EBL 11 Anmeld indhold Skrevet October 29, 2009 Er der nogen der ved (helst af personlig erfaring) om det betyder det helt store (dvs. en mindre eller måske slet ingen udbetaling) for frigivelsen af en forsikringssum for en smadret bil, at man har kørt mere end det årlige kilometertal som man selv har angivet ved tegnelse af policen. Eksempelvis hvis man har kørt 25000 km de seneste 12 måneder mod angivet kun 20 000 km/år i policen ? Eller sagt på en anden måde, er det meget væsentligt at justerer sin police i forhold til at man begynder at køre mere eller mindre lige pludseligt, eks pga jobskifte? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Det svarer vel til dokumentfalsk. Der er jo en grund til at præmien stiger jo mere du kører. Er der nogen der ved (helst af personlig erfaring) om det betyder det helt store (dvs. en mindre eller måske slet ingen udbetaling) for frigivelsen af en forsikringssum for en smadret bil, at man har kørt mere end det årlige kilometertal som man selv har angivet ved tegnelse af policen. Eksempelvis hvis man har kørt 25000 km de seneste 12 måneder mod angivet kun 20 000 km/år i policen ? Eller sagt på en anden måde, er det meget væsentligt at justerer sin police i forhold til at man begynder at køre mere eller mindre lige pludseligt, eks pga jobskifte? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Det svarer vel til dokumentfalsk. Nej så har du misforstået mig. Når man køber forsikringen angiver man hvad man forventer at komme til at køre, men det kan jo så blive mere eller mindre end man lige regnede med alt afhængig af job osv. Ved dokumentfalsk begår du bevidst svindel i ond hensigt og det er noget helt andet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Der står i betingelserne for de fleste forsikringer, at man skal give selskabet besked, så snart forholdene for forsikringen ændrer sig... Hvordan de så vurderer en overskridelse på fx 5000 km, ja det er ikke til at vide. Jeg ville dog gætte på, at de trækker noget fra erstatningsbeløbet, men det er et rent gæt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Har ikke selv prøvet det - men kan fortælle dig hvad der står i mine IF forsikringspapir. Opgiver du ikke det korrekte kørselsbehov, kan du ikke forvente at få 100% dækning på en evt. skade. (oversat fra svensk til dansk) Og der står også, at ændre mit kørselsmønster sig, så skal jeg give IF besked hurtigst muligt. Så mit kvalificeret gæt er, at du ikke får dækket din skade 100% i forhold til, hvis bilen havde kørt inden for 20.000 km. De er nogle griske svin hehe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Det lyder meget fair at hvis man oplyser et antal km til forsikringsselskabet, og man så kører længere om året end det oplyste antal km, ja så må man bøde i sidste ende hvis ikke man hurtigst muligt giver besked når man alligevel midt i november overskrider det oplyste antal km. Jeg har ingen erfaring med at køre "for langt" på et år, men har omvendt erfaring med at køre 5000+ mindre end jeg havde oplyst mit forsikringsselskab. Det meddelte jeg dem da året var omme, og et par dage senere lå der en check på et par hundrede kroner til mig, så sådan virker det den anden vej :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Jeg har ingen erfaring med at køre "for langt" på et år, men har omvendt erfaring med at køre 5000+ mindre end jeg havde oplyst mit forsikringsselskab. Det meddelte jeg dem da året var omme, og et par dage senere lå der en check på et par hundrede kroner til mig, så sådan virker det den anden vej :) Se det var jo interessant at høre, så er det jo bare om at sætte tallet lidt højt og så evt. få penge tilbage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites