hpn 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 ok, det var bare det resultat, jeg fik frem, da jeg sögte. Hvad bliver det näste så? De kan jo lige så godt skippe Svågertorp når nu de er igang også og så köre til lufthavnen, og direkte videre til Hovedbanen. Der körer jo metro fra lufthavnen ikk'? Så kan man bare skifte på Christianshavn :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 @ Nice Girl Jeg tror ikke at vi kan få vippet DSBFirst af pinden "bare" pga. af det her. Transportstyrelsen har ladet DSB pisse den danske pendler op og ned af ryggen i 20-30 år, så et par små problemer på Øresundståget er ikke nok. Når det er sagt så har jeg da tit ønsket at man måske havde valgt Arriva i stedet :) Eftersom det er svært at vise civil ulydighed (ala at ignorere hastighedsbegrænsningerne) om bord på toget, så tænkte jeg at badges der er synlige i hverdagen kunne være en konstant påmindelse til DSBFirst om at vi ikke er tilfredse. Hvis størstedelen af pendlerne bar sådan et badge så ville det være tydeligt for ikke-pendlere at der ville være et problem, især hvis deres tog blev forsinket eller sprang en station over. På denne måde kunne der skabes en negativ branding uden at tage noget videre handling end at bære et badge. Derimod kan man bruge Arriva som et godt eksempel på at toge sagtens kan køre fint, og kan være et argument for pendlerforeningen at der sagtens kan strammes op og at garantiordningen sagtens kan forbedres. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 ...tag bussen' date=' rute 999... billigere end DSBlast. Da man køber klippekort betaler man kun de dage man rejser.[/quote']Jeg har sagt det før men siger det lige igen. Det er jo en gang vrøvl. Rute 999 koster MERE end et månedskort fra henholdsvis Skånetrafiken og DSB First. En gennemsnitlig arbejdsmåned er på 21 dage. Det vil sige 42 ture. Det vil sige 2,1 klippekort á 1000 SEK, altså 2100 SEK for 1 måneds transport. Et 30 dages kort fra Skånetrafikken koster 1900 SEK (steget fra 1760 SEK). Og det kort gælder for ALT offentlig trafik mellem de købte zoner og et uendeligt antal ture. Det ENESTE tidspunkt hvor rute 999 bliver billigere er hvis du kun arbejder 19 dage på 1 måned og IKKE har brug for at tage anden offentlig transport videre. Det er sikkert fint for dem som ofte arbejder hjemme eller ofte selv kører på arbejde og blot bruger klippekortet en gang imellem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Hvad med alle de timer du spilder i Skånetrafikken???? Det skal du ha med i dit regnskab og gange det med den løn du får... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Hvad med alle de timer du spilder i Skånetrafikken???? Det skal du ha med i dit regnskab og gange det med den løn du får... Det er forsøgt illustreret her ;) http://www.sunddebat.com/debat/showpost.php?p=201402&postcount=10 http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?p=203265#post203265 Nu har jeg desværre ikke lavet en funktion af alle variable og lavet en graf ud af det, men jeg vil tro at det svinger mellem 200 og 250 DKK i timeløn før det kan betale sig, hvis man har en bil der kører 15km/L og brændstof prisen er 9 DKK. Dog uden at tage højde for øget udgifter til service/slidtage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Boklund 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2009 @ Nice Girl Jeg tror ikke at vi kan få vippet DSBFirst af pinden "bare" pga. af det her. Transportstyrelsen har ladet DSB pisse den danske pendler op og ned af ryggen i 20-30 år, så et par små problemer på Øresundståget er ikke nok. Når det er sagt så har jeg da tit ønsket at man måske havde valgt Arriva i stedet :) Eftersom det er svært at vise civil ulydighed (ala at ignorere hastighedsbegrænsningerne) om bord på toget, så tænkte jeg at badges der er synlige i hverdagen kunne være en konstant påmindelse til DSBFirst om at vi ikke er tilfredse. Hvis størstedelen af pendlerne bar sådan et badge så ville det være tydeligt for ikke-pendlere at der ville være et problem, især hvis deres tog blev forsinket eller sprang en station over. På denne måde kunne der skabes en negativ branding uden at tage noget videre handling end at bære et badge. Derimod kan man bruge Arriva som et godt eksempel på at toge sagtens kan køre fint, og kan være et argument for pendlerforeningen at der sagtens kan strammes op og at garantiordningen sagtens kan forbedres. Måske ville det så være en idé at bombardere Transportstyrelsen (S) og Trafikstyrelsen (DK) massivt med klager? Man kan også jfr. "Lov om Åbenhed i Offentlig Forvaltning" (mener jeg at den hedder) begære aktindsigt i grundlaget og kriterierne for kontrkattildelingen, hvis man vil have indblik i hvad DSBFirst har fopligtet sig til. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thenicegirl 10 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2009 Boklund, Briped, Lollikken, Jakriborg; tak! Hey igen. Skriver lige kort for at fortælle, at jeg har læst jeres posts, og er glad for opbakningen og forslag! Jeg har desværre ikke haft tid til at besvare dem mere præcist, da jeg rejser til Wien i dag (søndag) og først vender hjem lørdag aften igen (jævnfør signatur). Lollikken; jeg er klart mere varm på idéen med badges efter din seneste argumentation og uddybning. Mens jeg er på ferie den kommende uge, kan du tænke mere over, hvad der skulle stå på dem. Jeg har nemlig tænkt på mange muligheder, men det skal være sagligt, præcist, kort, retorisk fattet og sende et klart budskab til dem, der ser det. Intet med bandeord eller lange mottoer altså (just imo.) Tænk, kom med dine forslag :) Gør det alle gerne :) Hav en dejlig uge 45 herhjemme og i Danmark. Mange feriehilsener, Lise. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thenicegirl 10 Anmeld indhold Besvaret November 25, 2009 Respons fra DSBLast - utrolig hurtigt ;) Hey alle. Beklager, jeg ikke har været aktiv herinde længe, men Uni kræver al min tid lige denne tid og ogå den kommende :S Jeg skriver her DSBLasts respons på min klage fra den 23.10.09, men bemærk især én meget "tragisk ironi-agtig" sætning, som er grund til mange højlydte grin :D (markerer naturligvis sætningen her) "Til Lise Lautenbacher – svar fra DSBFirst på henvendelse vedrørende rejsen den 2. Oktober 2009. Vi beklager din oplevelse med toget den 2. Oktober 2009. Det er bestemt ikke den oplevelse DSBFirst ønsker for sine kunder. Det er altid uheldigt, når DSBFirst ikke kan levere den kvalitet, som vores kunder forventer. I vores udvælgelse og uddannelse af medarbejdere lægger vi stor vægt på, at de er serviceminded, og at de kan håndtere de situationer, der naturligt opstår på stationerne og i vores tog. Det er således rigtig trist, at de pågældende medarbejdere, ifølge beskrivelsen, ikke formår at takle situationerne på en professionel måde. DSBFirst arbejder løbende med personaleudvikling. Forhåbentlig kan det, med tiden, være med til at gøre din rejse bedre. Vi beklager at personalet, netop den dag du var ude og rejse, ikke havde den nødvendige viden, til at informere dig godt nok. Det er meget beklageligt at der ikke er blevet kaldt ud inde i toget og informeret om ændringen. Det har været tale om en misforståelse vedrørende dette tog. Det er meget vigtig, for DSBFirst, at passagererne ikke føler sig godt informeret " og vi ser derfor på sagen med største alvor, og behandler sagen internt. DSBFirst's tog bliver gennemgået for fejl og mangler en gang i døgnet, men desværre opstår der en gang i mellem en akut teknisk fejl. I dette tilfælde var det teknisk fejl på toget. Når en sådan fejl opdages, er det vigtigt, at toget tages ud af drift hurtigst muligt. I dette tilfælde var det Københavns Lufthavn, Kastrup. Nogen af de fejl der opstår på vores tog, er mindre tekniske fejl, der kan rettes ved at ”nulstille” toget. Dette blev forsøgt, men desværre virkede dette ikke og toget blev derfor, af sikkerhedsmæssige årsager taget ud af drift ved Lufthavnen. Vi er meget opmærksomme på, at information til vores kunder er meget vigtig, og især ved driftsuregelmæssigheder og aflysninger. Information skal både gives via højttalerne og stationens monitorer af Banedanmarks medarbejdere i kommandoposterne. Vi arbejder derfor hele tiden på at forbedre informationen til kunderne. Vi beklager således den måde hvorpå situationen blev håndteret den 2. oktober. Din og andres henvendelser om denne dag, indgår i vores arbejde fremadrettet, med at forbedre rejseoplevelsen med DSBFirst." Venlig hilsen Line Tidemand Kundekonsulent DSBFirst Kundecenter Postbox 320 DK - 0900 København C Telefon + 45 70 13 13 11 Mail: kundenfirst@dsbfirst.dk - Tak for, du gad læse dette typiske standardsvar -dog med en meget god sætning ;) With love, Lise. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2009 Hvad med at snakke lidt med et par borgmestre - eller hvad de nu hedder her i Sverige? Alternativet er rute 999 http://jp.dk/indland/trafik/article1900463.ece Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites