Missarhh 10 Anmeld indhold Skrevet October 23, 2009 Er det jeres indtryk, at man kan gøre sig en god handel ved at købe en fabriksny bil lige for tiden? Kan man tale sig til gode rabatter eller en røvfuld ekstraudstyr? Er det købers eller sælgers marked? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 Klart købers..... Koster bilen mange penge, så kan du hente over 20% på prisen.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 Klart købers..... Koster bilen mange penge' date=' så kan du hente over 20% på prisen....[/quote'] Vi har luret lidt på en Mini Cooper D, så det er jo ikke den dyreste ende af skalaen. Men med alt det ekstraudstyr, som man bare MÅ have, så løber det alligevel hurtigt op Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 Uden at vide noget som helst om det konkret - så kunne jeg forestille mig at hvis man kan finde et eksemplar som forhandleren allerede har stående hjemme som passer - så vil man nok lettere kunne handle den ned ift hvis du bestiller en ny bil ab fabrik. Det var i det mindste min oplevelse hos Peugeot da vi købte en 207CC der for et par år siden - men tingene kan selvfølgelig sagtens have ændret sig. Men ja, gå frisk til dem... Udstyrspakker, fri service, vinterdäck på lækre fælge osv, osv. Det er måske nemmere hvis du prøver at handle med noget som ikke indgår direkte i leverance af bilen, men som forhandleren så at sige selv står for (service, dæk, eftermonteret udstyr). Også prøv at høre et par forskellige. Det er nu ellers en sjov lille bil... Mini Cooper D... Vi var faktisk ude og prøve en dengang vi endte med en 207CC - den blev dog vraget til fordel for det automatiske foldetag og den franske charme ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 Uden at vide noget som helst om det konkret - så kunne jeg forestille mig at hvis man kan finde et eksemplar som forhandleren allerede har stående hjemme som passer - så vil man nok lettere kunne handle den ned ift hvis du bestiller en ny bil ab fabrik. Det var i det mindste min oplevelse hos Peugeot da vi købte en 207CC der for et par år siden Yeps, det kan jeg nikke genkendende til. Da vi i juli ville købe en Octavia, tilbød de os 20% på den, de allerede havde til at stå i udstillingen. Takkede pænt nej, da farve og udstyr ikke matchede vores ønsker. Fik så i stedet 10% på en, som først skulle bygges. Fair nok, IMO. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 Uden at vide noget som helst om det konkret - så kunne jeg forestille mig at hvis man kan finde et eksemplar som forhandleren allerede har stående hjemme som passer - så vil man nok lettere kunne handle den ned ift hvis du bestiller en ny bil ab fabrik. Det var i det mindste min oplevelse hos Peugeot da vi købte en 207CC der for et par år siden - men tingene kan selvfølgelig sagtens have ændret sig. Men ja, gå frisk til dem... Udstyrspakker, fri service, vinterdäck på lækre fælge osv, osv. Det er måske nemmere hvis du prøver at handle med noget som ikke indgår direkte i leverance af bilen, men som forhandleren så at sige selv står for (service, dæk, eftermonteret udstyr). Også prøv at høre et par forskellige. Det er nu ellers en sjov lille bil... Mini Cooper D... Vi var faktisk ude og prøve en dengang vi endte med en 207CC - den blev dog vraget til fordel for det automatiske foldetag og den franske charme ;) Vi skal have automatgear og sådan én er vi ikke stødt ind i endnu, men tak for tippet :th2: Kan man virkelig forhandle sig frem til fri service? Kunne tænke mig til, at det normalt koster en mindre formue hos BMW, så det vil da være dejligt at få med! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 Yeps' date=' det kan jeg nikke genkendende til. Da vi i juli ville købe en Octavia, tilbød de os 20% på den, de allerede havde til at stå i udstillingen. Takkede pænt nej, da farve og udstyr ikke matchede vores ønsker. Fik så i stedet 10% på en, som først skulle bygges. Fair nok, IMO.[/quote'] Absolut helt fair - det koster dem en pæn sjat penge at have bilen stående jo så er der også større rum til rabat. Det er jo også en del af en handel - man giver selv lidt (accepterer den skrig gule udstillingsmodel) og får så lidt ekstra rabat (10%)... Sådan er dét jo... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 Vi skal have automatgear og sådan én er vi ikke stødt ind i endnu, men tak for tippet :th2: Kan man virkelig forhandle sig frem til fri service? Kunne tænke mig til, at det normalt koster en mindre formue hos BMW, så det vil da være dejligt at få med! Ah ja - automatgear - dét er desværre endnu ikke så udbredt, men kan til gengæld godt forstå at I gerne vil have det.... Jeg skal heller ikke have bil med manuelt gear igen. Ingen anelse om man kan, jeg har ikke prøvet - men det er jo relativt let for forhandleren at regne på hvad det koster at lade fri service indgå i fx 3 år / 90.000 km. På en ny bil er det trods alt meget veldefineret hvad der skal gøres og alt "uden om" service vil som regel være garanti alligevel. At service "koster en mindre formue" hos BMW vil jeg så til gengæld godt lige stille spørgsmålstegn ved... Er det noget i selv har oplevet? Eller er det bare noget i tror/har hørt? Jeg har oplevet servicepriserne hos såvel Skoda som Peugeot uden problem matcher BMW's - Skoda specielt syntes jeg var rigtig dyrt i grundydelserne. Det er altså ikke så kostbart at servicere BMW som de sejlivede rygter nok siger. Og så kører de langt mellem service, min 330i holder de 30.000 km man har stillet i udsigt mellem hvert olieskift - hvor Skodaen nærmere lå på 25.000 km. Men selvfølgelig, specielt på de hurtige modeller ER det dyrere at holde dem kørende - dobeelte udstødniger, fancy turboer osv koster. Men i de mere standard-agtige udgaver dér syntes jeg bestemt ikke der er noget af klage over når det kommer til service priser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 Ah ja - automatgear - dét er desværre endnu ikke så udbredt, men kan til gengæld godt forstå at I gerne vil have det.... Jeg skal heller ikke have bil med manuelt gear igen. Ingen anelse om man kan, jeg har ikke prøvet - men det er jo relativt let for forhandleren at regne på hvad det koster at lade fri service indgå i fx 3 år / 90.000 km. På en ny bil er det trods alt meget veldefineret hvad der skal gøres og alt "uden om" service vil som regel være garanti alligevel. At service "koster en mindre formue" hos BMW vil jeg så til gengæld godt lige stille spørgsmålstegn ved... Er det noget i selv har oplevet? Eller er det bare noget i tror/har hørt? Jeg har oplevet servicepriserne hos såvel Skoda som Peugeot uden problem matcher BMW's - Skoda specielt syntes jeg var rigtig dyrt i grundydelserne. Det er altså ikke så kostbart at servicere BMW som de sejlivede rygter nok siger. Og så kører de langt mellem service, min 330i holder de 30.000 km man har stillet i udsigt mellem hvert olieskift - hvor Skodaen nærmere lå på 25.000 km. Men selvfølgelig, specielt på de hurtige modeller ER det dyrere at holde dem kørende - dobeelte udstødniger, fancy turboer osv koster. Men i de mere standard-agtige udgaver dér syntes jeg bestemt ikke der er noget af klage over når det kommer til service priser. Jeg har kun kørekort til automatgear, så det er simpelthen et must for os. Mht. servicepriserne hos BMW, så er det ikke noget jeg har mærket på egen krop. Det er udelukkende min fornemmelse baseret på et par venners udtalelser. Men det er dejligt at høre, at du ikke er af samme overbevisning Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 VAG-biler er generelt pebrede at servicere, desværre. (Jeg burde snart have lært det...:o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 Kan man virkelig forhandle sig frem til fri service? Kunne tænke mig til, at det normalt koster en mindre formue hos BMW, så det vil da være dejligt at få med! Fri service er STANDARD :th2: ved køb af fabriksny mini i Sverige. Nedenstående er sakset fra denne side http://www.mini.se/se/sv/mini_service/index.jsp under emnet MINI Fri Service "Med MINI Fri Service behöver du inte längre oroa dig för underhållskostnader. Din nya MINI har nämligen MINI Fri Service de 3 första åren upp till 6 000 mil (gäller endast svensksålda bilar). Det innebär att du kostnadsfritt får ordinarie service, i enlighet med bilens intervallsystem, utförd hos din auktoriserade MINI återförsäljare / verkstad i Sverige. På så vis slipper du oroa dig för servicekostnader de första åren och kan helt och hållet ägna dig åt att köra!" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 Fri service er STANDARD :th2: ved køb af fabriksny mini i Sverige. Nedenstående er sakset fra denne side http://www.mini.se/se/sv/mini_service/index.jsp under emnet MINI Fri Service "Med MINI Fri Service behöver du inte längre oroa dig för underhållskostnader. Din nya MINI har nämligen MINI Fri Service de 3 första åren upp till 6 000 mil (gäller endast svensksålda bilar). Det innebär att du kostnadsfritt får ordinarie service, i enlighet med bilens intervallsystem, utförd hos din auktoriserade MINI återförsäljare / verkstad i Sverige. På så vis slipper du oroa dig för servicekostnader de första åren och kan helt och hållet ägna dig åt att köra!" Lækkert :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 Din nya MINI har nämligen MINI Fri Service de 3 första åren upp till 6 000 milDet er jo rart nok - men man skal nok lige regne lidt på det, inden man moonwalker rundt med Mastercard'et. Kører du 140 km om dagen, så har du kørt 6000+ mil på to år, forudsat vi regner med 220 arbejdsdage om året. Og så er der ikke regnet privat kørsel med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 Det er jo rart nok - men man skal nok lige regne lidt på det, inden man moonwalker rundt med Mastercard'et. Kører du 140 km om dagen, så har du kørt 6000+ mil på to år, forudsat vi regner med 220 arbejdsdage om året. Og så er der ikke regnet privat kørsel med. Hvad der er sparet er tjent ;) Lidt har også ret Fri service til 60.000 km er fri service til 60.000 - også selvom man skynder sig at køre denne strækning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 Hvad der er sparet er tjent ;) Lidt har også ret Fri service til 60.000 km er fri service til 60.000 - også selvom man skynder sig at køre denne strækning.Jo jo...rigtigt nok. Men stadig værd at have i baghovedet, hvis man lige kalkulerede med tre år uden udgifter på dén kant Forhandlerens salgs-yada-yada er ofte så taknemmeligt. Tal og hårde facts FTW :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Flemming40 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 Er det jeres indtryk, at man kan gøre sig en god handel ved at købe en fabriksny bil lige for tiden? Kan man tale sig til gode rabatter eller en røvfuld ekstraudstyr? Er det købers eller sælgers marked? Jeg har lige bestilt en Golf GTI DSG med ekstraudstyr for 44.000 SEK. Rabatten jeg fik var på 23.000 SEK, og den blev givet uden prutten eller anden form for købslåen. Jeg vil i samme åndedrag give mine varmeste anbefalinger til Michelsens Bil i Tomelilla. Mage til fremragende salgsservice har jeg ikke tidligere oplevet:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 Jeg vil i samme åndedrag give mine varmeste anbefalinger til Michelsens Bil i Tomelilla. Mage til fremragende salgsservice har jeg ikke tidligere oplevet:th2: Det lyder sgu godt. For det er også hos dem, jeg agter at købe en Golf R engang til foråret, netop fordi flere herinde har anbefalet dem igen og igen gennem tiden (så godt at høre, at det stadig er en positiv oplevelse at handle hos dem). Men nu er deres personale vel ikke unge knægte, som lige river den rundt for fuld skrue på gårdspladsen med iskold motor, inden man selv kommer og henter den? Variabel (temp.-afhængig) rev limiter FTMFW. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Flemming40 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 Det lyder sgu godt. For det er også hos dem' date=' jeg agter at købe en Golf R engang til foråret, [i']netop fordi flere herinde har anbefalet dem igen og igen gennem tiden (så godt at høre, at det stadig er en positiv oplevelse at handle hos dem). Men nu er deres personale vel ikke unge knægte, som lige river den rundt for fuld skrue på gårdspladsen med iskold motor, inden man selv kommer og henter den? Variabel (temp.-afhængig) rev limiter FTMFW. ;) Jeg har kun haft med sælgerne hos Michelsens Bil i Tomelilla at gøre, så jeg kan ikke sige noget om personalet i værkstedet. Men hos Michelsens Bil i Ystad, hvor jeg købte min nuværende bil (Audi A4), har jeg også kun haft positive erfaringer med service mv. Og de er godt klar over både i Ystad og Tomelilla, at god service gør, at man kommer tilbage til dem igen og igen. Da jeg var i Tomelilla første gang for at se på GTI, havde de lige solgt deres demobil, og de forventede først levering flere uger senere. Der var ikke noget med, at jeg blev nødt til at ringe til dem med jævne mellemrum for at høre om den var kommet. Næ, Anders, som jeg handlede med, ringede til mig og fortalte at den var kommet, og at jeg bare kunne komme forbi til en prøvetur. Det er måske en lille ting, men det er bla. den slags, der gør, at jeg føler mig godt behandlet. Den anden dag, da jeg var ude og bestille GTI'en, brugte han endda en del tid efter sin fyraften på at gøre handlen med mig færdig og på at være sikker på, at vi havde vendt alle de sten, der skal vendes i en handel. Jo, det har helt klart været en superpositiv oplevelse at købe bil hos dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 Anders Persson hos Michelsen i Tomelilla er nok i en klasse for sig. Kringlede en halvkompliceret handel for et par år siden. Siden har jeg besøgt ham regelmæssigt - og bliver altid godt modtaget - selvom han meget vel ved, at jeg ikke lige står og skal handle igen. Han har i øvrigt en bror som sælger Audi i Ystad. Apropos Ystad - hos "den vänlige bilfirman" i Ystad - som sælger Citroen, kan man også få en god behandling - det ligger ligesom lidt i luften - ikk'? Sælger/indehaver Anders Berglund har jeg kun gode erfaringer med - og kan klart anbefale ham til Citroen-interesserede. Og når "talen" nu er på Ystad - hos Spania Bil huserer Tore Nilsson og hans søn (forretningen er en del af Michelsen-koncernen). Her har jeg handlet 2 gange - og skal jeg igen køre Skoda, så bliver det der jeg starter jagten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 Vi har lige købt en ny bil til konen og fik rabat uden overhovedet at skulle spørge efter det.... Det skulle dog være en fabrikslavet en, da hun ville have med automatgear, vi kunne sikkert få mere hvis vi tog en de havde stående Det underlige er så at man stadig skal vente uger (6-8) at få dem leveret.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Flemming40 10 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2009 Pris på Golf R Det lyder sgu godt. For det er også hos dem' date=' jeg agter at købe en Golf R engang til foråret, [i']netop fordi flere herinde har anbefalet dem igen og igen gennem tiden (så godt at høre, at det stadig er en positiv oplevelse at handle hos dem). Men nu er deres personale vel ikke unge knægte, som lige river den rundt for fuld skrue på gårdspladsen med iskold motor, inden man selv kommer og henter den? Variabel (temp.-afhængig) rev limiter FTMFW. ;) Så er der kommet pris på Golf R på den svenske hjemmeside: 329.900 SEK for én med manuelt gear, uden ekstraudstyr. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2009 Så er der kommet pris på Golf R på den svenske hjemmeside: 329.900 SEK for én med manuelt gear' date=' uden ekstraudstyr. :th2:[/quote'] Excellent. Takker. :th2: Dog 20k mere end jeg havde håbet på. Well, nu må jeg hellere lige prøve at spec'e en. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2009 Excellent. Takker. :th2: Dog 20k mere end jeg havde håbet på. Well, nu må jeg hellere lige prøve at spec'e en. :) Pyha, 380k, og hvis jeg fjerner et par options, så den kan sammenlignes med mulige options til den nye Cupra R, lander den på 365k (Cupra R lander på 295k). Jeg er ingen "mærkesnob", så forskellen på 70k er en del, også selv om Cupra'ens interiør ikke kan matche Golfens. Og så er der jo lige FWD vs AWD. Hmm, tænke tænke... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2009 Så er der også mazda 3 mps.... 2,3 Turbo 260 hk fordelingen over forhjulstrækket er blevet bedre, men udseende kan diskuteres, og den er mere tørstig. Tilgengæld er der alt i udstyr: Bose system med 9 højttalere xenon, dobbelt klima, dæktryksovervågning, rear vehicle monitoring, cruise, håndfr bluetooth, navigation med tmc, osv............ Men hvis det er den 2.0T motor man går efter er det jo afgjort. mon ikke den koster omkring 285000 sek Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2009 cupra automotorsport har kørt i den.... http://www.automotorsport.se/news/19599/leon-cupra-r-bästa-valet/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites