donmop 10 Anmeld indhold Skrevet October 15, 2009 Davs, Så blev konen gravid og min A3 SB skal byttes til en lidt større bil - aka stationcar. Her er der jo masser af vælge mellem, men er faldet over den nye Subaru Legacy 2010! Er der nogle som har erfaringer med denne bil - måske ikke den nye men så den ældre version. Forhandleren har tilbudt næsten samme pris som jeg gav for min Audi 1 år siden - så jeg er på nippet til at slå til.. Som altid - så beklager jeg hvis jeg har misset lignende tråde på forummet - har forsøgt at søge efter Subaru men intet fundet. God aften til alle Thomas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Er der nogle som har erfaringer med denne bil - måske ikke den nye men så den ældre version. Forhandleren har tilbudt næsten samme pris som jeg gav for min Audi 1 år siden - så jeg er på nippet til at slå til.. Subaru er altid et godt valg, ligesom Audi, så slå du bare til, det tror jeg ikke du vil fortryde :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Subaru vandt tyske ADAC's brugertilfredsheds forespørgsel med stor marginal i 2007. Sejren er baseret på vurdering af køb, service, køre- og ejerglæde samt problemfrekvens. Subaru er, også i svenske test, en af de mest fejlfri biler, og med 3 gratis service oveni, så er det bare at slå til. Jeg er på min anden subaru impreza, og kunne sagtens finde på at skifte til subaru igen. :th2: Som et kuriosum kan nævnes at legacyen er en af de eneste biler som alle 3 værter i TopGear er enige om at anbefale http://www.topgear.com/uk/subaru/legacy Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Tak til Subaru 1 og Subaru 2 :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mortimer 11 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Og jeg kan anbefale den boxer diesel, den kører fantastisk, uden at vide hvad motor du har fået tilbud på :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
donmop 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Jeg takker for ovenstående info - og det tyder på kreditkortet må op af lommen :th2: Så er sidste udfordring om det skal være en 2.0 d med manuelle gear eller en 2.5 benzin med automat gear.. Igen takker for info Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Jeg takker for ovenstående info - og det tyder på kreditkortet må op af lommen :th2: Så er sidste udfordring om det skal være en 2.0 d med manuelle gear eller en 2.5 benzin med automat gear.. Igen takker for info Ifølge linket er der vist ingen tvivl Performance An odd mix. The petrol flat-four and flat-six engines are willing and sound great so you don’t mind caning them, but some versions are slow, especially the autos. The diesel flat-four is a unique engine, and we like it. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Ifølge linket er der vist ingen tvivl Jeg ville nu gå efter en automatversion alligevel, uanset at den har dårligere acceleration og er dyrere. De fleste af os kører jo primært pendlerkørsel udenom eller igennem København/Malmö hver dag og her er automatgear altså guld værd i myldretiden og er derfor en del mere 'værd' end en rap acceleration. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 Jeg ville nu gå efter en automatversion alligevel' date=' uanset at den har dårligere acceleration og er dyrere. De fleste af os kører jo primært pendlerkørsel udenom eller igennem København/Malmö hver dag og her er automatgear altså guld værd i myldretiden og er derfor en del mere 'værd' end en rap acceleration.[/quote'] Intet er mere værd en accelleration Men sandt, så er det en kamp at køre med en så kontant kobling i mylretidskø over f.eks. Christianshavn en meter ad gangen. Jeg foretrækker dog alligevel den manuelle, så jeg kan fyre den af, når der er luft. Og så drikker den altså benzin 7 km på literen i snit, selvom jeg kører 150 km på en dag, hvor kun de ca.20 er i tæt trafik, og resten er motor- og landevej. Så, en bil, hvor det drejer sig om sjov = Benzin og manuel En bil hvor det drejer sig om pendler-ro og økonomi = diesel og automat Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
donmop 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 Det er samme pris for en 2.0 diesel og en 2.5 benzin.. "problemet" er bare, at de ikke laver diesel udgaven med automat gear. så det kan være det ender med at smide en mønt i luften Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jabbekot 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 Jeg er osgå meget interesseret i den men den har dog "kun" 5 gear, hvor den nye 2010-model har 6, hvilket får mig (som moorvejspendler) til at blive lidt i tvivl.. Jeg synes at en pendler-diesel skal have 6 gear, men hvad ved jeg?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 Jeg er osgå meget interesseret i den men den har dog "kun" 5 gear' date=' hvor den nye 2010-model har 6, hvilket får mig (som moorvejspendler) til at blive lidt i tvivl.. Jeg synes at en pendler-diesel skal have 6 gear, men hvad ved jeg??[/quote'] Det kommer alt sammen an på gearingen. Det er ikke nødvendigvis givet, at 2010'erens 6-gears kasse givere lavere omdrejninger i dens topgear sammenlinget med 5-trins kassen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jabbekot 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2009 Nej det er helt rigtigt, og derfor skal den nok prøves.. Men kammerat har en Saab 9-5 1,9 TiD fra 2008. Den har kun 5 gear og ligger på ca. 2500 o/min ved 110 km/t.. Fatter slet ikke at Saab kan "leve" med det.. Min Skod-Renault ligger i 6. gear på 1900 o/min ved 110 km/t.. Meget mere passende, synes jeg.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ole 0 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2009 Nej det er helt rigtigt' date=' og derfor skal den nok prøves.. Men kammerat har en Saab 9-5 1,9 TiD fra 2008. Den har kun 5 gear og ligger på ca. 2500 o/min ved 110 km/t.. Fatter slet ikke at Saab kan "leve" med det.. Min Skod-Renault ligger i 6. gear på 1900 o/min ved 110 km/t.. Meget mere passende, synes jeg..[/quote'] En Saab 9-5 er snart en gamle model, Saab 9-3 1,9 TiD 07 har 6 gear, ligger på ca. 2300 ved 130 km/t. og ikke det store larm. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jabbekot 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2009 Hmmm.. Kunne jo være at man kunne smide en 9-3'er gearkasse på 9-5'eren... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mortimer 11 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2009 Hvis du kan opstøve det, så skulle DK4's bil program "Motor TV" have testet bilen i et af de nyeste afsnit Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2009 PYcw2YYJFVI Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2009 Vent til næste år hvor der kommer en turbo ladet 2.5L bensin motor med 265 HK. Har svært ved at se fidusen med diesel, medmindre man kører rigtigt meget, da man faktisk kan købe en del bensin for de penge man sparer i årlig "Vägavgift" ved ikke at købe diesel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
donmop 10 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2009 Så blev bilen bestilt og med lidt held kommer den i næste uge - senest med udgangen af november.. (så nu skal konen holdes væk fra Audi'en, så der ikke kommer unødige buler!) Valget blev en 2,5 liters benzin med automatgear osv. Takker for Jeres input :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2009 til lykke med den. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites