bananas 14 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2009 Tak for det. Fatter ikke helt hvorfor nogen vil have den afskaffet. Det virker da fornuftigt nok Ændret er nok mere korrekt. Det er den danske planlov som forhindrer at man kan lave en butik på over 4000m2. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2009 Ændret er nok mere korrekt. Det er den danske planlov som forhindrer at man kan lave en butik på over 4000m2. Enig. Det er SÅ dejligt at kunne handle hvornår man vil i Sverige og i butikker, som er store nok til, at man ikke leger radiobiler med de andre kunder og deres indkøbsvogne. Det er helt klaustrofobisk at handle i et dansk supermarked - især hvis man lider af dårlig hukommelse og forvilder sig ud i det en lørdag formiddag.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2009 Vi flytter nok kun til det danske hvis det bliver muligt for os at få job i den sydlige del af Sjælland. Kbh er ikke et sted vi umiddelbart ville flytte til, Amager er ikke helt udelukket. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim79 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2009 Det umiddelbare svar til denne poll er nej. Jeg ville ikke flytte til Danmark pga det økonomiske. Lige som jeg heller ikke flyttede til Sverige pga det økonomiske. Naturligvis piver jeg så snart kursen ændrer sig i den forkerte retning for os som arbejder i dk.. Men det er udelukkende fordi jeg ikke har så meget andet at pive over her. Jeg kan ikke udelukke at jeg en dag flytter tilbage til Danmark. Lige som jeg ikke kan udelukke at jeg en dag flytter til et andet land. Men har ingen planer om det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2009 Jeg har stemt ved ikke. Jeg synes det er interessant at bo herovre, skønt jeg havde aldrig troet at Sverige var det eksotiske sted jeg skulle flytte til :) Om jeg bor i Ballerup, Ringsted eller Malmø rager mig hen hvor peberet gror, men jeg synes at bo i Malmø og arbejde/læse i KBH giver en interessant synergieffekt som jeg har svært ved at finde andre steder. Ang. det med store supermarkeder som har åbent "hele tiden" så er jeg enig i at det er dejligt, men det er knapt så sjovt for dem som arbejder der. Der er selvfølgelig mange unge, f.eks. studerende, som tager tjanser der, men problemet er sku for dem som bliver i branchen. Vores søde nabokone arbejder hver anden weekend som del af kontrakten og det stjæler en masse tid fra familielivet. I DK ville nogle flere søndage være sikret, samtidig med at der var mere tid til familien om aftenen. Hun har selvfølgeligt retten til "at vælge" men når alt kommer til alt så er der ikke ret meget valg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Ang. det med store supermarkeder som har åbent "hele tiden" så er jeg enig i at det er dejligt' date=' men det er knapt så sjovt for dem som arbejder der. Der er selvfølgelig mange unge, f.eks. studerende, som tager tjanser der, men problemet er sku for dem som bliver i branchen.[/quote'] Nu skal vi huske en ting her, en butik er ikke åben for medarbejdernes skyld men for at tiltrække kunder så ejerne kan tjene penge. Hvorfor er det ikke surt for sygeplejeskeren på en sen nattevagt d. 24 december? tankpasseren alene en fredag aften, IT-medarbejderen som fryser i et koldt serverrum søndag morgen kl. 5 eller alle de andre som ikke lige arbejder 8-16 mandag til fredag. Jeg fatter ikke at staten ønsker at bestemme hvordan en enkelt branche skal være? Hvorfor kan jeg ikke bygge den butik jeg ønsker og holde åben som jeg ønsker? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Jeg fatter ikke at staten ønsker at bestemme hvordan en enkelt branche skal være? Hvorfor kan jeg ikke bygge den butik jeg ønsker og holde åben som jeg ønsker?Helt enig! Og os der ikke arbejder 8-16, vi er sgu også afhængige af at kunne handle på de tidspunkter vi så har fri - og ikke kun på vores fridage. En verden der kun fungerer 8-16 er so yesterday. Og tro mig, der er masser af folk der gerne vil arbejde på andre tider end 8-16. Hvorfor kan man f.eks. heller ikke gå i banken, til lægen, til tandlægen osv, med mindre man tager fri fra sit 8-16 job? Idioti Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Ang. det med store supermarkeder som har åbent "hele tiden" så er jeg enig i at det er dejligt, men det er knapt så sjovt for dem som arbejder der. Der er selvfølgelig mange unge, f.eks. studerende, som tager tjanser der, men problemet er sku for dem som bliver i branchen. Vores søde nabokone arbejder hver anden weekend som del af kontrakten og det stjæler en masse tid fra familielivet. I DK ville nogle flere søndage være sikret, samtidig med at der var mere tid til familien om aftenen. Hun har selvfølgeligt retten til "at vælge" men når alt kommer til alt så er der ikke ret meget valg.Lolikken du er sgu mere intelligent end det du får lukket ud her;) Du vil vel gerne behandles på skadestuen, hvis du kommer ud for et uheld kl. 23 om aftenen ik? Du vil gerne kunne bruge offentlige transportmidler, når du skal hjem om aftenen/natten ik? Du vil gerne have politiet på gaderne døgnet rundt ik? Og sådan kan jeg blive ved -tror du ikke disse mennesker har et familieliv? Derudover er det da noget vås, at man ikke har noget familieliv, hvis man ikke er hjemme hver aften. Nu må danskernes snævertsynhed snart holde op! Det er simpelthen så dobbeltmoralsk at man brækker sig. Hvad er det der gør kassedamernes situation så speciel? Jeg fatter det ikke! Det er så typisk dansk at se det negative i alt. Hvad med at se på det positive, at de mennesker der fx. arbejder om aftenen af og til har fri på andre tidspunkter hvor de kan have kvalitetstid med familien... Lukkelov my ass! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 jeg må sige, at vi da nyder at kunne slappe af om aftenen og hygge med börnene i stedet for at skulle skynde sig ud og handle inden butikkerne lukker kl. 18. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Vores søde nabokone arbejder hver anden weekend som del af kontrakten og det stjæler en masse tid fra familielivet. De sidste 9 år har jeg arbejdet på et skift hvor jeg arbejder hver 2. weekend, ja jeg arbejder (mere end) fuld tid 26 lørdage og 26 søndage hvert år. Selvfølgelig går jeg glip af noget de weekender, men til gengæld har jeg fri på andre tidspunkter hvor jeg har tid til familieliv osv. Ingen problemer her, og ellers ville jeg nok overveje et andet job hvis det var min verden ikke hang sammen pga mine arbejdstider. I DK ville nogle flere søndage være sikret, samtidig med at der var mere tid til familien om aftenen. Hvad mener du? Jeg arbejder i Danmark, og gør det som sagt hver 2. weekend. Kan man blive enig om en sådan aftale på arbejdspladsen, så er det fuldt lovligt. Hun har selvfølgeligt retten til "at vælge" men når alt kommer til alt så er der ikke ret meget valg.Ville det være flabet og sige, man altid har retten til at finde sig et andet job, hvis det er så nederen for den søde nabo, som det lyder til? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Lukkelov Jeg forstår tanken om at det må väre surt at väre "tvunget" til at arbejde når andre har fri. Syntes også at det var lidt synd da vi flyttede her over. Men jeg blev klogere. På den åbne forskole mödte jeg en del foräldre der arbejde i butikker aften og weekend. På den måde kunne de have ungerne hjemme. En fin mulighed for dem der önsker det. Og en mulighed der ikke er så let at få i DK. For nogen tid siden snakkede jeg med en äldre dame der sidder i kassen i den lokale Coop. Hun var blevet alene og syntes at afterne var lange, derfor havde hun byttet så hun arbejde halvdelen af tiden til kl 21. Hurra för den manglende lukkelov. Iövigt kan det som Toft skriver väre et valg man har gjort at arbejde på andre tider. Min mand arbejder frivilligt 7 dage nat og 7 dage fri. Det vil sige at det er hveranden weekend. Og, ja det er surt indimellem, men det giver meget igen. Arbejdstiderne var anledningen til at han sögte jobbet faktisk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Helt enig! Og os der ikke arbejder 8-16, vi er sgu også afhængige af at kunne handle på de tidspunkter vi så har fri - og ikke kun på vores fridage. En verden der kun fungerer 8-16 er so yesterday. Og tro mig, der er masser af folk der gerne vil arbejde på andre tider end 8-16. Hvorfor kan man f.eks. heller ikke gå i banken, til lægen, til tandlægen osv, med mindre man tager fri fra sit 8-16 job? Idioti hørt! hørt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 hørt! hørt! Ditto - Men ville stadig flytte retur til dk, hvis bolig og bilpriser var de samme som i SE :-) På grund af så ville broen æde alt sparet, og det kan hverken en dejlig natur og dejlig svensk kultur gøre noget imod :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Det er broen der er den store hæmsko her.... Kostede den en tyver for hver passage, så ville jeg så klart blive boende. Men den er bare som en byld i røven der ikke vil gå væk..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Ditto - Men ville stadig flytte retur til dk, hvis bolig og bilpriser var de samme som i SE :-) På grund af så ville broen æde alt sparet, og det kan hverken en dejlig natur og dejlig svensk kultur gøre noget imod :( Fuldstændig enig. Og hvis man så en gang imellem lige får lyst til lidt svensk kultur, natur, etc, ligger det trods alt lige i nærheden (antaget man bosætter sig i nærheden af kbh). :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Det er broen der er den store hæmsko her.... Kostede den en tyver for hver passage, så ville jeg så klart blive boende. Men den er bare som en byld i røven der ikke vil gå væk..... Plus når den lukkes 100% i timevis grundet uheld m.v. :thumbdown Hvis de dog bare ville benytte samme nødproceduerer som Limfjordstunnellen, så trafikken trods alt kan afvikles i snegletempo. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Ang. debatten om lukkeloven har jeg smidt et svar i en ny tråd http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=18283 Ang. broen til en 20'er så kunne det være rart, men det lyder lige så realistisk som SUFs ønske om gratis offentlig transport :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2009 Nu skal vi huske en ting her' date=' en butik er ikke åben for medarbejdernes skyld men for at tiltrække kunder så ejerne kan tjene penge. Hvorfor er det ikke surt for sygeplejeskeren på en sen nattevagt d. 24 december? tankpasseren alene en fredag aften, IT-medarbejderen som fryser i et koldt serverrum søndag morgen kl. 5 eller alle de andre som ikke lige arbejder 8-16 mandag til fredag.QUOTE'] Nemlig - man skal også huske på, at dem, der arbejder i weekenden har fri på nogle hverdage, hvilket også kan have store fordele. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
madspeed 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2010 Nix - trives formidabelt i Sverige :o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
julle 10 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2010 blir vi bliver. jeg tror ikke jeg kan finde et så dejligt og børne venligt område i dk.. det eneste vi mangler her er besteforældre lige rundt om hjørnet.:p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites