet på polisutbildingen så... ja stakkels dem hvis de skulle väre så uheldige at finde mit hus ... Enig i at et jagtgevær ikke er ideelt, men jeg ligger ikke inde med illegale våben, og har ikke planer om at afskaffe sådan, men tror nu at når den første kommer baglens med huden blæst af ansigtet tror jeg at nr. to tænker en ekstra gang, og hvis man er en rutineret andejæger kan man hurtigt bytte de tomme hylstre ud..... Men vild oplevelse.....som jeg forstår det, har du et par hunde, dem har sådanne typer ofte respekt for. Hundene fungere også som udemærket backup, de kan tygge lidt i dem mens du lader..... Tvivler nu på om anklageren vil undlade at få sagen prøvet ved en dommer, og med mit kendskab til dommere, så ville jeg sove uroligt hvis jeg havde lukket luften ud af 5 Romaer i min entré....... Håber ikke at høre mere til denne historie, med det mener jeg, at jeg håber de holder sig langt fra dit område.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
7eren 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2009 Det er egentlig meget sjovt at det hele starter med at han i et brev gør opmærksom på at du betaler en bøde som du selv har fået. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2009 Her er det også slut Her er det også slut med at köbe sälge til andre end 7 generationer tilbage...Vi har et princip her i huset, vi køber aldrig eller sælger aldrig til... ja nu skal jeg passe på hvad jeg siger......men tror du ved hvad jeg mener :) Kan da heller ikke lade være med at tænke på at det da ville være rart at vide hvilken nabo det er man ikke skal ligge sig ud med, der svinger med økser :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2009 Det er egentlig meget sjovt at det hele starter med at han i et brev gør opmærksom på at du betaler en bøde som du selv har fået. det hele starter med at han får en böde fordi han er for dum til at omregistrere den bil jeg har köbt af ham... jag anser det for värende hans problem og det samme gör politiet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2009 WTF. det er da helt vildt. Ja bare det at de kunne finde ud til dig. hehe. du bor jo ikke ligefrem ved hovedevejen :D måske du skulle indstallere minefelt med on/off knap. så når du går i seng så er det aktiv.. hehe de fandt jo så heller ikke ud til mig dte er det der er det komiske haha de fandt ud til en anden ... og med tanke på at både jeg og 9 ud af 10 folk herude har skydevåben i huset skal de väre glade for at de bare löb ind i en ökse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2009 hvorefter 3 betjente stormer ind og kommer ligeså hurtigt ud igen eftersom hundene er efter dem... Ha, ha, ha....Det billede fik mig godt nok til at grine Udover det, er det sgu en pænt skræmmende fortælling, og jeg håber virkelig, at det ikke eskalerer, efter mødet med din nabo. Har dog lidt på fornemmelsen, at de slap billigt hos naboen, he he he Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ahmad.dk 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2009 en times tid efter de havde väret her imorges ringede ham kriminalmanden igen og spurgte om vi ikke lige kunde mödes så troede straks at de ville sigte mig for noget men näh nej han ville bare vise lidt billeder så jeg vidste hvem jeg skulle holde udkig efter og fortälle mig at 2 af dem var med i en eller anden bande herovre jeg spurgte ham direkte hvad de havde tänkt sig at göre for at sikre min og samboens sikkerhed.. hans svar var at de ikke kunne göre så forbandet meget de har ikke resourcer til at holde herude foran 24/7 de näste par år så det eneste han kunne göre var at gi mig både hans og hans kollegas privatnumre både hjem og mobil så jeg idet mindste ikke behövede vente i kö på 112 flinkt nok af ham men det hjälper jo ligefedt når de uanset hvad stadig er min 15 min om at nå frem... så jeg spurgte ham direkte hvad konsekvensen ville väre hvis jeg med et ulovligt våben(jeg gider ikke jagtgeväret hvis de möder op 4-6 mand så det blir en pistol med nok kugler i til at tage alle 15 fätre) bläste roen af dem hans svar var at var disse folk på vej ind i huset så ville de til enhver tid betragte det som selvforsvar og så ville jeg med störst sandsynlighed slippe fmed en böde for ulovlig våbenbesiddelse da det ikke er et våben jeg har licens på.. det var kriminalmandens svar så det har jeg til enhver tid tänkt mig at holde mig til og jeg har 2 vidner på at han sagde det min kammerat og hans söster som forövrigt er startet på polisutbildingen så... ja stakkels dem hvis de skulle väre så uheldige at finde mit hus ... Pssst.... Michael! Jeg kender lige en Romæner/sigøjner som har et par pistoler til salg, billigt. Flink fyr og Han bor i Halland, Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2009 det hele starter med at han får en böde fordi han er for dum til at omregistrere den bil jeg har köbt af ham... jag anser det for värende hans problem og det samme gör politiet Du har ret så længe vi ser rent juridisk på det, her i Sverige tilhører bøder den registrerede ejer. Det er der en del som spekulerer i ret så groft. Men når han kommer igen med flere fætre og våben, bliver det vel dit problem, at du ikke betaler den bøde der i praksis tilhører dig? Og hvis han kommer en dag du ikke er hjemme kan det vel blive din kærestes eller dine hundes problem, er du ligeglad med det? Og har du virkelig lyst til at tage et andet menneskes liv over en parkeringsbøde? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2009 Du har ret så længe vi ser rent juridisk på det, her i Sverige tilhører bøder den registrerede ejer. Det er der en del som spekulerer i ret så groft. Men når han kommer igen med flere fætre og våben, bliver det vel dit problem, at du ikke betaler den bøde der i praksis tilhører dig? Og hvis han kommer en dag du ikke er hjemme kan det vel blive din kærestes eller dine hundes problem, er du ligeglad med det? Og har du virkelig lyst til at tage et andet menneskes liv over en parkeringsbøde? du tager helt fejl... hvis jeg ville slå ham ihjel for en parkeringsböde så havde jeg taget m96´eren med m203 granatkaster på , kört til halland , bläst en granat igennem väggen og så skudt samtlige rotter der kom löbende ud bagefter... men NEJ HAN sender ali baba og de fyrretyve fätre herned til mig fordi HAN har väret en idiot, hvis HAN havde gjort som HAN skulle havde HAN aldrig fået den böde.. ydermere venter HAN 1½ år med at kontakte mig så der er löbet en fandens masse renter på... men den böde er uvedkommende nu jeg er langt udover den böde nu er det helt andre ting det drejer sig om netop at han har sat mit og mine käres liv på spil og JA det kan du fandme väre sikker på at jeg vil myrde halvdelen af verden for hvis det kräves hvis vi skal gå og böje os for sådanne undermennesker bare fordi menigheden er bange for dem så kan vi ligeså godt göre bin laden til statsminister .. det er den eneste grund til at disse undermennesker kan te sig sådan det er fordi alt for mange er bange og bare böjer sig i stövet for dem.. jeg er bare ikke en af dem det er HAM der sätter min og mine näres (og tydeligtvis komplet fremmedes) sikkerhed på spil.. ikke mig at en del mennesker bare er så svage at de i sådan en situation bare punger ud er jo bare sörgerligt og det eneste det gör er jo bare at han ved at det slipper man afsted med og så kan han göre det igen...politiet forklarede mig at han har tonsvis af skumle bilhandler hvor folk blir snöret konstant og han ofte aldrig omregistrerer dem... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2009 Ha, ha, ha....Det billede fik mig godt nok til at grine Udover det, er det sgu en pænt skræmmende fortælling, og jeg håber virkelig, at det ikke eskalerer, efter mødet med din nabo. Har dog lidt på fornemmelsen, at de slap billigt hos naboen, he he he hehe ja det så komiskt ud .. ja jeg gad fandme godt vide hvem de har väret hos... indtil viderer er alle naboer indenfor 1-2km tjekket og de er ok Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites