gika1234 10 Anmeld indhold Skrevet October 16, 2009 Hej :) Sætter inden længe min lejlighed i Segevång til salg og vil købe en ny til mig og Sarah på 5 år - men savner lidt erfaringer med de forskellige områder i Malmø. Vigtigt: Roligt område - gerne med lidt sjæl Gode skoler Let adgang til broen - pendler hver til DK Gerne i nærheden af vand Hvilket område vil du anbefale ? En rigtig god weekend til jer alle Gitte Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Klagshamn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Vigtigt: Roligt område - gerne med lidt sjæl Gode skoler Let adgang til broen - pendler hver til DK Gerne i nærheden af vand Klagshamn. Efter min mening opfylder Klagshamn alt det listede, på nær anden halvdel af linje nummer et. Skal man have den med vil mit bud være 'downtown' Limhamn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
gika1234 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 Tusind tak for jeres svar. Jeg havde aldrig selv overvejet Klagshamn - må erkende at jeg ikke engang ved, hvor det ligger - men vil absolut undersøge det. Limhman har jeg også selv overvejet - elsker sjælen i området - holder mindre af priserne :-) Tak for inspirationen - flere bud ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KlingKlong 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2009 Jakriborg Tæt på Lomma beach lige ved motorvej og masser af sjæl Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael og carina 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2009 Vi bor i Burlöv, ligger 15 min i bil fra broen. Ellers opfylder det dine andre krav Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2009 Bunkeflostrand skal da også lige nævnes Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
gika1234 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2009 Tusind tak for inspirationen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Datski_kille 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2009 Når ikke andre vil :-) ..så må jeg jo nævne Trelleborg. Jeg ved at man ikke kan se broen herfra, men det er en hyggelig lille by, hvor du ikke skal være nervøs for at lade dit barn gå ude. ½ time til lufthavnen, i bil, og 5 min. til vandet. Priserne er til at holde ud og kommunens serviceniveau er godt. 3 ud af 2 anbefaler Trelleborg :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kjhg 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2009 Mit bud er Limhamn, Bunkeflostrand, Klagshamn, Tygelsjö. By-fornemmelsen/livet på gaden falder ned af listen, men det gør priserne også. Skanska skal til at bygge en hel ny etape af det område som hedder Sjötorps Ängar i Tygelsjö, bl.a. Bo-Klok lejligheder (i samarb m IKEA) som vidst ikke skulle blive så dyre (men som rygtet siger også bliver revet væk!!!) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2009 Bo-Klok/Ikea har også et sæt brf lejligheder planlagt i Oxie Kyrkby. Byggeriet er ikke startet endnu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2009 Området hvor jeg bor omkring Klågerupsvägen i Husie http://kartor.eniro.se/m/MZjbl Er et roligt og for en del af det "opvokset" område (ældre bebyggelse), dog findes der også en del nybyggeri herude. Tæt på den helt nye Bäckagårdsskole med sportshal på vej. Jeg har ingen konkret erfaring med skolens kvalitet i øvrigt. Tæt på lidt vand (dog kun en bæk, Risebergabækken men alligevel), grønne områder. Let adgang til ydre og inre ringväg. Cirka 20 minutter i bil til lufthavnen. Gode indkøbsmuligheder i området, stor ICA Maxi, Coop Extra, Hornbach, Media Markt osv. Ulemper: 6-7 km fra centrum af Malmö og lidt lang afstand til stationen hvis man ikke ønsker at have bil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2009 Mit bud er Limhamn, Bunkeflostrand, Klagshamn, Tygelsjö. By-fornemmelsen/livet på gaden falder ned af listen, men det gør priserne også. Skanska skal til at bygge en hel ny etape af det område som hedder Sjötorps Ängar i Tygelsjö, bl.a. Bo-Klok lejligheder (i samarb m IKEA) som vidst ikke skulle blive så dyre (men som rygtet siger også bliver revet væk!!!) Jeg bor i nærheden af Tygelsjö i Hököpinge. Her kan lejlighederne i Bruksparken anbefales (vælg dog de nyeste), boede jeg tidligere inden jeg købte hus. Her ligger en meget ny försköla. Jeg kørte faktisk tilfældigt forbi Sjötorps Ängar i går som hænger sammen med Tygelsjö. Idéen med Bo-Klok er ganske fin, men uha, hvor jeg synes de er grimme, de ødelægger efter min mening de andre pæne nye huse der er bygget. I øvrigt er de også slutsålde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2009 3 ud af 2 anbefaler Trelleborg :-) På nær dem der ikke kan udholde stanken af rådden tang, og helbredsskadelig røg fra færger der går i tomgang... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hojannes 10 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2009 Jeg bor ved Värnhem, hvilket jeg er super glad for, det er tæt på centrum, men alligevel ikke midt i det hele, der er grønne områder. ca 25 min til lufthavnen. tæt ved Ikea, og det nye Center. Priserne er efter min mening også til at betale. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KThorup 10 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2009 Jeg bor ved Värnhem' date=' hvilket jeg er super glad for, det er tæt på centrum, men alligevel ikke midt i det hele, der er grønne områder. ca 25 min til lufthavnen. tæt ved Ikea, og det nye Center. Priserne er efter min mening også til at betale.[/quote'] FYI så er IKEA flyttet til Svågertorp, så det er ikke helt så tæt længere :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hojannes 10 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2009 Seriøst...? Troede sku da den gamle forblev, nu har jeg ikke besøgt den siden jeg handlede hele hjemmet i den, for 3 år siden. Men troede sku ik den nye overtog det gamle, MEN ok, så er der sku langt til Ikea, og alle de andre store byggecentre. Til stor irretation for mig. For der er pisse langt efter det lille lorte søm man mangler :) Men derudover er der Bowling, Laser sjov, gode indkøbsmuligheder, med alle de kendte dagligdagsbutikker. Nå'eee ja så er det tæt på "motorvejen" som iøvigt lige kostede 3 md kørselsforbud sidste vinter :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2009 Tæt på Lomma beach lige ved motorvej og masser af sjæl ydrk ja hvis själ er lig med verdens grimmeste byggerier så har jakriborg store mängder af det aldrig har jeg set noget så grimt som da jeg körte forkert og havnede der ... bare de der multifarvede huse i udkanten er nok til at man ikke får lyst til at köre derhen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2009 MEN ok' date=' så er der sku langt til Ikea, og alle de andre store byggecentre. Til stor irretation for mig. For der er pisse langt efter det lille lorte søm man mangler :)[/quote'] Der ligger da nu altså et Optimera byggemarked lige der ved ST:1 (tidligere Hydro) i samme område hvor "gamle" Ikea lå. Ellers er der også Hornbach som stadig er noget tættere på end Svågertorp. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2009 ydrk ja hvis själ er lig med verdens grimmeste byggerier så har jakriborg store mängder af det aldrig har jeg set noget så grimt som da jeg körte forkert og havnede der ... bare de der multifarvede huse i udkanten er nok til at man ikke får lyst til at köre derhen :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TNI 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2009 Der ligger da nu altså et Optimera byggemarked lige der ved ST:1 (tidligere Hydro) i samme område hvor "gamle" Ikea lå. Ellers er der også Hornbach som stadig er noget tættere på end Svågertorp. Nej, det lukkede stort set samtidigt med at Ikea flyttede..... TNI Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2009 Nej, det lukkede stort set samtidigt med at Ikea flyttede..... TNI sjovt nok. De kunne kun overleve pga IKEA eller ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2009 Tror ikke det var Ikea, men bare almindelig kundeflugt. Sydsvenskan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LI@N 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2009 ..så må jeg jo nævne Trelleborg. Jeg ved at man ikke kan se broen herfra, men det er en hyggelig lille by, hvor du ikke skal være nervøs for at lade dit barn gå ude. ½ time til lufthavnen, i bil, og 5 min. til vandet. Priserne er til at holde ud og kommunens serviceniveau er godt. 3 ud af 2 anbefaler Trelleborg :-) Hej... hvor langt er det fra broen??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim Andersen 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2009 Nej det er her. OXIE er da byen der sjæl - glade mennesker - mange børn - omringet af grønne områder og ikke mindst men 2 væsenlige ting Glade og hyggelige dansker og Oxie Honningsuppelaug. Se mere på Facebook: http://www.facebook.com/group.php?gid=38266522254 http://www.facebook.com/group.php?gid=11459814942 :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites