Jump to content
thump

Sygeforsikringen

Recommended Posts

Hej alle Jeg er ny her inde ved ikke lige hvor jeg skal spørge om enmet sygeforsikring i danmark. Mit spørgsmål går på om jeg har krav på sygeforsikring i danmark, at kunne gå til en dansk læge i danmark? Jeg har min adresse i sverige, jeg bor og arbejder i Sverige her betaler min skat som jeg skal gøre, men jeg arbejder også i Danmark her betaler jeg min skat som man også nu skal gøre...., må jeg ha en dansk læge?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej alle Jeg er ny her inde ved ikke lige hvor jeg skal spørge om enmet sygeforsikring i danmark. Mit spørgsmål går på om jeg har krav på sygeforsikring i danmark, at kunne gå til en dansk læge i danmark? Jeg har min adresse i sverige, jeg bor og arbejder i Sverige her betaler min skat som jeg skal gøre, men jeg arbejder også i Danmark her betaler jeg min skat som man også nu skal gøre...., må jeg ha en dansk læge?
Ring til Pensionsstyrelsen (tidl. Sikringsstyrelsen), de kan sikkert give dig svar på dit spørgsmål. Tlf. 33 95 50 00, telefontid 10-14.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det særlige sundhedskort for pendlere Hvis du arbejder i Danmark, men bor i et andet EU/EØS-land, kan du få et særligt sundhedskort, der giver dig ret til behandling i Danmark på lige vilkår med alle andre. Det kræver dog, at du: arbejder minimum ni timer pr. uge, 18 timer pr. 14 dage eller 39 timer om måneden i Danmark indbetaler til ATP ikke arbejder i dit bopælsland. Har du børn, er de ikke dækket af dit sundhedskort, men skal behandles i det land, hvor I har bopæl. Du kan søge om at få et særligt sundhedskort i borgerservicecenteret i den kommune, hvor du arbejder.
kilde https://www.borger.dk/Emner/sundhedogsygdom/sygesikringoglaegevalg/Sider/vaelglaegeogsygesikringsgruppe.aspx Kan dog se at den med "ikke arbejder i dit bopæls-land" er lidt tricky, men DK kan ikke se du arbejder i sverige så...... Du skal ringe til din fraflytterkommune for at høre nærmere, jeg gætter dog at de altid vil vælge den billigste løsning for dem....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites