Jump to content
hpn

moralske værdier?

Recommended Posts

INget fel på moraluppfattning. Men oftast säger man bara moral. -Han har dålig moral. tex. Om han nu har det ;)
men hvis man nu vil betone, at det er värdier, der udspringer fra et moral-kodeks? Kan man så også bruge "moraluppfattning"? fra wikipedia:
Moral eller etik er begreber, som enten betegner en rettesnor for, hvordan man bør opføre sig, eller en lære om, hvordan man kan udlede en sådan rettesnor. Moral og/eller etik er indbegreber af, hvad en person eller en gruppe af personer har anset (og anser) for sømmeligt og rigtigt vedrørende menneskelig handlen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jag tror aldrig att jag hört nån använda formen "moraliska". Den är säkert helt gammatiskt korrekt, men när man pratar så säger man -Hon har märklig moral -Han har en bra uppfattning om moral -Deras moraluppfattning är lite annorlunda Kanske moralvärderingar, moralvärde... Men wtf, alla begriper vad ni menar, så ta det inte så allvarligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jag tror aldrig att jag hört nån använda formen "moraliska". Den är säkert helt gammatiskt korrekt, men när man pratar så säger man -Hon har märklig moral -Han har en bra uppfattning om moral -Deras moraluppfattning är lite annorlunda Kanske moralvärderingar, moralvärde... Men wtf, alla begriper vad ni menar, så ta det inte så allvarligt.
Min sambo vidste ikke hvad moraluppfattning skulle betyde, og hun er svensk?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min sambo vidste ikke hvad moraluppfattning skulle betyde' date=' og hun er svensk?[/quote'] Det skal du ikke være ked af. Jeg har talt med flere svenskere som ikke ved hvad "endast" betyder, og jeg har det fra svensk TV.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites