Jump to content
zabel

Multimedieskat og nye muligheder

Recommended Posts

Dumt spørgsmål nr. 2: HVORMEGET bliver man så beskattet af de 3000kr?
Det kan man vist ikke svare helt præcist på uden at kende mere til dine skatteforhold. Men generelt: Betaler du ikke topskat er udgiften ca 1200 kr, betaler du topskat er den ca 1700 kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så for at forstå det ret' date=' såfremt man betaler mellemskat så er det fordelagtigt at betale skatten såfremt det personalegode ens arbejdsgiver stiller til rådighed overstiger de 1200kr?[/quote'] I princippet ja. Det gælder om at få så mange multimediegoder som muligt, for skatten forbliver den samme uanset hvor meget/lidt du har. Af samme grund har SKAT nu nedsat forventingerne til hvor meget skatten vil indbringe med ca 50% simpelthen fordi; 1) mange vil udnytte ordningen til det yderste. 2) Mange vil levere deres multimediegode tilbage for at undgå beskatningen. Nu skal det jo selvfølgelig sammenlignes med de gamle regler og dem kender jeg ikke ret godt. Jeg mener fri telefon blev beskattet med et fast beløb, men jeg ved faktisk ikke hvordan computere og lign. blev beskattet? Mellemskatten afskaffes forresten :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites