terrapin 10 Anmeld indhold Skrevet October 22, 2009 Hej med jer, Jeg er udenlandsdansker, men er i DK/SE nogle gange om året og har derfor brug for at have en bil i de perioder. Biler er der som bekendt ikke meget ved at købe i DK, men skal jeg have en bil registreret i SE, kræver det en SE postadresse. Er der nogen der kender til selskaber der tilbyder denne service? Posten skal helst kunne videresendes. Mvh. Kasper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2009 Hvis du kun en gang er i danmark eller sverige vil jeg anbefale at leje en bil og få en god rabataftale med sådanne virksomheder (AVIS/Budget mm.) Når du ikke er her så ofte ville jeg hellere få opdateret kartoteket hos dem som sender dig regninger/breve med din udenlandske adresse. Som udgangspunkt er danske proforma postadresser i sverige ilde set (uanset hensigt), da det sætter en stor sort skygge over os som bor her rigtigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
terrapin 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2009 Hej Tomcat, Du kan være ganske rolig, det drejer sig ikke om en proforma adresse, men bare en post adresse, en c/o adresse. Det er ganske lovligt og er ikke det samme som en proforma adresse. Ved en proforma adresse giver man indtrykket af at være bosiddende i Sverige, uden reelt at være det. Her drejer det sig ikke om at være registreret som borger i Sverige, men bare at have en post adresse, der kan videresende post til min aktuelle adresse. Ved at registrere sig i Sverige får man også et svensk personnummer, der beviser at man er bosiddende (om end man så er det eller ej.). I mit tilfælde vil jeg få et samordningsnummer, som man sagtens kan have uden at være bosiddende. Jeg håber at jeg har fået dig beroliget dig lidt? Jeg er ganske enig med dig i at proforma problematikken er et stort problem, ligesåvel DK/SE som DK/DE. Ang. lejebiler, vil det kun kunne svare sig ved kun eet besøg om året (Vel og mærke under 2 uger), ellers bliver det alt for dyrt. Mvh. Kasper Hansen P.S. Mine kartoteker er fuldt opdaterede og de danske myndigheder benytter dem også, men de svenske myndigheder sender åbenbart ikke dokumenter ud af landet. Jeg kan med en dansk c/o adresse sagtens få lov at indregistrere en bil i DK, men der får man jo som bekendt ikke meget for pengene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KlingKlong 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2009 Poststugan Poststugan har de services du efterspørger Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret October 22, 2009 Du kan da bare få en dansk registreret bil på grænseplader, det er ikke dyere end biler i DK Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
terrapin 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2009 Hej klingKlong, Jeg vil prøve om jeg kan få kontakt med dem. Tak for hjælpen. Hej Carspar, Jeg opfylder, ifølge skat, ikke betingelserne for grænseplader, da man i så tilfælde skal kunne køre til sit nye bopælsland og der er lidt smålangt til Kina i bil. De 17 timer i fly er slemme nok. Mvh. Kasper Hansen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2009 Uden at skulle lyde hellig.... Hej Tomcat, Du kan være ganske rolig, det drejer sig ikke om en proforma adresse, men bare en post adresse, en c/o adresse. Det er ganske lovligt og er ikke det samme som en proforma adresse. Ved en proforma adresse giver man indtrykket af at være bosiddende i Sverige, uden reelt at være det. Her drejer det sig ikke om at være registreret som borger i Sverige, men bare at have en post adresse, der kan videresende post til min aktuelle adresse. Ved at registrere sig i Sverige får man også et svensk personnummer, der beviser at man er bosiddende (om end man så er det eller ej.). I mit tilfælde vil jeg få et samordningsnummer, som man sagtens kan have uden at være bosiddende. Jeg håber at jeg har fået dig beroliget dig lidt? Jeg er ganske enig med dig i at proforma problematikken er et stort problem, ligesåvel DK/SE som DK/DE. Ang. lejebiler, vil det kun kunne svare sig ved kun eet besøg om året (Vel og mærke under 2 uger), ellers bliver det alt for dyrt. Mvh. Kasper Hansen P.S. Mine kartoteker er fuldt opdaterede og de danske myndigheder benytter dem også, men de svenske myndigheder sender åbenbart ikke dokumenter ud af landet. Jeg kan med en dansk c/o adresse sagtens få lov at indregistrere en bil i DK, men der får man jo som bekendt ikke meget for pengene. ...men hvad er forskellen på en proforma adresse, og det du beskriver??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
terrapin 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2009 Som beskeden fra Tomcat er skrevet, forstår jeg at det vedkommende er bekymret for er, at jeg opretter en adresse i SE og samtidigt bosætte mig i DK for derved at snyde den danske stat for registreringsafgiften og det er ulovligt. Det jeg gerne vil er, at have en bil at køre i når jeg er hjemme og vil naturligvis helst have den bil så billigt som muligt. Om det så hedder proforma adresse eller ej, skal jeg ikke gøre mig til dommer over. Bare de danske og svenske myndigheder er enige om at det er lovligt, så er jeg tilfreds. Jeg har just nu fået tilsagn fra både de danske og svenske myndigheder at løsningen er fuldt lovlig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
newport 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2009 Der absolut ikke noget forkert idet Terrapin spørger om. Da jeg solgte autocampers i Sverige havde jeg mange danske kunder som købte af mig, og brugt min adresse som c/o. Bilen stod hos mig, og de kom og gik som det passede dem. Enkelte havde bilen andre steder. Post blev videresendt og evt betaling af regninger. Selvfølgelig var disse services noget de betalte for. Jeg synes du skal kontakte en mindre forhandler som vil tilbyde dig det til en billig penge, evt købe bilen af ham og have den stående der når du ikke er i DK. Formen er den samme som flere der har sommerhus i sverige bruger. når de køber stugan får de samordningnummer - og hvorfor så ik bruge det til at få en "sommerbil"? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
terrapin 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2009 Hej Newport, Tak for dit indspark! Har du kontakt til nogle der kunne tænkes at tilbyde deres assistance? Hvad vil man kunne forvente sig prismæssigt? Jeg har set på poststugans hjemmeside at deres priser starter fra SEK1300 Mvh. Kasper Hansen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
newport 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2009 1300 er vel en fair pris. men jeg ville nu finde en forhandler hvor jeg køber bil og spørge ham. BTW hvor vil du parkere bilen når du er hjemme i kina? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
terrapin 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2009 Beklager den lange svar tid. Bilen bliver parkeret i langtidsparkeringen ved den lufthavn jeg tager afsted fra. Det være sig Billund, København, Stockholm eller Frankfurt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites