mickiii 10 Anmeld indhold Skrevet October 14, 2009 Hey, Vi skal til at skifte el-materiel, og i den forbindelse ville jeg gerne undgå de gængse svenske modeller. Jeg har læst mig til at LK's Opus 66 serie er godkendt til brug i Sverige, men jeg er lidt i tvivl om de passer ind i vores nuværende huller. Er der nogen der evt. har erfaringer med installation af disse, og evt. kan berette om mål, og tilpasning til svenske dåser. Jeg syntes selv at jeg har søgt en del på google, men jeg kan ikke umiddelbart finde nogle mål for kontakten. På forhånd mange tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2009 Hey, Vi skal til at skifte el-materiel, og i den forbindelse ville jeg gerne undgå de gængse svenske modeller. Jeg har læst mig til at LK's Opus 66 serie er godkendt til brug i Sverige, men jeg er lidt i tvivl om de passer ind i vores nuværende huller. Er der nogen der evt. har erfaringer med installation af disse, og evt. kan berette om mål, og tilpasning til svenske dåser. Jeg syntes selv at jeg har søgt en del på google, men jeg kan ikke umiddelbart finde nogle mål for kontakten. På forhånd mange tak. hvis de er godkendt til brug i sverige så passer de også i godkendte svenske vägdåser.... for det er bla et af godkendelseskravene Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2009 Okay takker, jeg tror jeg prøver at købe en enkelt i morgen, og se om den passer, inden jeg køber til hele hytten :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
3pac 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2009 Tænk over det med jord i et vægudtag Dansk: http://lk.dk/images/Designserier/OPUS-stik-lille.jpg Svensk/Tysk: http://www.elbutik.se/PICTURE/113838-4.jpg Det er ikke sammen type... så jeg ved ikke hvor smart det er at sætte LK op, jeg overvejet det selv på et tidspunkt men er gået væk fra det da jeg så det med jorden. Kig evt. i tyskland. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2009 jeg overvejet det selv på et tidspunkt men er gået væk fra det da jeg så det med jorden.Hvad er der galt med den svenske standard (som jo er den "rigtige" i.f.t. den danske), siden du gik bort fra idéen igen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
3pac 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2009 Ved ikke om jeg var uklar... Jeg gik væk fra det danske vægudtag pga. den danske form for jord, og har istedet valgt at bruge den svenske/tyske istedet, og på en eller anden måde, syntes jeg også nå man bor i Sverige bør man også bruges "deres" ting, en dag skal huset jo sælges og så tro jeg ikke det er smart med vægudtag fra Danmark med en anden form for jord... Men okay de svenske stik kan sættes i et dansk vægudtag dog vil der ikke være jord på, men du kan ikke bare sætte et dansk stik i et svensk vægudtag hvis der er jord på... unden at skulle skære i dit danske stik... Det kan godt være man ikke kan lid de svenske udtag men så kan man kigge i Tyskland, der er det da lykkes mig at finde noget jeg syntes om og enda flere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites