Jump to content
donmop

Subaru Legacy - erfaringer på godt og ondt?

Recommended Posts

Davs, Så blev konen gravid og min A3 SB skal byttes til en lidt større bil - aka stationcar. Her er der jo masser af vælge mellem, men er faldet over den nye Subaru Legacy 2010! Er der nogle som har erfaringer med denne bil - måske ikke den nye men så den ældre version. Forhandleren har tilbudt næsten samme pris som jeg gav for min Audi 1 år siden - så jeg er på nippet til at slå til.. Som altid - så beklager jeg hvis jeg har misset lignende tråde på forummet - har forsøgt at søge efter Subaru men intet fundet. God aften til alle Thomas :new:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogle som har erfaringer med denne bil - måske ikke den nye men så den ældre version. Forhandleren har tilbudt næsten samme pris som jeg gav for min Audi 1 år siden - så jeg er på nippet til at slå til..
Subaru er altid et godt valg, ligesom Audi, så slå du bare til, det tror jeg ikke du vil fortryde :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Subaru vandt tyske ADAC's brugertilfredsheds forespørgsel med stor marginal i 2007. Sejren er baseret på vurdering af køb, service, køre- og ejerglæde samt problemfrekvens. Subaru er, også i svenske test, en af de mest fejlfri biler, og med 3 gratis service oveni, så er det bare at slå til. Jeg er på min anden subaru impreza, og kunne sagtens finde på at skifte til subaru igen. :th2: Som et kuriosum kan nævnes at legacyen er en af de eneste biler som alle 3 værter i TopGear er enige om at anbefale :rolleyes:http://www.topgear.com/uk/subaru/legacy

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg takker for ovenstående info - og det tyder på kreditkortet må op af lommen :th2: Så er sidste udfordring om det skal være en 2.0 d med manuelle gear eller en 2.5 benzin med automat gear.. Igen takker for info
Ifølge linket er der vist ingen tvivl

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ifølge linket er der vist ingen tvivl
Jeg ville nu gå efter en automatversion alligevel, uanset at den har dårligere acceleration og er dyrere. De fleste af os kører jo primært pendlerkørsel udenom eller igennem København/Malmö hver dag og her er automatgear altså guld værd i myldretiden og er derfor en del mere 'værd' end en rap acceleration.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ville nu gå efter en automatversion alligevel' date=' uanset at den har dårligere acceleration og er dyrere. De fleste af os kører jo primært pendlerkørsel udenom eller igennem København/Malmö hver dag og her er automatgear altså guld værd i myldretiden og er derfor en del mere 'værd' end en rap acceleration.[/quote'] Intet er mere værd en accelleration :laugh: Men sandt, så er det en kamp at køre med en så kontant kobling i mylretidskø over f.eks. Christianshavn en meter ad gangen. Jeg foretrækker dog alligevel den manuelle, så jeg kan fyre den af, når der er luft. Og så drikker den altså benzin :surprise: 7 km på literen i snit, selvom jeg kører 150 km på en dag, hvor kun de ca.20 er i tæt trafik, og resten er motor- og landevej. Så, en bil, hvor det drejer sig om sjov = Benzin og manuel En bil hvor det drejer sig om pendler-ro og økonomi = diesel og automat :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er osgå meget interesseret i den men den har dog "kun" 5 gear, hvor den nye 2010-model har 6, hvilket får mig (som moorvejspendler) til at blive lidt i tvivl.. Jeg synes at en pendler-diesel skal have 6 gear, men hvad ved jeg??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er osgå meget interesseret i den men den har dog "kun" 5 gear' date=' hvor den nye 2010-model har 6, hvilket får mig (som moorvejspendler) til at blive lidt i tvivl.. Jeg synes at en pendler-diesel skal have 6 gear, men hvad ved jeg??[/quote'] Det kommer alt sammen an på gearingen. Det er ikke nødvendigvis givet, at 2010'erens 6-gears kasse givere lavere omdrejninger i dens topgear sammenlinget med 5-trins kassen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er helt rigtigt, og derfor skal den nok prøves.. Men kammerat har en Saab 9-5 1,9 TiD fra 2008. Den har kun 5 gear og ligger på ca. 2500 o/min ved 110 km/t.. Fatter slet ikke at Saab kan "leve" med det.. Min Skod-Renault ligger i 6. gear på 1900 o/min ved 110 km/t.. Meget mere passende, synes jeg..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nej det er helt rigtigt' date=' og derfor skal den nok prøves.. Men kammerat har en Saab 9-5 1,9 TiD fra 2008. Den har kun 5 gear og ligger på ca. 2500 o/min ved 110 km/t.. Fatter slet ikke at Saab kan "leve" med det.. Min Skod-Renault ligger i 6. gear på 1900 o/min ved 110 km/t.. Meget mere passende, synes jeg..[/quote'] En Saab 9-5 er snart en gamle model, Saab 9-3 1,9 TiD 07 har 6 gear, ligger på ca. 2300 ved 130 km/t. og ikke det store larm.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vent til næste år hvor der kommer en turbo ladet 2.5L bensin motor med 265 HK. Har svært ved at se fidusen med diesel, medmindre man kører rigtigt meget, da man faktisk kan købe en del bensin for de penge man sparer i årlig "Vägavgift" ved ikke at købe diesel.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev bilen bestilt og med lidt held kommer den i næste uge - senest med udgangen af november.. (så nu skal konen holdes væk fra Audi'en, så der ikke kommer unødige buler!) Valget blev en 2,5 liters benzin med automatgear osv. Takker for Jeres input :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...