Bigbird 10 Anmeld indhold Skrevet October 17, 2009 Hejsa Jeg skal have skiftet min gamle bil ud med en noget mere økonomisk bil. Har kigget på en Skoda Fabia 1.4 TDI GreenLine, og regner med at købe den mandag. Er der nogle der kan komme med årsager til at jeg burde holde mig fra den ? Ved godt at hverken topfart eller acceleretion er noget den bil er kendt for, men det er trods alt bare et transportmiddel fra punkt A til punkt B :) Det er en 2009 model, og har kørt 945 mil. Har kigget på andre biler i samme "klasse", men Skodaen kører lidt længere på literen, og er et år nyere end de andre jeg har set på i samme prisklasse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 Er der nogle der kan komme med årsager til at jeg burde holde mig fra den ? At markedet i denne tid rykker sig forbandet hurtigt ! En Polo Bluemotion "3L" ser meget interessant ud -> +30 km/l -> http://bilmagasinet.dk/article/33723 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 Det eneste jeg kan komme på er noget med kabinestøj - jeg havde en Octavia 2.0TDI som pendlerbil et par år - meget stabil og fornuftigt køretøj. Ikke specielt inspirerende at køre, men absolut velkørende. Eneste minus ved den var at støjen i kabinen var temmelig pågående ved motorvejshastighed og så syntes jeg service priserne var lidt høje på den. Men ellers har jeg intet dårligt at sige om mærket - udover at du skal forklare til gud og hver mand hvorfor i alverden du dog har købt en Skoda når du som dansker er flyttet til Sverige hvor biler er "gratis"... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bigbird 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 Men ellers har jeg intet dårligt at sige om mærket - udover at du skal forklare til gud og hver mand hvorfor i alverden du dog har købt en Skoda når du som dansker er flyttet til Sverige hvor biler er "gratis"... :) Ja, det er også lidt min frygt... Havde ikke regnet med at skulle have en bil, hvis logo er en pik med vinger :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
donmop 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 Jeg havde en Skoda 1.4 TDI (ikke Greenline) som pendlerbil mellem Århus og Aalborg tilbage i starten af 2008. Super stabil og økonomisk at køre - hvis man holder sig fra de høje hastigheder. Tog også en tur til Italien i den og der var heller ikke nogle problemer med bjergene. Eneste minus er som Larscph siger - den har det sgu med at larme som en traktor engang imellem => men nyder man en Diesel motor, så er det bestemt til at leve med. Så stort set kun positive ting at sige om den. Thomas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 Jeg har selv en ældre fabia fra 2006, og kan sige at valget af dæk har ganske stor betydning. Personligt kan jeg sige at de originale dæk jeg havde på larmede ret meget, men efter skiftet til micheling energy saver, og nu vinterdæk fra michelin, at støjen derfra er betydeligt mindre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 Havde ikke regnet med at skulle have en bil' date=' hvis logo er en pik med vinger :)[/quote'] Go for it Bilen altså ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 Kabinestøj Jeg kan kun tale for vores 2010 Octavia 1.4 TSI, som nu er halvanden uge gammel og 1.200 km ældre, men her oplever jeg absolut ikke støj i kabinen som et problem på motorvejen - heller ikke ved 160 km/t. Jovist, den er ikke helt så tyst som vores 530d på motorvejen, men støjen (fra vind/dæk; motorstøj er ikke-eksisterende i 1.4 TSI'en) er absolut på et acceptabelt niveau. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Okroner 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 Fabia Greenline Da vi i maj skulle købe ny pendlerbil til til konen kiggede vi, fordi vi er meget tilfredse med vores Octavia familiecontainer på en Fabia Greenline. Den er økonomisk og har meget plads. Men Fabia Greenline som både jeg og konen prøvede larmer rigtig meget. Men da hun fandt ud af, at hun ikke kunne vælge et andet sædebetræk - ja så blev det en anden bil (en Mazda 2 diesel sport). Hvis jeg var dig ville jeg checke den ny polo bluemotion ud. Men hvis du kan holde larmen og betrækket ud samt dine danske venners godmodige drillerier ud, bliver du helt sikkert tilfreds med en bil, som er gennemprøvet og god til prisen. Go fornøjelse med dit bilkøb. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 Støj Ja det var en 2006 2.0 TDI Octavia jeg havde - og bestemt man kunne høre TDI motoren tydeligt, specielt ved lave hastigheder. I fart var dæk og vindstøj markant. Men noget kunne tyde på at det er blevet bedre i den nye Octavia! Men 'alt andet' var mere støjfrit end Skoda'en - har haft kørt dem samtidig med at vi havde en 1999 Peugeot 406 V6 og 2007 Peugeot 207CC 1,6T. Og klart, min nuværende "jeg kører ikke så mange km længere" BMW 330iAut er noget helt andet. Både hvad komfort og pris angår. Jeg syntes egentlig ikke det var tomgangslyden fra TDI'en der var irriterende i Octavia - det var mere det ret høje støj niveau ved motorsvejs+ hastighed, der var generende. Men altså - det var faktisk også det ENESTE der var galt med bilen så syntes du støjniveauet i kabinen er OK - så go for it. Og så overvej den med automatgear.... Den 6-trins DSG gearkasse der var i min løftede lige helhedsoplevelsen en klasse eller to... Specielt i en pendlerbil hvor du bare skal frem og tilbage er det virkelig et hit at man ikke selv skal røre i benzinen! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bigbird 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 Mange takker for de mange svar :) Støj var der noget af, men ikke så slemt som jeg havde frygtet. Og ja, det har netop en markant diesel traktor støj ved lave omdrejninger. Bluemotion er vist deres nye fra VW og derfor udenfor min prisgrænsen (Max 140-160k). Det skal også helst være så ny, således at jeg kunne slippe billigt forsikringsmæssigt pga Skoda står for vagnskada. Men en sidste ting som blandt andet min far har kommenteret.... Genslagsværdien... Nogle der ved hvordan den holder sin værdi ? Han frygtede lidt at den faldt ret hurtig i brugtværdi, modsat en polo eller corsa f.eks. Nogle der kan be- eller afkræfte det ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 Mange takker for de mange svar :) Støj var der noget af, men ikke så slemt som jeg havde frygtet. Og ja, det har netop en markant diesel traktor støj ved lave omdrejninger. Bluemotion er vist deres nye fra VW og derfor udenfor min prisgrænsen (Max 140-160k). Det skal også helst være så ny, således at jeg kunne slippe billigt forsikringsmæssigt pga Skoda står for vagnskada. Men en sidste ting som blandt andet min far har kommenteret.... Genslagsværdien... Nogle der ved hvordan den holder sin værdi ? Han frygtede lidt at den faldt ret hurtig i brugtværdi, modsat en polo eller corsa f.eks. Nogle der kan be- eller afkræfte det ? Alle biler falder hurtigt i værdi i Sverige. Uanset mærke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter M 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 jeg fik såden en fabia TDI greenline som lånebil hos værkstedet for et halvt års tid siden, og hold da op hvor den larmede, vibrerede og rystede, specielt i tomgang og lave rpm. Noget af instrumentpanelet raslede med i takt husker jeg. Men bortset fra det så var kvalitetsindtrykket fint synes jeg. /Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 Hvor meget er det du skal give for den ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bigbird 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 Hvor meget er det du skal give for den ? http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/skoda/fabia/mvyq65bg/?criterias=0WABEAY3xf2YcNKcQAGJgnhQAA__! Også vil han smide en fartpilot med i prisen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/skoda/fabia/mvyq65bg/?criterias=0WABEAY3xf2YcNKcQAGJgnhQAA__! Også vil han smide en fartpilot med i prisen. Der står godt nok 1 ejer i annoncen, men vv.se siger imidlertid 2 ejere. Bed evt. om at se dokumentation for, at der blot er tale om 1 ejer. Personligt bliver jeg altid selv mistænkelig, når jeg ser en så ny bil have haft hele 2 ejere på blot et års tid (og sølle 945 mil). Hvad koster samme Fabia i grunden som fabriksny? Den kan da næsten ikke koste ret meget mere end 150.000,- ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 Der står godt nok 1 ejer i annoncen, men vv.se siger imidlertid 2 ejere. Bed evt. om at se dokumentation for, at der blot er tale om 1 ejer. Personligt bliver jeg altid selv mistænkelig, når jeg ser en så ny bil have haft hele 2 ejere på blot et års tid (og sølle 945 mil). Hvad koster samme Fabia i grunden som fabriksny? Den kan da næsten ikke koste ret meget mere end 150.000,- ?? Forhandleren står altid regget som ejer også på VV - når vi snakker brugte/importeret biler . Han overtager jo bilen, når han køber den af sælger. Så hvis der står 2 ejer, er der reelt kun een ejer - og det er første gangs køberen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 Fra Transportstyrelsen.se: Fordonsstatus: Avställd (2009-09-02) Antal ägare: 2 Fordonet tillverkat: 2008-06 Producentansvarig: 556084-0968 I trafik första gången i Sverige: 2008-06-27 Bilen er altså 1 år og 4 måneder gammel. Der vil sandsynligvis være fri vagnskade i resten af en 3 års periode - fra 27. juni 2008. Husk du kan aldrig tabe mere end det du giver for bilen. Hvis du køber en dyrere Polo - eller noget andet dyrere - har du flere penge at tabe. Skal du købe uden at give noget i bytte, bør du kunne forhandle dig til mere end en fartpilot. På den her årstid er det ikke ualmindeligt at vinterhjul er med i prisen - alternativt leveres til nettopris. Jeg synes, at du skal forsøge at presse prisen - og så slå til :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2009 Eller tænke på en 107'er, c1'er eller aygo'en - hvor alt andet end design, som er forskelligt, er baseret på toyota (motor, undervogn) Med 5 døre, automatgear og f.eks "komfort pakke" (ac, varme i sæder, radio osv.) koster de omkring de 115K sek fra ny hos en forhandler Kører på benzin, hvor de er angivet til over 22Km/l Synes det er en perfekt pendlerbil Helt basis (3 døre, uden auto og komfortpakke) ligger de omkring de 95sek fra nye Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2009 Eller tænke på en 107'er, c1'er eller aygo'en - hvor alt andet end design, som er forskelligt, er baseret på toyota (motor, undervogn) Med 5 døre, automatgear og f.eks "komfort pakke" (ac, varme i sæder, radio osv.) koster de omkring de 115K sek fra ny hos en forhandler Kører på benzin, hvor de er angivet til over 22Km/l Synes det er en perfekt pendlerbil Helt basis (3 døre, uden auto og komfortpakke) ligger de omkring de 95sek fra nye Nu har jeg pendlet i min SMART til og fra København i 1 måned pga. min uheldige boligsituation - og SMART'en må siges, at være en bil i samme klasse som dem du oplister ovenfor. En perfekt pendlerbil vil jeg aldrig kalde den. Du bliver træt af hastigheden på motorvejen og ikke mindst træt af vindfølsomheden på broen. Det er små, lette biler, som er forholdsvis høje og der skal altså holdes godt fast i rattet på en blæsedag over broen. Det er dog den mest ideele bil jeg nogensinde har haft når jeg så endeligt er kommet ind i København - og en rigtig dejlig bil at køre, når den virker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2009 Alle biler falder hurtigt i værdi i Sverige. Uanset mærke. Præcist som de gør i Danmark... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2009 Eller tænke på en 107'er, c1'er eller aygo'en - hvor alt andet end design, som er forskelligt, er baseret på toyota (motor, undervogn) Med 5 døre, automatgear og f.eks "komfort pakke" (ac, varme i sæder, radio osv.) koster de omkring de 115K sek fra ny hos en forhandler Kører på benzin, hvor de er angivet til over 22Km/l Synes det er en perfekt pendlerbil Helt basis (3 døre, uden auto og komfortpakke) ligger de omkring de 95sek fra nye Nu er det sådan at jeg har praktisk erfaring med både en Fabia RS og en Citroen C1 som pendlerbil. Selvom man ser helt og holdent bort fra motoren - der var jo en vis forskel - er det ikke nogen reel sammenligning. En C1 - og dens "søstre" - er en primitiv bil i sammenligning med en Fabia. Og brændstofforbruget ved almindelig forceret pendlerkørsel når aldrig i nærheden af ECE-normen - det lod sig derimod næsten gøre med den omtalte Fabia. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2009 Ny fabia rs 1.4 tsi 180 hk http://www.automotorsport.se/news/19576/skoda-fabia-rs-återvänder-nästa-år/ Lidt konkurrence til ibiza cupra og polo gti... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites