dannemare 21 Anmeld indhold Skrevet October 13, 2009 Nogen som har dette i bilen....? Jeg er specielt interesseret i, om bluetooth phone pairing og voice recognition fungerer problemfrit... http://www.inautonews.com/rns-510-navigation-now-with-voice-control Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Nogen som har dette i bilen....? Jeg er specielt interesseret i, om bluetooth phone pairing og voice recognition fungerer problemfrit... Jeg har een monteret i min VAG, som er et år gammelt. Den fungerer meget godt, meget nem at betjene (faktisk uden at ta' bogen frem i starten), og det samme gælder for blue tooth delen. Jeg anvender ikke voice-delen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Takker for feedback. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Anvender ikke bluetooth eller voice recognition - men det er en super fed enhed generelt.. Kan anbefales : ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Dynamisk ruteplanlægning... men det er en super fed enhed generelt.. Kan anbefales Den har en detalje, som virkelig rykker, hvis du kører en del - og specielt i Tyskland, hvor TMC er veludbygget. Den dynamiske ruteplanlægning medfører, at navigationen leder dig overbevisende udenom køerne på motorvejene - helt perfekt :th2: For noget tid siden kørte vi til Holland en fredag (MEGET trafik) og retur søndag (gennem Ruhr-distriktet). Vi holdt ikke i kø een eneste gang - tværtimod ændrede navien ruten (længere fremme på ruten) adskillige gange, kunne vi høre (man får en melding hver gang) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 16, 2009 Samme type system, der er i min bimmer - den virker sindsyg godt. De steder hvor der er TMC, eller hvor bruger har uploaded kø mv. så regner den selv ny rute. Det er formentlig den samme underleverandør(teknikken bag) til en del tyske biler. Men den der sidder i bimmeren fungere i hvert fald efter hensigten. Eneste problem med min voice er, at den er på tysk griner - i og med den er impoteret der fra :D Skal have den opgraderet til engelsk her om 2 uger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 ...den der sidder i bimmeren... BMW? - "historien" melder da om et nyligt køb af en MB 500 CLS ? Eneste problem med min voice er, at den er på tysk... Ja, du har fat i noget - navi'en kan ikke tale dansk, men mange andre sprog. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 BMW? - "historien" melder da om et nyligt køb af en MB 500 CLS ? Ja, du har fat i noget - navi'en kan ikke tale dansk, men mange andre sprog. For et mindre beløb hos Jan Nygaard, kan jeg få DK software i min-dog stadig engelsk,spansk eller tysk til voicecommands. CLSen har jeg ikke mere :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 For et mindre beløb hos Jan Nygaard, kan jeg få DK software i min... Det var satans - for det kan man ikke ift. RNS'en, siger VAG CLSen har jeg ikke mere :-) Hvad gik galt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2009 Det var satans - for det kan man ikke ift. RNS'en, siger VAG Hvad gik galt? hehe ja det spørger jeg også mig selv om nogle gange griner- ej, skulle bare have en god banebil som også var god som pendler bil. Og intet slår BMW's køredynamik, på det punkt. Er skam stadig Mercedes fan, men de kan ikke leverer en tilsvarende bil- deres C63'er er stadig for tung syns jeg. Og for dyr ikke mindst griner. Men kæft de laver dejlige cruisere:D Mht til sprog, så er det stadig kun selve enheden der kan kodes til dansk(tekst,funktioner, gps tale mv.), alt med voicecontrol kan kun være på engelsk,spansk eller tysk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2009 den virker sindsyg godt. De steder hvor der er TMC, eller hvor bruger har uploaded kø mv. så regner den selv ny rute. Forleden (onsdag eftermiddag) lukkede de Lillebæltsbroen i flere timer, hvor jeg var på vej mod den. Der var 10 km kø i begge retninger, så min RNS bad mig "tidligt" og inden køen stikke syd om Middelfart for at benytte den gamle bro. Da jeg var 4-5 km fra Middelfart, slettede man lukningen af broen på TMC'en (men ikke i virkeligheden), hvilket fik min navi til at føre mig tilbage til motorvejen ad de små veje igen. Jeg blev ledt hen til den sidste nedkørsel inden broen - der var jo 10 km kø på motorvejen. Hér optog jeg plads nr 10 i "køen", og da broen åbnede 10 minutter efter min ankomst, kørte jeg altså over broen - trods 10 km kø - som een af de forreste :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Perfekt_g 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2009 Har haft RNS'en monteret i et halvt års tid efterhånden. Og den kan klart anbefales. I forholdt til Audi RNS systemerne og de tidligere VW systemer er den overlegen. Eneste minus jeg har oplevet er, at den ikke altid vil synkronisere telefonbogen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2009 ...at den ikke altid vil synkronisere telefonbogen... Helt eller delvist? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Tillægsspørgsmål: Hvornår startede salget af RNS510? Hvornår dukkede denne enhed RNS510 egentlig op første gang i VW Golf? Jeg spekulerer nemlig på at købe en brugt Golf R32 DSG m /navigation Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Jeg vil skyde på 2008 - man kunne få dem i de allersidste Golf V'er nemlig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Jeg vil skyde på 2008 - man kunne få dem i de allersidste Golf V'er nemlig. Jeg har nu i mellemtiden læst på et Audi-forum, at læserne begyndte at spørge til RNS510 i juli 2007. Om man kunne få denne navi - solgt ifm. VW Golf - i Audi også... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Det er også 2008 modellerne :-) de kom i juli/august ca. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mammut 10 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2010 Håndfri ud-ad-æsken? Jeg overvejer at købe en ny Passat CC med RNS 510. Er der nogen der ved om jeg får håndfri via blutooth kun ved køb af RNS 510, eller skal jeg også købe "Mobiltelefonförberedelse" eller "Mobiltelefonförberedelse Premium" før det virker? Jeg behøver ikke at kunne betjene telefonen via anlægget. Jeg har kun behov for håndfri. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kenneth J 10 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2010 Jeg overvejer at købe en ny Passat CC med RNS 510. Er der nogen der ved om jeg får håndfri via blutooth kun ved køb af RNS 510, eller skal jeg købe også "Mobiltelefonförberedelse" eller "Mobiltelefonförberedelse Premium" før det virker? Jeg behøver ikke at kunne betjene telefonen via anlægget. Jeg har kun behov for håndfri. Du får ikke automatisk håndfri, ifbm RNS-510. Jeg ville gå en stor bue udenom, især, Premium versionen, da denne kun er beregnet til rSAP supporterende telefoner, og dem er der ikke rigtigt produceret nogen af, af værdi, indenfor de sidste par år. Overvej evt. en løsning fra FISCON, som integreres fuldt ud med både info-display, evt multifunktionsrat og RNS-510. Spørg hos VW forhandleren om de kan levere det, jeg ved at de så småt er begyndt på det i DK. Alternativt kan jeg levere og montere. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2010 Du får ikke automatisk håndfri' date=' ifbm RNS-510. Jeg ville gå en stor bue udenom, især, Premium versionen, da denne kun er beregnet til rSAP supporterende telefoner, og dem er der ikke rigtigt produceret nogen af, af værdi, indenfor de sidste par år.[/quote'] Hvis man kan se sig tilfreds med Nokia, er der næsten frit slag på alle hylder - også blandt de nyeste Nokia'er: http://de.wikipedia.org/wiki/RSAP#SAP-f.C3.A4hige_Mobiltelefone Men nej, hvis man ikke er Nokia-fan, er Premium-versionen (som vist netop produceres af Nokia ;)) nok ikke lige sagen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Henrik 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2010 Jeg har en Passat CC med RCD 510 (d.v.s. uden navi, men med samme touch skærm). Jeg spurgte hos VW, men de kunne ikke gøre noget når den ikke var telefonforberedt. Købte så et Kufatec Fiscon Basic Plus af Kenneth på BilXperten, som også monterede det. Det virker fint, intergrerer 100% med skærmen, du kan ikke se at det er en uoriginal brugerflade. Eneste lidt irriterende er at det er lang tid om at få telefonbogen overført, tager ca. 5 min. efter jeg har sat tænding på, men jeg har også mange kontakter. Min gamle Seat med original Bluetooth telefonsystem tog det vel kun 1 minuts tid med samme telefon. Til gengæld er brugerfladen langt bedre med 6 fast numre og tastatur via touch skærmen. M.v.h. Henrik Jeg overvejer at købe en ny Passat CC med RNS 510. Er der nogen der ved om jeg får håndfri via blutooth kun ved køb af RNS 510, eller skal jeg også købe "Mobiltelefonförberedelse" eller "Mobiltelefonförberedelse Premium" før det virker? Jeg behøver ikke at kunne betjene telefonen via anlægget. Jeg har kun behov for håndfri. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mammut 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2010 Tak for input Tak for jeres input. Jeg hælder nok mest til VWs egen Premium-løsning, idet jeg allerede har en Nokiatelefon og er tilfreds med den. Meeeeen, det er sgu lidt pebret for en håndfri løsning (når det er første gang man selv konfigurerer en bil):) /Mammut Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kenneth J 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2010 Jeg går ud fra at du har tjekket kompatibilitets listen, for at se om din Nokia er understøttet? Jeg vil sige, at Premium systemet er utroligt velfungerende, og lydkvaliteten er helt i top, både for dig, og personen "i den anden ende". Jeg har det selv i min Passat, men har bare frakoblet det, til fordel for et FISCON system, da jeg ikke synes der var nogle af de understøttede mobiler, der var interessante. Jeg brugte det et godt stykke tid med en Nokia 6300, med lader i armlænet og det hele. Det er fine sager. Synd de ikke har lavet en "omskifter" så det evt. ku bruges som normalt Bluetooth håndfri uden rSAP. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mammut 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2010 Jeg prøver Premium løsningen Så er gryden bestilt med Premium løsningen. Jeg skal nok opdatere tråden hvis jeg får nogen problemer. Endnu en gang tak for jeres input. /Mammut Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites