3pac 10 Anmeld indhold Skrevet November 4, 2009 Hej Er der nogle der ved hvad ordet "svin" på svensk hvad det har af betydening på dansk hvis man kalder en person det? Jeg har lade mig fortælle at det ikke er så groft i Sverige som det er i Danmark men hvad svare det til? Men svare det til dum eller? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2009 Kan ikke svare specifikt på dit spørgsmål, men måske du kan få lidt inspiration her:): http://www.dansk-og-svensk.dk/danskt_lexikon2/Bandeord/svenske_danske_bandeord.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2009 Svin Mine Svenske kollegaer bruger ordet svin i forbindelse med folk der har väret tarvlige eller folk der ikke behandler koner/kärester ordentligt. Og så lige hvis folk slår en ordentlig skid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2009 eller folk der ikke behandler koner/kärester ordentligt. ...eller behandler deres mænd ordentligt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2009 ...eller behandler deres mænd ordentligt? nej da .. det er kun mänd der behandler konen skidt der er et svin... kvinder må jo godt.. lidt ligesom at mänd der banker deres koner er psykopater osv men koner der banker deres mänd bare er komisk og noget nästen alle griner af Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2009 Mandlige kollegaer Nu har jeg bare mandlige kollegaer:fight:...eller behandler deres mænd ordentligt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites