Jump to content
Kensa

Vinduesviskere

Recommended Posts

Jeg har gennem flere år, været bruger af mellemklasse vinduesviskere, i prisklassen 120-200 kr. for et sæt. Jeg har de sidste 12 år kørt mellem 40000-70000 km årlig både privat og i forbindelse med arbejde, og har derfor lært at der kan være utrolig meget forskel på viskere. Men nu havde jeg besluttet at ville prøve nogen af markedets dyreste, så jeg investerede i et sæt Bosch Aero Twin til 400 kr for et sæt. Og hold da op hvor blev jeg skuffet! De første 4-5 uger kørte de perfekt, og jeg var hurtig til at dømme dem som de bedste viskere jeg havde prøvet. Men derefter gik det stærkt, og efter 8 ugers brug laver de så mange striber på vinduet at de var ubrugelige, ja direkte til fare for trafiksikkerheden og de måtte simpelthen kasseres. Jeg skrev en mail til Bosch for at høre om det bare var mig der var uheldig eller de måske havde en forklaring på problemet, men jeg har overhovedet ikke hørt fra dem, og tolker det som om det bare er en vare der ikke holder hvad prisen lover. Så overvejer du at ville gøre lidt ekstra for dine vinduere er mit råd at holde dig langt væk fra Bosch Aero Twin....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad bruger du i stedet? Personligt bruger jeg pt. Biltemas de billigste. Virker udemærket med sprinklervæsken og i moderat regnvejr eller værre. Desværre så skriger de af helvedes til når der er tale om let eller støvregn, hvor der er for meget friktion mellem viskerblad og rude. Kan I anbefale nogle viskere som ikke larmer i overstående situation og som ligger i et fornuftigt prisleje omkring 100 kr/styk (eller mindre :))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Glem alt om de autoriserede værksteders ublu priser på disse, når bilen er til service. De tørrer (á propos) kunden så hårdt bagi, at de bruger hele weekenden på at grine færdig. Med andre ord, ingen grund til at investere mange penge i Bosch Dual DingDong UltraWipe Extreme-viskerblade, hvis alternativerne fungerer fuldt ud tilfredsstillende. Jeg køber et par sæt af dem her eller dem her nu og da - og er fuldt ud tilfreds. Nå ja - jeg kører jo også gammel bil...så lur' mig om der ikke kan være en lille luksus-storm på vej :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bruger Biltema's de dyre. (140kr pr stk tror jeg nok) virker umidelbart som om de er identiske med originalerne fra Mercedes. (Bortset fra det fine, meget synlige biltema logo som jeg har fået flere komplimenter for :th2:) Ingen umidelbar forskel i funktion eller effektivitet, men har ikke prøvet dem på en tiliset rude endnu. Jeg tror det kommer mere an på sprinklervæsken. syntes at den fra $hell giver en mere ren rude, uden at skulle bruge flere litter af gangen og som om den lige "fedter" viskerne lidt så de holder op med at pive.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites