hpn 10 Anmeld indhold Skrevet October 15, 2009 Ja, hvordan oversætter man det begreb til svensk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2009 "Moraluppfattning" burde kunne bruges. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2009 "Moraluppfattning" burde kunne bruges. Hehe det er da vist taget fra google;) og der burde det blive! Moraliska värderingar... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2009 Hehe det er da vist taget fra google;) og der burde det blive! Moraliska värderingar...Så undskylder jeg da ydmygst... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2009 Personligt ville jeg sige at der var en rigtig god grund til at jeg ikke kendte ordet ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2009 INget fel på moraluppfattning. Men oftast säger man bara moral. -Han har dålig moral. tex. Om han nu har det ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2009 INget fel på moraluppfattning. Men oftast säger man bara moral. -Han har dålig moral. tex. Om han nu har det ;) men hvis man nu vil betone, at det er värdier, der udspringer fra et moral-kodeks? Kan man så også bruge "moraluppfattning"? fra wikipedia: Moral eller etik er begreber, som enten betegner en rettesnor for, hvordan man bør opføre sig, eller en lære om, hvordan man kan udlede en sådan rettesnor. Moral og/eller etik er indbegreber af, hvad en person eller en gruppe af personer har anset (og anser) for sømmeligt og rigtigt vedrørende menneskelig handlen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2009 Absolut kan man använda moraluppfattning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2009 Absolut kan man använda moraluppfattning. super, tak :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2009 men hvis man nu vil betone, at det er värdier, der udspringer fra et moral-kodeks? Kan man så også bruge "moraluppfattning"? fra wikipedia: Hva' med "moraliska värden" ? Mohlin? Anyone Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Jag tror aldrig att jag hört nån använda formen "moraliska". Den är säkert helt gammatiskt korrekt, men när man pratar så säger man -Hon har märklig moral -Han har en bra uppfattning om moral -Deras moraluppfattning är lite annorlunda Kanske moralvärderingar, moralvärde... Men wtf, alla begriper vad ni menar, så ta det inte så allvarligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Jag tror aldrig att jag hört nån använda formen "moraliska". Den är säkert helt gammatiskt korrekt, men när man pratar så säger man -Hon har märklig moral -Han har en bra uppfattning om moral -Deras moraluppfattning är lite annorlunda Kanske moralvärderingar, moralvärde... Men wtf, alla begriper vad ni menar, så ta det inte så allvarligt. Min sambo vidste ikke hvad moraluppfattning skulle betyde, og hun er svensk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Min sambo vidste ikke hvad moraluppfattning skulle betyde' date=' og hun er svensk?[/quote'] Det skal du ikke være ked af. Jeg har talt med flere svenskere som ikke ved hvad "endast" betyder, og jeg har det fra svensk TV. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Tilsyneladende er der et sprogligt skel mellem Skåne og resten af Sverige (surpriiiise :p;)) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Tilsyneladende er der et sprogligt skel mellem Skåne og resten af Sverige (surpriiiise :p;)) Oh yes!! ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites