larsk 14 Anmeld indhold Skrevet November 2, 2009 Fik lige en mail fra skat.dk : log ind på skat.dk med tastselv, og i skattemappen ligger din nye forskudsopgørelse for 2010. Og det gør man så - for bare at konstatere at der kun er den gamle for 2009 Man bliver bare så skuffet. Mailen sendes ud før data er tilstede - hvordan kan man drive det SÅ uprofessionelt Kun fordi det er en offentlig myndighed og for dem er det jo 'lovligt' at lave kiks, fejl og dumheder. suk Skatteministeren var endda i medierne og love at skat var klar til presset, når alle skulle se deres skat for 2010. Tror f*nden de skal bruge udvidet kapacitet, hvis man skal logge ind mange gange, før data er lagt på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2009 Hvis det er det eneste du blir skuffet over i dit liv pt - så tror jeg du har det rimlig godt griner. Både private og offentlige virksomheder laver den slags - mailen er sendt ud af et system, og forskud 2010 kommer fra et andet. Deal with it :-) Kan ikke skræddersyg mails til hver enkelt borger. (eller det kunne man nu sagtens, men det har SKAT ikke brugt penge på, ser det ud til :D) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2009 Man kan faktisk godt se forskudsopgørelsen idag, selvom den først er officiel i morgen. Man skal bare logge ind på skat tastselv, vælg forskudsopgørelsen for 2008. Url'en ....../Forskudsopgoerelsen.aspx?indkomstaar=2008 ændres så til ..../Forskudsopgoerelsen.aspx?indkomstaar=2010 Gæt hvad der kommer frem nu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2009 Den blev lagt rigtigt op kl 21:04 og min er nu rettet til :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2009 Jeg har også lige tjekket min og det ser jo ud som forventet, dog undrer jeg mig over ikke at kunne se den annoncerede multimediaskat nogen steder - kan i se den nogen steder, de af jer der er omfattet af den? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2009 Jeg har også lige tjekket min og det ser jo ud som forventet' date=' dog undrer jeg mig over ikke at kunne se den annoncerede multimediaskat nogen steder - kan i se den nogen steder, de af jer der er omfattet af den?[/quote'] Du er ikke omfattet af multimediaskatten, når du er bosat i SE ? :-) Er kun for bosiddende i DK, med adgang til internet,radio,tv og den slags. Eller har jeg misset noget her ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2009 Du er ikke omfattet af multimediaskatten' date=' når du er bosat i SE ? :-) Er kun for bosiddende i DK, med adgang til internet,radio,tv og den slags. Eller har jeg misset noget her ?[/quote'] ja, den skal du nok liiige læse lidt op på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2009 Er det den samme skat som ens arbejdsgiver er sat til at administrere, hvis man har fx mobil og PC stillet rådighed?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2009 Er det den samme skat som ens arbejdsgiver er sat til at administrere' date=' hvis man har fx mobil og PC stillet rådighed??[/quote']http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1813779 ...og ja - arbejdsgiveren skal indberette dine "goder". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2009 Hvor man selv før skulle indberette hvis ens faktiske udgifter var mindre end de 3000 kroner der var beskatningsgrundlaget hvis man fik stillet fri telefon, internet adgang eller pc til rådighed skal arbejdsgiveren nu indberette og man kan IKKE modregne sine faktiske udgifter. Man bliver fuldt beskattet af 3000 kroner. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2009 Den blev lagt rigtigt op kl 21:04 og min er nu rettet til :-) Også min :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2009 Er jeg den eneste, som ikke har adgang til at se vores rentefradrag - og dermed heller ikke kan rette det? Hver gang skal jeg ringe til SkatØresund og de siger, at jeg bare må finde mig i det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2009 hvorfor har i så travlt ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2009 Wtf?? http://www.version2.dk/artikel/12744-skat-trak-noedbremsen-fejl-gav-borgere-adgang-til-hinandens-forskudsopgoerelser?nyhedsbrev : "På grund af den store interesse for at se forskudsopgørelsen er den helt usandsynlige situation opstået, at to borgere på præcis det samme milliontedel af et sekund har forsøgt at klikke deres forskudsopgørelse frem. Derved har de fået adgang til at se hinandens opgørelser." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2009 http://www.version2.dk/artikel/12744-skat-trak-noedbremsen-fejl-gav-borgere-adgang-til-hinandens-forskudsopgoerelser?nyhedsbrev : "På grund af den store interesse for at se forskudsopgørelsen er den helt usandsynlige situation opstået, at to borgere på præcis det samme milliontedel af et sekund har forsøgt at klikke deres forskudsopgørelse frem. Derved har de fået adgang til at se hinandens opgørelser." Vedkommende der rammer min får sig en slem skuffelse ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2009 http://www.version2.dk/artikel/12744-skat-trak-noedbremsen-fejl-gav-borgere-adgang-til-hinandens-forskudsopgoerelser?nyhedsbrev : "På grund af den store interesse for at se forskudsopgørelsen er den helt usandsynlige situation opstået, at to borgere på præcis det samme milliontedel af et sekund har forsøgt at klikke deres forskudsopgørelse frem. Derved har de fået adgang til at se hinandens opgørelser." Men transaktionen indeholder vel ikke bare et tidsstempel, men også et transaktionsnummer? Skat. dk fortsætter i sporet - personfølsomme data lækkes "fordi der var så mange brugere" - ikke en undskyldning der ville virke i det private erhvervsliv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2009 Men transaktionen indeholder vel ikke bare et tidsstempel' date=' men også et transaktionsnummer? [/quote'] Jeg er bange for, at vi knapt kan forestille os, hvor slemt det står til, når sådan en brøler er mulig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2009 Stop med det piveri, er i klar over hvor mange mennesker der har adgang til jeres personlige data her i sverige ? griner. De kan jo ikke bruge de data til så skide meget mere - måske i gamle dage. Men i dag sklal man vise mere end bare et cpr nummer, for at komme nogle steder :-) En anden ting er.,.......indleverede min anmodning om omgørelse af den svenske taxering for 2009 (skatteår 2008) i postkassen i mandags, idag da jeg kom hjem lå der sq en ny beslutning om skatteansættelsen, helt i overensstemmelse med hvad jeg ville - de er satme effektive på skatteverket hehe. 3 dages processtid - ikke ringe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2009 Stop med det piveri' date=' er i klar over hvor mange mennesker der har adgang til jeres personlige data her i sverige ? griner.[/quote'] Det er sgu ikke dét, der er problemet for mig. For min skyld kan SKAT poste min forskudsopgørelse på forsiden af www.skat.dk. Min harme udspringer i stedet fra et IT-professionelt syn på sagen, og jeg kan altså ikke mene andet end, at det er nogle lalleglade amatører, der har strikket SKATs system sammen, når sådan noget kan ske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2009 Det er sgu ikke dét' date=' der er problemet for mig. For min skyld kan SKAT poste min forskudsopgørelse på forsiden af [url']www.skat.dk. Min harme udspringer i stedet fra et IT-professionelt syn på sagen, og jeg kan altså ikke mene andet end, at det er nogle lalleglade amatører, der har strikket SKATs system sammen, når sådan noget kan ske. Det kan jeg så skrive under på det er griner - man skulle mene at når man loggede ind og trykkede på at hente en fil, så var der lige som en krypteret forbindelse til den fil. Og ikke at man dykkede ned i en fri for alle kasse griner. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
teddygr 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2009 Blev vi enige om, at multimediaskatten også gælder for os der abejder i DK og bor i Sverige? Jeg har prøvet at kigge lidt rundt inde på skat.dk og kan ikke se, at der er nævnt noget specielt om grænsegængere og multimediaskatten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2009 Det er sgu ikke dét' date=' der er problemet for mig. For min skyld kan SKAT poste min forskudsopgørelse på forsiden af [url']www.skat.dk. Min harme udspringer i stedet fra et IT-professionelt syn på sagen, og jeg kan altså ikke mene andet end, at det er nogle lalleglade amatører, der har strikket SKATs system sammen, når sådan noget kan ske. Slap af det sker da dagligt i mange store IT systemer, det kommer bare ikke frem. Det burde du faktisk vide hvis du er IT prof. ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2009 Slap af det sker da dagligt i mange store IT systemer' date=' det kommer bare ikke frem.[/quote'] Ja tak, det ved jeg alt om. Men det bliver det sgu ikke mindre amatøragtigt af. Det vrimler desværre med skvadderhoveder i IT-brancen. Er du blandt dem? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2009 Ja tak' date=' det ved jeg alt om. Men det bliver det sgu ikke mindre amatøragtigt af. Det [i']vrimler desværre med skvadderhoveder i IT-brancen. Er du blandt dem? Tror mere det er en konsekvens af at IT budgeter ikke er uendelige mere, så det er ofte 90 % løsninger der bliver udviklet idag. Det er jo de sidste 10 % der koster. Men det er jo valg fra kundens side. Men giver dig ret i at der findes alt for mange skvadderhoveder! (Og nej jeg er ikke en af dem, tværtimod så holder jeg dem i ørene) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites