Jump to content
PJKB

Indsætning af kontanter i banken

Recommended Posts

Ifm terrorlovgivning, sorte penge, bankskandaler etc. har jeg hørt at det er begrænset hvor mange kontanter man må rende rundt med og hvor mange man må sætte ind på sin konto uden at skulle dokumenterer det!!! Nogle der kender "regler" for hvor meget man må sætte ind af gangen etc? Har en bil til salg og flere vil betale cash, men jeg er helt bange for at modtage cash og ved ikke hvor meget banken vil have af bevis for den er solgt:confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

mener at have læst at bankens indberetningpligt lige er blevet reduceret fra 400.000 til 200.000 dkr. Sandsynligvis skal de osse indberette mindre beløb, hvis de har mistanke om noget grimt - her mener jeg ikke bankgebyrer! Har du en kopi af salgspapirer kan banken/policen næppe komme efter dig. Det er trods alt intet galt med kontanter - endnu Hyg dig og ha en god handel Thage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I Danmark er det nu blevet ulovligt og strafbaft at modtage eller afgive kontantbeløb på over 100.000 danske kr. Der var vist en jysk brugtvogsforhandler som for nylig fik en dom. Jeg er ikke 100% sikker på at Sverige har den samme lov, men jeg kunne forestille mig det, da loven vist er EU-relateret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg solgte en lejlighed i Sverige for 2 år siden, og fik pengene kontant. Da jeg ville sætte dem ind i banken, kunne jeg max. få lov til at sætte 20.000,-skr ind om dagen!! Jeg kunne fremvise salgskontrakt, men det var de ligeglade med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Detta är reglerna som gäller: http://www.fi.se/Templates/Page____10567.aspx Men du som privatperson har inga som hellst problem att sätta in typ 500.000:- kontant, däremot måste du visa var du fått pengarna ifrån, dvs ditt köpekontrakt. Du som privatpeson har heller ingen skyldighet att vare sig kontrollera var pangarna kommer ifrån eller anmäla något till myndigheter. Det har däremot banken som troligtvis kommer att skika kopia på ditt köpekontrakt till finansinspektionen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites