Jump to content
capse

Den Svenske narkotikalovgivning - Til skræk og advarsel!

Recommended Posts

Öh, ja Ja, det mener jeg. Bor jeg i et land i udlandet (Det er det jeg gör nu) indordner man sig efter landets love. Jeg mener ikke at man skal ud for at köre over for rödt lys, men ting indenfor straffeloven (fängsel) og den mening har jeg da vist lov at have.

JAJA, og DF forever. Sikke en Hill-billy Har boet i DK se sidste 23 aar, Jeg er ikke DK statsborger eller Svensk. Skal jeg smides ud af Dk fordi jeg render rundt med en klump Hash i lommen iflg dig? Er sgu da glad for at du/din slags ikke sidder ved magten, selvom 15% stemmer er sgu skraemmende alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Michael K' date=' hvad skriver jeg? Som som er i fängsel har som oftest gjort noget forkert, dermed er der taget höjde for uskyldigt dömte!! I dette tilfälde som trådstarters bror ingen uskyldig.[/quote'] men det er jo ikke som oftest ... når nästen ligeså mange uskyldige blir fängslet...... og nej jeg har ikke sagt noget som helst om nogens bror

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' det mener jeg. Bor jeg i et land i udlandet (Det er det jeg gör nu) indordner man sig efter landets love. Jeg mener ikke at man skal ud for at köre over for rödt lys, men ting indenfor straffeloven (fängsel) og den mening har jeg da vist lov at have.[/quote'] men at köre overfor rödt kan i mange tilfälde udlöse en sigtelse efter straffelovsparagraffer så jo det er det du siger og der er mange ting i färdselsloven som udlöser fängselsstraf og omvendt mange ting i straffeloven som ikke gör .. men ifölge din kvindelige logik er det altså kun straffelovens paragraffer som skal resultere i udvisning selvom der er paragraffer i färdselsloven som gir värre straf end visse straffelovsparagraffer... .. det var da den dummeste udtalelse indtil videre denne tråd personligt synes jeg at alle ikke danske/svenske statsborgere skal kyles ud hvis de overträder hvilkensomhelst lov i danmark/sverige man smider jo også gäster ud af sit hus hvis de dummer sig... men at sige en slags lovoverträdelse er ok men ikke andre det viser bare igen hvor dobbeltmoralsk du egentligt er

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Laes nu traaden som den er skrevet istedet for at gi jere LIGEGYLDIGE meninger at kende.
1. Har jeg gjort, og også skrevet tak for oplysningen :th2: Sympati my ass, taenk lige paa alle de "kriminelle" danskere der fyrer en fed i ny og nae. Har de heller ikke jeres sympati??? voreherre bevares!:thumbdown:thumbdown 2. NEJ det har de sgu ikke, du er sikkert en af dem siden du forsvare dem så meget. Kender da flere der ryger og tager stoffer. Og skulle de blive taget ja så taler jeg da ikke for at de IKKE bliver straffet. At der så er nogen som har de rigtige poster og ikke bliver straffet er jeg enig med Michael om er forkert.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
At der så er nogen som har de rigtige poster og ikke bliver straffet er jeg enig med Michael om er forkert.
det er helt til grin .. enhver anden havde fået minimum 4-5 år for 3kg bare fordi det er justitsministerens sön endte han med at sidde mindre end 1 år... svineri

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tja, hvis du mener det skal være sådant, skal jeg da ikke modsige dig. Både Danmark og sverige er jo demokratier, hvor man kan vælge at brokke sig eller gøre sin indflydelse gældende via stemmeret. Det jeg mener er " Lov er lov og lov skal følges" eller måske " Skik følge eller land fly", du kan selv vælge. Den smuglende bror vidste godt han brød loven, og må derfor tage den straf demokratiet har fastlagt. Så er den ikke længere. Hyg jer Thage
Det er nyt!!! Hvornår er der kommet demokrati i Sverige???? Det er sku da det mest udemokratsike som findes!! Ikke engang østlandene landene kan følge med Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den engelske regerings hovedrådgiver på området for euforiserende stoffer er lige blevet fyret, fordi han har sagt at alkohol og tobak er mere skadeligt end hash og ecstasy. http://www.guardian.co.uk/politics/2009/oct/30/drugs-adviser-david-nutt-sacked Har man overtrådt loven, så har man overtrådt loven. Længere er den ikke. Men helt ærligt, det er også vigtigt at tage stilling til indholdet i loven. Det er f.eks. helt i orden at være pumpet med barbiturater og alkohol, mens hash og ecstacy er forkert. Hvorfor er det lige sådan man har indrettet sig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den engelske regerings hovedrådgiver på området for euforiserende stoffer er lige blevet fyret, fordi han har sagt at alkohol og tobak er mere skadeligt end hash og ecstasy. http://www.guardian.co.uk/politics/2009/oct/30/drugs-adviser-david-nutt-sacked Har man overtrådt loven, så har man overtrådt loven. Længere er den ikke. Men helt ærligt, det er også vigtigt at tage stilling til indholdet i loven. Det er f.eks. helt i orden at være pumpet med barbiturater og alkohol, mens hash og ecstacy er forkert. Hvorfor er det lige sådan man har indrettet sig?
At loven er ofte blind overfor åbenlyse urimeligheder er en helt anden sag, end startpunktet for denne tråd. Men jeg er meget enig med dig i at man måske burde se på hvad der er lovligt og hvad der er ulovligt netop på det område - og meget gerne på begge sider af Øresund. Og hvis man først er inde på området er man nok også nødt til at se på almindelig tobak og dets skadevirkning..... det tror jeg der er mange som kunne blive kede af. Der er en del eksperter, af mere eller mindre underlødig art, som siger at hvis tobak blev fundet/opfundet i dag ville det blive erklæret ulovligt. Men en liberalisering af lovens syn på eks. hash kunne ydermere have en sidegevinst i at dette ville fjerne en del af det økonomiske underlag for diverse bandekrige (de finder sikkert andre indtægtskilder, men det er en anden sag). Jeg er dog sådan en gammel støder at jeg vil mene at der er stor forskel på ecstacy og hash.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har man overtrådt loven' date=' så har man overtrådt loven. Længere er den ikke. Men helt ærligt, det er også vigtigt at tage stilling til indholdet i loven. Det er f.eks. helt i orden at være pumpet med barbiturater og alkohol, mens hash og ecstacy er forkert. Hvorfor er det lige sådan man har indrettet sig?[/quote'] Helt enig her - det er folks eget ansvar at sætte sig ind i loven og følge den, og så kan man sgu ikke komme bagefter og sige "det vidste jeg ikke". Man kan til gengæld sagtens undre sig over lovene. Vedhæftet er den ranking af farlighed af stoffer som en række forskere kom frem til og publiserede i The Lancet. Bemærk hvor højt oppe på listen alkohol og tobak er. Med hensyn til denne sag kan man dog bemærke at kokain er nr. 2 på listen - så der er heller ikke nogen medicinske undskyldninger her :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites