Heidi 10 Anmeld indhold Skrevet October 14, 2009 Oplever i dårligt signal på jeres 3 mobiler og hvad faen gør man :( Jeg har ladet mig lokket til at få et 3 abb, for det er sååå smart og sååå billigt når man bor i SV og stadig har en del sms/mms virksomhed til DK. Ideen er skam rigtig god, og da jeg spurgte den flinke sælger (ham fra 3 butikken i fields ;)) om dækning i mit område, så var der ingen problemer. På 3 egen side er det også vist fuld dækning i vores område. Desvære er sandheden en anden. Mit net hopper mellem telia, sweden 3G og hvis jeg er heldig dukker 3 op fra tid til anden. Jeg kan sidde helt stille med mobilen og se den hopper fra fuld 3 dækning til 2 "pinde" dækning sweden 3G. Jeg har kontaktet 3 kundeservice (vi kontakter dig inden for 24 timer= 10 dage) der blot sagde at de havde haft problemer med deres sendemast, men det nu er løst, det var sidste fredag og intet er forbedret. Efterføægende har jeg forsøgt at komme i kontakt med 3, men efter trykken mig frem til den rette linje, får jeg besked om at ringe senere, da du ikke kan besvare mit opkald:sick: Jeg kan ikke sætte den til at blive fast på 3, så hopper den glad direkte på telia's net. Jeg er ikke spor teknisk, det skal bare virker det L***. så nogen der har en god ide, andet end at smide den over højre skulder og gå tilbage til 2 mobiler til hvert land Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2009 nu har jeg haft 3 i mange år og aldrig haft problemer stort set. ikke nogen som ikke kunne løses ret hurtig via kundeservice.. Nu ved jeg ikke hvilken telefon du har, men min Iphone har ikke problemer med at finde 3 net her over. Men hededr og 3SE her i sverige og 3G i DK. Har ikke dataroaming slået til i sverige = 3G Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2009 Det lyder som om din mobil er defekt - alternativt et mindre velfungerende SIM-kort (det er set før). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lotus 10 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2009 At kunne have en dårlig mobildäkning på 3 er ikke altid så stort probem. Jeg har oplevet det mange gange når jeg har min mobil i et supermarked eller i Glas Olsen i Triangeln.. Jeg har selv en mobil med 3net. Men min mobil springer også selv til et anden net com Sweden 3G, Comviq eller Telia nogle gange. Hvis du opdager det så pröver at huske hvor din mobil kan finde sig under et andet net. Nogle gange finder min mobil sig under et andet net end 3net når jeg er Coop i Värmhem. nogle gange ved broen... Jeg fik en dyr regning på nästen 1000dkk i 2007 fordi min mobil var under et andet netvärk uden at jeg så det. Den gang var det dyrt at sende en sms eller lave en opkald når 3Gmobil var under en andet netvärk end 3G. Det kostede 2½ dkk per sms (jeg skrev nemlig mange sms) hmm.. Jeg var så sur at få den forklaring fra 3kundeservice. Men nu må jeg selv holde öjne med min mobil om den pludselig finder sig under et andet net og lade väre med at skrive sms eller ringe til den kunne finde sig under 3net igen. det tager nogle gane lang tid for min mobil til at finde 3 net igen... Såååå Dårligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2009 ... eller i Glas Olsen i Triangeln.. Hvaa', ham der Glas Olsen... er han glarmester eller noget...? :p On-topic: Vores erfaring er for øvrigt, at signalmodtagelsen varierer fra brand til brand. Generelt har vores tidligere Sony Ericsson'er haft et lidt ringere signal end vores nuværende Nokia'er og ene HTC-telefon. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2009 Kan stemme med på at mobilen har meget at sige - gik fra en LG viewty, med fuldt signal til en SE c905 og der svinger den fra 1 streg til fuldt signal herhjemme i malmø. fuldt signal i dk. Men alt for tit helt nede i bund, hvilket er belastende når man går rundt og snakker hehe, så ryger signalet en eller 2 gange under en længere samtale hehe Dog har den ikke været på andre net heldigvis. Den får lige de berømte 6 måneder, og så køber jeg en anden telefon igen. Samsung, Nokia og LG har jeg prøvet indtil videre med godt signal. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lotus 10 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2009 Hvaa', ham der Glas Olsen... er han glarmester eller noget...? :p On-topic: Vores erfaring er for øvrigt, at signalmodtagelsen varierer fra brand til brand. Generelt har vores tidligere Sony Ericsson'er haft et lidt ringere signal end vores nuværende Nokia'er og ene HTC-telefon. He He .. den butik hedder Clas Ohlson i Triangeln. Har altid haft Nokia´er men signal er alligevel dårligt :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Heidi 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 Tak for jeres svar. Nu har jeg 2 gange talt med 3 kunde service og de er fuldstændige ligeglad. beskeden er at det er ærgeligt og deres dæknings kort kun er vejledende Mobilen er en SE C903 og jeg har vist ikke mulighed for at slå dataroaming fra. Jeg har førsøgt at sætte simkortet over i en anden telefon for at teste det, men der virker 3 kortet ikke Det er ikke fordi jeg sidder i en kælder når den hopper rundt mellem de forskellige net, næ nej jeg sidder ganske så stille i sofaen. Jeg har været på rundtur i nabolaget (villakvarter) og dækningen er bedst når jeg står nede midt i skoven måske jeg skal bygge en lille hytte dernede og ordne mine sms/mms derfra Det er til at få lange hår et vist sted af Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 jeg har aldrig haft så dårlig däkning over alt som da jeg havde 3 mobil.... ude omkring mig er der så mange deadspots så det er helt latterligt og det er på trods af 20 forskellige telefoner jeg har haft ... skiftede til telia og det funger fint ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 Surt nok - men hvis dækningen er skidt hvor du bor er der jo desværre nok ikke så meget du kan gøre... Hvis du som Gio foreslår har prøvet med en anden mobil og prøvet nyt SIM kort.. Så må du nok erkende at 3 bare ikke har dækning der hvor du bor... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Heidi 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 Nu bor vi ikke helt ude hvor krager vender men midt i det sorte kryds;) og jeg synes ikke der ser ud til at vi bor dækningsløst. Jeg må tage i fields på mandag og snakke med dem i butikken. Kundeservice vil tilsyneladende ikke hjælpe. Lars: mit simkort er ikke "gyldigt" i en anden mobil, så det er en smule svært at teste om simkort eller mobil fejler noget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 dit simkoprt er vel altid gyldigt i en anden telefon... de kan vel ikke låse simkortet til en telefon ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 dit simkoprt er vel altid gyldigt i en anden telefon... de kan vel ikke låse simkortet til en telefon ... Kan være den anden telefon de har testet det i, er låst.... eneste grund jeg lige kan se... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 Nu bor vi ikke helt ude hvor krager vender men midt i det sorte kryds;) og jeg synes ikke der ser ud til at vi bor dækningsløst. Jeg har en mobil som ikke har problemer med dækningen. Jeg kommer tit i skoven lige op til hvor I bor men har ikke lagt mærke til noget specielt. Men jeg vil gerne checke, hvis jeg kommer der en af de nærmeste dage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Heidi 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 den anden telefon er ikke operatør låst, så det er ikke problemt. JPC: Jeg giver gerne en kop kaffe :) hvis du kommer forbi. De andre teleselskaber har altid haft fuld dækning, selv i skoven når jeg har hestet rundt dernede. Vi må se hvad 3 siger imorgen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
webodin 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 Oplever i dårligt signal på jeres 3 mobiler og hvad faen gør man :( det hjælper gevaldigt hvis man opdatere telefonen hos 3 , da det brand'er telefoner så er det ikke altid up to date med deres branding vs telefonens fimware, det gjorde jeg på flere telefoner og det hjalp... en anden gang kontaktede jeg 3's kundeservice, hvor en fra kundeservice fortalte at man skulle prøve at søge 3'net manuelt 3x så husker telefonen dens fortrukkende net, og dermed kunne ha' en bedre mulighed for at hopper på 3's net... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mealth 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 Du er bestemt ikke den eneste der har problemer med 3. 3 er stortset ubrugeligt... Også i Sverige. Det gælder både deres mobile bredbånd og deres almindelige telefoni. Jeg har haft det over mange omgange og det bliver kun værre og værre. Et godt råd. Hold nøje øje med din regning. De vil udnytte enhver mulighed til at snyde dig. De er i øvrigt begyndt at opkræve dig penge før du må se din regning. Det betyder at du har noget svære ved at tilbageholde penge når de snyder dig. De kommer i øvrigt snart i et forbrugerprogram.. IGEN Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 Du er bestemt ikke den eneste der har problemer med 3. 3 er stortset ubrugeligt... Også i Sverige. Det gælder både deres mobile bredbånd og deres almindelige telefoni. Jeg har haft det over mange omgange og det bliver kun værre og værre. Et godt råd. Hold nøje øje med din regning. De vil udnytte enhver mulighed til at snyde dig. De er i øvrigt begyndt at opkræve dig penge før du må se din regning. Det betyder at du har noget svære ved at tilbageholde penge når de snyder dig. De kommer i øvrigt snart i et forbrugerprogram.. IGEN Arbejder du for TDC eller Telenor? Og hvis det bliver ringere og ringere, hvorfor bliver du så ved med at vende tilbage? Og med hensyn til at se din regning, personligt får jeg da løbende regninger, og har jeg brug for at vide mere så kan jeg da bare kikke på http://www.3.dk/Privat/ Igen, Arbejder du for TDC eller Telenor? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 Du er bestemt ikke den eneste der har problemer med 3. 3 er stortset ubrugeligt... Også i Sverige. Det gælder både deres mobile bredbånd og deres almindelige telefoni.Det virker da for dig i øjeblikket, siden det lykkedes dig at poste dit indlæg Jeg har selv 3 erhvervs-abb. via mit job, og er fuldt ud tilfreds. Jeg benytter mig også af deres mobile bredbånd nu og da, og har heller ikke noget at klage over dér. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 Det virker da for dig i øjeblikket, siden det lykkedes dig at poste dit indlæg Jeg har selv 3 erhvervs-abb. via mit job, og er fuldt ud tilfreds. Jeg benytter mig også af deres mobile bredbånd nu og da, og har heller ikke noget at klage over dér. Jeg har for første gang nogensinde set mit mobilmoden sige at det havde lyst til at roame på et andet netværk, og det er på ca 3 år hvor jeg har brugt det næsten dagligt under transport. Oplevelsen skete i det nordøstlige Malmö, hvilket er et sted jeg ikke plejer at komme, og dermed et sted jeg ikke kender, så jeg skal ikke kunne sige om der normalt er god dækning. Men derudover er jeg som Gio meget tilfreds med både telefon og data, og er ikke blevet banket i knolden af regnskabsafdelingen mht. overforbrug, så jeg tror ikke jeg har de store problemer med roaming. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 3 er stortset ubrugeligt... Øhh nej... det virker perfekt De er i øvrigt begyndt at opkræve dig penge før du må se din regning. Det betyder at du har noget svære ved at tilbageholde penge når de snyder dig. øhh nej igen. Regning er altid tilgængelig 7-10 dage før de trækker på BS Du virker helt ærlig ikke særlig troværdig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2009 Tja altså, jeg ser intet alternativ til 3. Og da jeg også godt er klar over at ingenting fungerer 100%, så kan mine tre problemer med 3 som jeg har levet med i 4 år nu nævnes som følgende: 1) Ca. en gang hver 2. måned når jeg passerer broen, så går min telefon ikke automatisk fra svensk til dansk net (eller omvendt). Så skal jeg lige slukke og genstarte min mobil, og så virker den igen. 2) Når jeg har opholdt mig over fire dage i Sverige, og jeg kører ad E65, når så min mobil skifter mast ved Svedala, så får jeg samtidig en tåbelig sms fra 3 med "Velkommen til Sverige".... 3) Når jeg er i skovene omkring Genarp/Häckeberga, så er der nul dækning fra 3 og min mobil er (vist nok) på Telia's net i stedet. Da jeg ikke tager i skoven med min hund eller min mountainbike for at snakke i mobil, men kun har den med for evt at kunne ringe efter hjælp eller modtage et nødopkald fra hvem det end måtte være, ja så er dette også et minor problem for mig. Jeg har aldrig haft problemer med en regning fra 3, og er generelt tilfreds med det produkt som jeg betaler dem for. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mealth 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2009 Øhh nej.. 3 er den dårligste løsning i Sverige. Øhh nej igen. Regningen må man ikke se før man har betalt. Er du en af de klaphatte der arbejder for 3?? Det lyder sådan.! Jeg vil på det kraftigste fraråde alle at bruge 3! Det er ubrugeligt og deres kundeservice er endnu mere ubrugeligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2009 Øhh nej igen. Regningen må man ikke se før man har betalt. Hvorfor har jeg så netop i dag fået den regning som skal betales 1 november? Er du en af de klaphatte der arbejder for 3?? Det lyder sådan.! Nej på ingen måde. jeg er bare glad for kun at give 20 øre for en sms i stedet for 2,50kr som ALLE konkurrenter tager (Ja nu er de vel røget ned på ca 1 krone med den nye EU lov) Det har sparet mig MANGE penge de sidste 4,5 år Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mealth 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2009 Hvorfor har jeg så netop i dag fået den regning som skal betales 1 november? Det må være en fejl, lige som med alt andet der hører til 3. Jeg har ikke haft andet end problemer med dem, og jeg har sjovt nok aldrig hørt om nogen der er tilfredse med dem.. ja lige bortset fra herinde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites