Jump to content
FiskenNemo

Stenslag

Recommended Posts

Tænkte om der var nogle af jer der kendte de svenske "færdselslovsregler" idet jeg i dag har fået et stenslag af en forankørende bil. Føreren af bilen ville hverken oplyse navn eller forsikring og mente er "skaden" var stor nok til at han kunne holdes ansvarlig for den. Selvom skaden er på størrelse med en FEMKRONE og som jeg kan se kommer til at sprække hele min forrude. Forruden er en Mercedes E-klasse forrude med sensor i, så alene ruden unden montering koster en halv bondegård. Er der ingen hjælp at hente? - Har prøvet at snakke med politiet og forsikringsselskabet men det fatter ikke noget af definitionen "objektivt ansvar = ansvar uden skyd". PS. Jeg har pt. trafikforsäkring på den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

han har intet ansvar hvis det ikke er noget der er faldet af hans bil... og hvis du körer så tät at opkastede sten kan smadre din forrude så kan du kun klandre dig selv... udover det har du sikkert glasskadeforsikring indbygget i din forsikring så det höjst koster dig selvrisikoen...(nevermind så du kun havde trafikforsikring.. dumt i et land hvor forsikringer ikke koster meget)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

:-) Prisen for din forrude kunne have betalt din halvforsäkring i omkring 2 år sikkert hehe. Super ting at spare på, i et land hvor det ikke koster en jante :D Men ja - det er dig selv der skal betale. Og det er ikke objektivt ansvar, manden foran kan jo ikke gøre for at der ligger en sten på vejen og du kører tæt nok at den uheldigvis skulle ramme din bil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal man være fosigtig med altid at påstå, at folk ikke holder afstand. Jeg har selv oplevet flere gange at få stenslag med en afstand på 150-200 m til forankørende. Har også været ud for at få stenslag fra modsat vejbane (motorvej og ingen forankørende,). Ved sidstnævnte var det dog ikke forruden der blev ramt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu skal man være fosigtig med altid at påstå, at folk ikke holder afstand. Jeg har selv oplevet flere gange at få stenslag med en afstand på 150-200 m til forankørende. Har også været ud for at få stenslag fra modsat vejbane (motorvej og ingen forankørende,). Ved sidstnævnte var det dog ikke forruden der blev ramt.
nu nävner han selv at det er en forankörende ... udover det må du undskylde men, ligger du 200m bag en anden bil er der ingen chance i verden for at en sten han hvirvler op rammer din forrude... isåfald skal det väre en lastbil uden stänkklapper osv for en normal personbils undervognshöjde , stänkklapper osv forhindrer at en sten ryger så höjt op at du som ligger 200m bagved bliver ramt af den .. medmindre i körer 300kmt eller lign. og hvis den gör er det en meget lille sten og den vil ha mistet fart så meget at hvis du holder normal lovlig hastighed så vil den ikke smadre din forrude ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne tilmelde mig gruppen af folk der har fået stort stenslag af kørende objekt 200m fremme.. Kæft et chock man får. Har selv 3 store stenslag + en 50cm lang flænge i ruden .. kanske man snart skal ofre de 850 sek i selvrisk for at få den byttet :rolleyes: men kan selvfølgelig ikke udelukke det var en meteor... :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

200 m med 110-120 kmt, det er noget der går pænt stærkt og sten holder så absolut ikke en prædestineret retlinier bane.. Selvfølgelig kan det lade sig gøre, jeg har også prøvet det! :sad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites