Gio 23 Anmeld indhold Skrevet October 25, 2009 Inspireret af artiklen i en anden tråd, blev det foreslået at oprette en afstemning omkring mulig flytte-iver, såfremt Danmark pludselig kunne byde på afgiftsfrie biler og et fornuftigt prissat boligmarked. So here goes. Vote away! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Aldrig.... ikke til DK i hvert fald..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 For mig kommer det an på hvor man kan bo i forhold til arbejdet. Transporttid er den mest vigtige faktor for mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Siger også aldrig som Claus, er helt enig, aldrig til Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Jeg er også lidt tændt på Schweiz....:D Siger også aldrig som Claus' date=' er helt enig, aldrig til Danmark.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Jeg er også lidt tændt på Schweiz....:D Nemlig :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Cici_Barn 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Et uafgjort resultat indtil videre 15 (ja + ved ikke) : 15 (nej) :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Men det er egentlig lidt skidt for Skåne som sådan. Og broen i særdeleshed....for det beviser jo at region Øresund har slået fejl og man bare laver lappeløsninger.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Jeg flytter tilbage til København på et eller andet tidspunkt, men det har bestemt ikke noget med bilpriserne at gøre. At ejendomspriserne falder gør det blot billigere, men på ingen måde afgørende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Ja, også selvom bolig og bilpriserne er højere. Transporttid, venner, kæreste mv. er blot nogle af de forhold der gør at jeg vælger DK fremfor Sverige. Penge er ikke alt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 For at slippe for at gentage mig selv angående dette emne: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?p=172055#post172055 http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?p=162666#post162666 http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?p=195865#post195865 http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?p=174379#post174379 Om en 7-8 år kunne jeg godt tænke mig at bygge "selv", og det er min personlige mening, at huse i DK bygges bedre og mere lækkert (flottere finish) end i SE. Dette vil vi således naturligvis have med i vores overvejelser, når der engang skal bygges nyt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Hvis jeg skulle bygge selv, så blev det med danske håndværkere, danske arkitekter og danske materialer.... Jeg tør simpelthen ikke bygge noget herovre, med den kvalitet der bliver lagt for dagen i de huse man ser bliver bygget rundt omkring. Dét er helt vildt så ringe det bliver lavet og det kommer til at ligne lort om 10år. Så hellere renovere en lidt ældre hybel der har bevist at den kan stå selv efter 10 år.... Men broen er for os, det absolut største issue. Jeg er ved at brække mig over den bro.... Jeg elsker udsigten og flyveturen, men det bliver helt spoleret, når jeg tænker på de ting der omgi'r den og hvordan det hele er skruet sammen omkring den. Skulle jeg flytte nogensteder hen herovre, så blev det nordpå. Ganske enkelt fordi der er flottere natur og transporttiden er den samme, hvis man skal nod for Kbh. For at slippe for at gentage mig selv angående dette emne: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?p=172055#post172055 http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?p=162666#post162666 http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?p=195865#post195865 http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?p=174379#post174379 Om en 7-8 år kunne jeg godt tænke mig at bygge "selv", og det er min personlige mening, at huse i DK bygges bedre og mere lækkert (flottere finish) end i SE. Dette vil vi således naturligvis have med i vores overvejelser, når der engang skal bygges nyt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DKSEFR 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Jeg kunne ikke forestille mig at flytte tilbage til DK. Har venner og familie her i Sverige. Med svensk kæreste føler jeg mig godt integreret her og savner ikke noget videre fra danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 No f......g way, aldrig! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Hvis bilerne, lejlighed/hus-priserne samt vuggestue/børnehave var prismæssigt det samme som sverige så boede jeg tættere på mit arbejde Må indrømme jeg er økonomisk flygtning :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Om et par år eller så flytter jeg tilbage til DK, men det bliver til nordylland, ikke København. Hele familien bor dér, så der ender jeg også. Sverige har - for mit vedkommende - aldrig været permanent selvom jeg da må sige, at jeg er vild med at bo her og pt. ikke er klar til at flytte tilbage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
plup 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Ja, det ville jeg/vi :) Vi er nu glade for Malmø, men transporttiden til og fra job er for lang (bruger toget). På et tidspunkt flytter vi også, men det bliver til Jylland og har ikke noget med hus-/eller bilpriser at gøre, men at vi så kommer nærmere familie. Vi har dog nogen ting (job og studier) vi gerne vil have afsluttet først, men om 2-3 år er vi på vej videre :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 nej, vi vil ikke tilbage. Det er nok mest personlige og principielle årsager der ligger til grund herfor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Synes Sverige/Skåne tilbyder en del mere end billige boliger/biler/institutionspladser, så der skal noget til at trække mig retur, så mit svar er pt. nej. @ dem der skriver noget om transporttiden, hvad med et job i det svenske? Eller alternativt Amager... ;) Jeg har 45-50 min på job, og det er 90 km, kører til Hørsholm, men rammer man de rigtige tidspunkter, så går det snabt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 et fornuftigt prissat boligmarked. Hvad er det.... villaer (120 m2 +) på Frederiksberg fra 1,5 mio. DKK? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 ....og et fornuftigt prissat boligmarked. Et "fornuftigt" prissat boligmarked er nok lidt vanskelig at definere. Hvis jeg skulle finde noget tilsvarende til havudsigt på Västra Hamnen på den Danske side så er der næsten kun Tuborg Havn. Og det koster stadigvæk 2-cifrede millionbeløb for den slags lejligheder. Der skal yderligere prisfald på en 50-70% oveni dem der allerede har været, førend prisen på den danske side er "fornuftig" set fra min synsvinkel. Det kommer ikke til at ske. Det kunne være yderst fristende at slippe for at skulle transporteres med Klamphuggerne fra DSB First og/eller blodsugerene fra Øresundsbron. Men transporten er vel egentlig også det eneste som trækker ned mht at bo I Malmö for mit vedkommende. Jeg ville ikke være glad for at flytte tilbage til Danmark førend følgende var på plads: Registreringsafgift afskaffet Lukkeloven og planloven afskaffet. Der eksisterer kæmpe supermarkeder åbent fra 8-22 7 dage om ugen, hvor man kan parkere udenfor. Bolighandel, tinglysning, boligfinansiering osv. sker uden at 10-15 instanser har snabelen nede i kassen. Det bliver muligt at få en parkeringsplads i nærheden af hvor man bor. Klaus Bondam sidder ikke længere på Københavns Rådhus og sletter/saboterer parkeringspladser hver gang han kan komme til det - i stedet er han "forfremmet" til at bestyre Frilandsmuseet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Plan loven? Hvad er planloven?Et "fornuftigt" prissat boligmarked er nok lidt vanskelig at definere. Hvis jeg skulle finde noget tilsvarende til havudsigt på Västra Hamnen på den Danske side så er der næsten kun Tuborg Havn. Og det koster stadigvæk 2-cifrede millionbeløb for den slags lejligheder. Der skal yderligere prisfald på en 50-70% oveni dem der allerede har været, førend prisen på den danske side er "fornuftig" set fra min synsvinkel. Det kommer ikke til at ske. Det kunne være yderst fristende at slippe for at skulle transporteres med Klamphuggerne fra DSB First og/eller blodsugerene fra Øresundsbron. Men transporten er vel egentlig også det eneste som trækker ned mht at bo I Malmö for mit vedkommende. Jeg ville ikke være glad for at flytte tilbage til Danmark førend følgende var på plads: Registreringsafgift afskaffet Lukkeloven og planloven afskaffet. Der eksisterer kæmpe supermarkeder åbent fra 8-22 7 dage om ugen, hvor man kan parkere udenfor. Bolighandel, tinglysning, boligfinansiering osv. sker uden at 10-15 instanser har snabelen nede i kassen. Det bliver muligt at få en parkeringsplads i nærheden af hvor man bor. Klaus Bondam sidder ikke længere på Københavns Rådhus og sletter/saboterer parkeringspladser hver gang han kan komme til det - i stedet er han "forfremmet" til at bestyre Frilandsmuseet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Hvad er planloven? Fra http://da.wikipedia.org/wiki/Planloven Lov om planlægning, populært kaldet Planloven, er en dansk lov, der opstiller de grundlæggende spilleregler, offentlige myndigheder skal følge i planlægningen herunder: at forene de samfundsmæssige interesser at medvirke til at værne landets natur og miljø gennem forebyggelse af forurening at skabe og bevare værdifulde bebyggelser at inddrage offentligheden i planlægningen Planloven indeholder 4 forskellige plantyper: Landsplandirektiver Regionplaner Kommuneplaner Lokalplaner Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Tak Tak for det. Fatter ikke helt hvorfor nogen vil have den afskaffet. Det virker da fornuftigt nok Fra http://da.wikipedia.org/wiki/Planloven Lov om planlægning, populært kaldet Planloven, er en dansk lov, der opstiller de grundlæggende spilleregler, offentlige myndigheder skal følge i planlægningen herunder: at forene de samfundsmæssige interesser at medvirke til at værne landets natur og miljø gennem forebyggelse af forurening at skabe og bevare værdifulde bebyggelser at inddrage offentligheden i planlægningen Planloven indeholder 4 forskellige plantyper: Landsplandirektiver Regionplaner Kommuneplaner Lokalplaner Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2009 "Fornuftigt prissat boligmarked" er bare en måde at skrive "svarende til Sverige" - og er, igen, hypotetisk ment i denne afstemning. Tag det ikke for mere end det ér. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites