Jump to content
hpn

Tågen stannar inte i Tårnby & Ørestad vid mindre förseningar

Recommended Posts

Der pendler ca 29.000 mennesker over Øresund hver dag med toget, så det du skriver her tydeliggør da at DSB First har truffet den rigtige beslutning. De sørger for at indhente forsinkelser for de 97%, på bekostning af et togskifte for de 3%. Jeg kan godt se at det er surt for de 3%, men jeg kan samtidig se det forretningsmæssige/samfundsøkonomiske fornuftige i at tilgodese de 97%.
Dert ville vel være mest samfundsmæssigt rationelt at få lortet til at virke efter hensigten... ærlig talt... det er i min optik en falliterklæring at springe stationer over, fordi man ikke kan nå at standse ved dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Sune har jo ret i at det kommer flertallet til gode på mange områder og man måske være med til at mindske efterdønningerne fra tidligere forsinkelser. Dette er et kæmpe plus. Hvad jeg dog ikke kan godtage er at tog som springer stationer over, kan blive godtaget i statistikken om værende rettidige! Det er jo en fordrejning af billedet. Desuden hvis man skal spare tid, så ville det da også være oplagt for Øresundstoget at springe Nørreport over. Pendlere til Nørreport kan jo bare tage S-toget eller det næste kystbane tog. At toget standers på Nørreport må da om muligt være end endnu større prop i røret =) Hvis DSBFirst mener at aflysning af tog er bedst for trafikken, så gør det, men de skal fa'me ik' belønnes for at forringe deres serviceniveau!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Dert ville vel være mest samfundsmæssigt rationelt at få lortet til at virke efter hensigten... ærlig talt... det er i min optik en falliterklæring at springe stationer over' date=' fordi man ikke kan nå at standse ved dem.[/quote'] Er dit svar så at hvis vi ikke kan få noget der virker 100%, så vil du hellere fucke alle..... hvis det er det vil jeg sige at det er en fantastisk enkel og naiv holdning. Jeg er dog glad for at de fleste andre mennesker her i verden er noget mere pragmatisk indrettet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg går og spekulerer på om dette stunt ikke er et brud på kontrakten DSB First har skrevet under på i forbindelse med udbuddet af denne strækning. Synes ikke det kan være sandt at man starter med at udelukke stationer' date=' som er en del af strækningen som kontrakten dækker over. Mon det kunne blive et principielt sagsanlæg når de ikke leverer den service de skal (transport til de nævnte stationer)?[/quote'] "Tiltaget" er lavet med fuld velsignelse af Transportstyrelsen. Så det kommer ikke på tale.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er dit svar så at hvis vi ikke kan få noget der virker 100%' date=' så vil du hellere fucke alle..... hvis det er det vil jeg sige at det er en fantastisk enkel og naiv holdning. Jeg er dog glad for at de fleste andre mennesker her i verden er noget mere pragmatisk indrettet.[/quote'] Nej, det er ikke mit svar. Jeg kunne med lige så god ret spørge dig, om du er så naiv, at du bare æder det når DSBFirst står og slår ud med armene og siger, at de ikke kan levere varen. Jeg er af den holdning, at det selskab der har påtaget sig at få skidtet til at rulle, også honorerer den kontrakt de har indgået. Hvis ikke de er i stand til det, må de jo overlade opgaven til nogen der kan. Sådan er det de fleste andre steder i samfundet. Vi skal ikke acceptere at DSBFirst ikke kan levere rettidige tog, og at de derfor springer stationer over for at kompensere. De skal bare levere rettidige tog - punktum. At de i det hele taget melder sådan noget her ud finder jeg helt hen i vejret. Hvis fejlen ligger et andet sted - eksempelvis hos Banedanmark - ja, så er det her at der kal tages fat. Men noget skal gøres. Hvis det virkelig er så umuligt - ja, så må man jo indføre nogle mindre ambitiøse køreplaner. Men så længe der er et mismatch mellem den annoncerede vare og den faktisk leverede, er der et problem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er af den holdning' date=' at det selskab der har påtaget sig at få skidtet til at rulle, også honorerer den kontrakt de har indgået. Hvis ikke de er i stand til det, må de jo overlade opgaven til nogen der kan. [/quote'] Helt enig, og jeg idømmer dem gerne en bod, tager deres bonus, sætter dem i offentlig gabestok og skifter dem også gerne ud til når deres kontrakt ophører (eller når de evt. har misligeholdt den nok til at opsige den). Men indtil da, så må jeg indrømme at jeg glemmer mine principper, og siger 'ja tak' til ethvert tiltag der kan afbøde effekterne af forsinkelserne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

De sidste 2 dage har jeg løst holdt øje med hvor lang tid det tager at komme ned i fart og stoppe, vente på passagerer og derefter starte og komme op i fart. Det har ikke taget over 1 minut på hverken Ørestad eller Tårnby. Så det vil sige at de sparer måske ca. 2 minutter på at springe de 2 stationer over. Det er jo INGEN forsinkelse iflg. DSB First. Altså så er de villige til at give 2 minutter til dem der skal direkte til København H men skabe nok 10+ minutters forsinkelse for dem som egentlig skulle af på de 2 stationer. Hvis man satser på de 2 minutter for at nå det S-Tog videre så er det løb sgu tabt alligevel.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
De sidste 2 dage har jeg løst holdt øje med hvor lang tid det tager at komme ned i fart og stoppe, vente på passagerer og derefter starte og komme op i fart. Det har ikke taget over 1 minut på hverken Ørestad eller Tårnby. Så det vil sige at de sparer måske ca. 2 minutter på at springe de 2 stationer over. Det er jo INGEN forsinkelse iflg. DSB First. Altså så er de villige til at give 2 minutter til dem der skal direkte til København H men skabe nok 10+ minutters forsinkelse for dem som egentlig skulle af på de 2 stationer. Hvis man satser på de 2 minutter for at nå det S-Tog videre så er det løb sgu tabt alligevel.
Sikkert fordi at hvis de kan hente 4-7 minutter på en 7-10 minutters forsinkelse så kan de pludseligt blive rettidige på strækningen Malmø KBH ;) Og for at sige det pænt, nogen gange er folk sku lidt tunge i røven på Ørestaden =)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og for at sige det pænt' date=' nogen gange er folk sku lidt tunge i røven på Ørestaden =)[/quote'] Nå? Det lyder egentlig interessant... hvad bygger du det på? Er det et lokalt fænomen, eller er det repræsentativt for stationer Ørestad kan sammenligne sig med? Og er det undersøgt om det kan skyldes lokale forhold såsom vand eller klima? Eller måske ligefrem noget genetisk - det kunne jo være, at Amagerkanere er lidt langsommere end andre mennesker?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nå? Det lyder egentlig interessant... hvad bygger du det på? Er det et lokalt fænomen' date=' eller er det repræsentativt for stationer Ørestad kan sammenligne sig med? Og er det undersøgt om det kan skyldes lokale forhold såsom vand eller klima? Eller måske ligefrem noget genetisk - det kunne jo være, at Amagerkanere er lidt langsommere end andre mennesker?[/quote'] Nå da, der ramte jeg vist en nerve. Det var nu mere en hentydning til at der gerne skal mange af der (og at folk har mange forskellige ærinder og tempo). Lidt ligesom på hovedbanen og kastrup men der har de gerne lidt mere tid :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
De sidste 2 dage har jeg løst holdt øje med hvor lang tid det tager at komme ned i fart og stoppe, vente på passagerer og derefter starte og komme op i fart. Det har ikke taget over 1 minut på hverken Ørestad eller Tårnby. Så det vil sige at de sparer måske ca. 2 minutter på at springe de 2 stationer over. Det er jo INGEN forsinkelse iflg. DSB First. Altså så er de villige til at give 2 minutter til dem der skal direkte til København H men skabe nok 10+ minutters forsinkelse for dem som egentlig skulle af på de 2 stationer. Hvis man satser på de 2 minutter for at nå det S-Tog videre så er det løb sgu tabt alligevel.
Hej. Hvordan kommer du frem til at DSB First kun sparer mindre end 1 minut pr. station de springer over. ? Jeg har 1 gang været med et tog som sprang Tårnby og Ørestad over. Toget var forsinket 4 minutter da det kom til lufthavnen og ankom i rette tid til KBH H. Altså har den sparet 4 min. Så 1 min pr. station passer ikke helt. Du skal regne med at togt kører omkring 100 Km / t fra Lufthavnen og til efter Ørestad. Max fart toget må køre er faktisk op til 120 Km / t i henhold til skiltene. Mvh Tim

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej. Hvordan kommer du frem til at DSB First kun sparer mindre end 1 minut pr. station de springer over. ?...
Ved at tage tid. Det er faktisk en ret simpel øvelse. Toget begynder at sætte farten ned. Start stopuret. Toget er oppe i fart. Stop stopuret. Aflæs tiden. Ørestad var (så vidt jeg husker) nogen og 50 sekunder og tårnby var vist lidt over 40 sekunder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har set et stigende antal forsinkelser fra Sverige og det skal køreplanen beskytte trafikken imod.
Underlig kommentar... Det er langt mere forsinkelse fra Danmark mod Sverige end omvendt.
[COLOR="Purple"]SELECT[/COLOR] [COLOR="Red"]SEC_TO_TIME[/COLOR][COLOR="Magenta"]([/COLOR][COLOR="Red"]SUM[/COLOR][COLOR="Magenta"]([/COLOR][COLOR="Red"]TIME_TO_SEC[/COLOR][COLOR="Magenta"]([/COLOR]delay[COLOR="Magenta"])))[/COLOR]
[COLOR="Purple"]FROM[/COLOR] delayHistory
[COLOR="Purple"]WHERE[/COLOR] date
[COLOR="Purple"]BETWEEN[/COLOR] [COLOR="Green"]"2009-10-22"[/COLOR] [COLOR="Purple"]AND[/COLOR] [COLOR="Red"]NOW[/COLOR][COLOR="Magenta"]()[/COLOR]
[COLOR="Purple"]AND[/COLOR] departure_station [COLOR="Purple"]=[/COLOR] [COLOR="Green"]'Malmö C'[/COLOR]
Resultat (HH:MM:SS): 42:49:00
[COLOR="Purple"]SELECT[/COLOR] [COLOR="Red"]SEC_TO_TIME[/COLOR][COLOR="Magenta"]([/COLOR][COLOR="Red"]SUM[/COLOR][COLOR="Magenta"]([/COLOR][COLOR="Red"]TIME_TO_SEC[/COLOR][COLOR="Magenta"]([/COLOR]delay[COLOR="Magenta"])))[/COLOR]
[COLOR="Purple"]FROM[/COLOR] delayHistory
[COLOR="Purple"]WHERE[/COLOR] date
[COLOR="Purple"]BETWEEN[/COLOR] [COLOR="Green"]"2009-10-22"[/COLOR] [COLOR="Purple"]AND[/COLOR] [COLOR="Red"]NOW[/COLOR][COLOR="Magenta"]()[/COLOR]
[COLOR="Purple"]AND[/COLOR] departure_station [COLOR="Red"]=[/COLOR] [COLOR="Green"]'København H'[/COLOR]

Resultat (HH:MM:SS): 60:12:00 Rettet query til at være specifik på Malmö C og København H, i stedet for som før hvor det var Malmö% og København%.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Et lille tip Siden jeg for 3 måneder siden er begyndt at bruge myldretidstogene der går 7.01 fra Svågertorp og 15.59 fra Hellerup, oplever jeg praktisk talt ikke forsinkelser mere. Det kan være en statistisk tilfældighed men jeg nyder det i store drag :) Bemærk at de kører kun til og fra Svågertorp.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...