Jump to content
Sune

"Alle passagerer i toget der holder i kastrup og ikke skal til Göteborg skal stå af"

Recommended Posts

Den prøver de i ny og næ, især når der er store forsinkelser. Det er ikke kun DSB First. Har oplevet det flere gange, hvor togene har været proppet og der ikke var plads til alle personer, så prøver de at få dem med som skal med toget videre, skide være med dem som allerede er 40+ minutter forsinket.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Den prøver de i ny og næ, især når der er store forsinkelser. Det er ikke kun DSB First. Har oplevet det flere gange, hvor togene har været proppet og der ikke var plads til alle personer, så prøver de at få dem med som skal med toget videre, skide være med dem som allerede er 40+ minutter forsinket.
Og der blev jeg så endnu en gang mindet på hvorfor det er jeg ikke tager godstoget sammen med det øvrige kvæg ;) Tak

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

jeg var med fra malmö til kbh T/R i onsdag kl 1720 for første gang i et par år... overrasket over at betale 210 sek for en billet som aldrig blev kontrolleret ud eller hjem, samt de bare sprang ørestad og tårnby over grundet forsinkelse =/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tja Sune, med dine kommentare i http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=18169 så ved jeg ikke rigtig hvilken label der skal på dig. Men dobbel moral det har du i stor grad.
Du er hjertelig velkommen til at sætte en hvilken som helst label på mig du finder passende. Men da du tilsyneladende har svært ved at finde den rette skal jeg da gerne hjælpe. I tilfældet du henviser til er jeg pragmatisk omkring køreplan/tognettet mv, og i denne tråd håner jeg DSB First for naivitet, samtidig med at jeg udstiller min egen egoisme ved ikke at rejse mig (i grunden kunne jeg samtidig sige at jeg endnu engang var pragmatisk omkring køreplanen, idet det ville få toget til at holde endnu længere tid på Kastrup, hvis jeg skulle rejse mig fra mit bløde sæde og kæmpe mig ud af vognen)..... nå men til sagen, hvad med en label der hedder - Sune, perfid pragmatisk egoist?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har en super løsning på alle de problemer i har med togene. Køb jer en bil... Altid en ledig sideplads og altid pålidelig. :thumbup: :)
Altid længere tid om at kæmpe sig gennem byen, ingen mulighed for at sidde med sin laptop og skære en time af den daglige arbejdstid og altid 40.000 DKK dyrere om året.... ellers tak.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Altid længere tid om at kæmpe sig gennem byen' date=' ingen mulighed for at sidde med sin laptop og skære en time af den daglige arbejdstid og altid 40.000 DKK dyrere om året.... ellers tak.[/quote'] Alt er relativt. Hvis du stopper i byen og har en 1.klasse billet. Jow så sparer du tid og penge på parkering, kan arbejde i toget og har faste månedlige udgifter til transport. Arbejder du uden for byen og har 2-3 skift med det offentlige, så skal du sjældent have en timeløn der er højere end 200 DKK før det kan betale sig (Antaget at der betales topskat af overarbejdet) :) Desuden sparer du sikkert ekstra 10 minutter på ikke at skulle leve dit liv i 20 minutters intervaller =) Som studerende har jeg økonomiske fordele ved at tage toget, men havde jeg fradrag og en fornuftig løn så blev det nok bilen hver gang.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Alt er relativt. Hvis du stopper i byen og har en 1.klasse billet. Jow så sparer du tid og penge på parkering, kan arbejde i toget og har faste månedlige udgifter til transport.
Mener ikke at en 1. klasses billet er nødvendig for at kunne sidde ned. Jeg kan faktisk ikke huske sidste gang jeg ikke kunne få et sted at sidde. Men ja ellers så er beskrivelsen meget lig min situation.
Arbejder du uden for byen og har 2-3 skift med det offentlige, så skal du sjældent have en timeløn der er højere end 200 DKK før det kan betale sig (Antaget at der betales topskat af overarbejdet) :)
Den økonomiske betragtning forudsætter at du har mulighed for at konvertere din rejsetid direkte over til indkomst. Det er jo nok de færreste af os der har. I stedet bruger vi af vores sparsomme fritid på vores transport, som vi jo sådan set selv værdisætter.
Desuden sparer du sikkert ekstra 10 minutter på ikke at skulle leve dit liv i 20 minutters intervaller =)
Det er bare et spørgsmål om planlægning.... i hvert fald uden for 6:51-7:51 tidsrummet.
Som studerende har jeg økonomiske fordele ved at tage toget, men havde jeg fradrag og en fornuftig løn så blev det nok bilen hver gang.
Så dermed siger du at beslutningen om transpormiddel er afhængig af den enkeltes ønsker, behov og muligheder - det er jeg faktisk 100% enig i, jeg vil dog lige kaste et ekstra lod i vægtskålen til fordel for toget - 'mine børn må gerne kunne vokse op i en verden der ser ud som den vi har nu'.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Sejt' date=' sådan et køretøj vil jeg have. Må da være fedt at aldrig skulle bekymre sig om at bilen bilen ikke kan starte om morgenen af diverse underlige årsager.[/quote'] Du kan lige så godt glemme det der. Bilisterne vælger meget bevist at lukke øjnene for alt det de ikke selv er herre over. De fatter ikke at de bliver fucked af vind, vejr, trafik mv. hver eneste dag. Den eneste grund til at de sidder og gnækker i deres biler over os togpendlere er fordi de tror de styrer det hele selv. Hvis de en dag prøvede at time den perfekte overfart, og satte den som målestok for hver eneste tur til arbejde og hjem, ville de hurtigt finde du af at deres bil var væsentlig mere upræcis end selv DSB First.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
...ville de hurtigt finde du af at deres bil var væsentlig mere upræcis end selv DSB First.
Interessant... jeg kører hjemmefra samme tid hver dag og er på arbejde samme tid hver dag. Ligeså hjemad... Hmmm... upræsis??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Interessant... jeg kører hjemmefra samme tid hver dag og er på arbejde samme tid hver dag. Ligeså hjemad... Hmmm... upræsis??
På minuttet? Samme tid som 'den perfekte overfart'. To gange dagligt. Imponerende. Du må være heldig at være født under den helt rigtige stjerne, for aldrig at have været ude for trafikuheld/kraftig storm/amerikanske præsidenter mm. samt arbejde uden for byen, på den side der ikke indbefatter Ring 3 mv. Eller så bare have arbejdstider der gør at du aldrig kommer ud i myldretidstrafikken. Personligt har jeg prøvet, og ved jeg at jeg ikke har en jordisk chance for at holde en 'Juli tid' hvor jeg skulle møde mellem 8:00 og 9:00, fra Malmö til Østerbro, ud over netop Juli måned samt måske uge 42. Resten af året ville jeg ganske givet bruge +5/+10/+15/+20 min. eller mere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er bare et spørgsmål om planlægning.... i hvert fald uden for 6:51-7:51 tidsrummet.
Hmm, køres der hjemmefra på de tidspunkter er det sgu småt med trafikken...
Personligt har jeg prøvet, og ved jeg at jeg ikke har en jordisk chance for at holde en 'Juli tid' hvor jeg skulle møde mellem 8:00 og 9:00, fra Malmö til Østerbro, ud over netop Juli måned samt måske uge 42. Resten af året ville jeg ganske givet bruge +5/+10/+15/+20 min. eller mere.
Tog mig idag under 45 min og kørte lidt i 8... Hvad tager den distance med tog? Fra du forlader din dør til du er ved receptionen? Har fuld forståelse for dem der gider det offentlige ræs der, men eneste ulempe jeg kan se de enten manglende eller ekstremt dyre p pladser i centrum, samt belastende cyklister der ikke ejer skyggen trafikhensyn... Arb. plads uden for gågade områder og bilen er klart at foretrække! Fik jeg nævnt jeg ikke havde frost i røven da jeg kom frem? Eller skulle lugte om andre havde været i bad mv.??:laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Mener ikke at en 1. klasses billet er nødvendig for at kunne sidde ned. Jeg kan faktisk ikke huske sidste gang jeg ikke kunne få et sted at sidde. Men ja ellers så er beskrivelsen meget lig min situation.
Det er min erfaring at man i myldretiden "kun" er sikret en siddeplads fra Svågertorp på de afgange som kører fra Svågertorp.
Den økonomiske betragtning forudsætter at du har mulighed for at konvertere din rejsetid direkte over til indkomst. Det er jo nok de færreste af os der har. I stedet bruger vi af vores sparsomme fritid på vores transport, som vi jo sådan set selv værdisætter.
Det er selvfølgeligt rigtigt nok.
Det er bare et spørgsmål om planlægning.... i hvert fald uden for 6:51-7:51 tidsrummet.
Pointen var at uanset hvor godt man planlægger så rammer de fleste ikke afgangstidspunktet fra hjemmet perfekt og gerne skal vente den sidste tid.
Så dermed siger du at beslutningen om transpormiddel er afhængig af den enkeltes ønsker, behov og muligheder - det er jeg faktisk 100% enig i, jeg vil dog lige kaste et ekstra lod i vægtskålen til fordel for toget - 'mine børn må gerne kunne vokse op i en verden der ser ud som den vi har nu'.
Jeg vil garantere dig for at verdenen de vokser op i bliver anderledes end den du voksede op i =) Nu bruger vi sparepærer som indeholder kviksølv, der er en facinasion over elbiler som gør at vi kommer til at ophobe batteriskrot, alting elektrificeres som gør at vi kræver mere energi og derfor enten fyrer med mere kul eller bygger andre kraftværker med hver deres skavanker. Selv vores elskede tog er ikke just sundt når det bremser, eller dem som opholder sig i mere end 10 minutter på Nørreport ;) At jeg så selv ville tage toget til Østerport er så en helt anden sag. Der er langt fra den samme besparelse (tid, økonomisk, miljø, CO2, osv) som f.eks. folk der pendler til Vestegnen, Lyngby eller Hillerød.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...