skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2009 Hår Ja, måske er det derfor, det har jeg ikke tänkt på. Men det ville måske väre passende at rejse sig når det banker, men nej. Men pröv nu at gätte gåden: Hvad har hun haft som de fleste hun hunde IKKE HAR HAFTKunne det tænkes at hænge sammen med at hun intet kan se for alt det hår....haha Sorry kunne ikke dy mig, den var FOR oplagt.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2009 Mit håb er Ja, mit håb er at de aldrig kommer så langt til at pröve at lave indbrud:lol: Jeg vil flet ikke tänke på hvor mange vinduer vi har, shit det bliver dyrt:scared:Hei skallstorp.. Ja jeg har Magnet kontakter på alle døre og vinduer. 12 kontakter i alt. Koster ca. 370, pr stk. Selvfølgelig har jeg også 2 rumfølere som ekstra sikring hvis man kan sige det sådan. For efter min mening er det bedre alarmen går i gang inden de overhovedet er nået ind i huset. Dvs. den skal bimre så snart et vindue eller dør bliver brudt op... Det kan minimere skaderne, og håbe på de stikker af når sirenen i alarmpanelet samt den udendørs sirene går i gang. Det bedste ved denne indstilling er alarmen bare kan del tilkobles. Det gør jeg om natten når jeg sover. så kan jeg rende rundt i hele huset uden alarmen går igang. Da rumfølerne så er slået fra.. Mit alarmsystem er Inifini Prime. Kan købes for forholdsvis billige penge. Men de samme som G4S bruger i DK. Dog med andet Firmware i... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
3pac 10 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2009 det må man så ikke engang i sverige uden tilladelse ..... og således havde politiet haft absolut ingenting hvis tyvene ikke havde tilstået Mit svar fra länsstyrelsens, da jeg skrev til dem, for at høre, efter jeg havde haft hærværk, og ville sætte overvågning op. Hej ! Det går bra att ha kameraövervakning utan länsstyrelsens tillstånd på en privat villatomt. Tydlig skyltning om kameraövervakningen skall dock ske. Upptagningsområdena för kamerorna får under dessa förutsättningar inte till någon del ta in annat än den egan tomten. Rikta kamerorna mot byggnaden för att bl a undvika att grannar kan uppfatta att de blir övervakade. I övrigt är det Datainspektionen som har tillsyn över kameraövervakning som i förevarande fall. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2009 Mit svar fra länsstyrelsens, da jeg skrev til dem, for at høre, efter jeg havde haft hærværk, og ville sætte overvågning op. Hej ! Det går bra att ha kameraövervakning utan länsstyrelsens tillstånd på en privat villatomt. Tydlig skyltning om kameraövervakningen skall dock ske. Upptagningsområdena för kamerorna får under dessa förutsättningar inte till någon del ta in annat än den egan tomten. Rikta kamerorna mot byggnaden för att bl a undvika att grannar kan uppfatta att de blir övervakade. I övrigt är det Datainspektionen som har tillsyn över kameraövervakning som i förevarande fall. mmm men pga allemandsret osv så har allmenheten jo tilträde på 99 ud af 100 villatomter i sverige så den går desvärre ikke medmindre man har höjt hegn låger og skilte med privat grund ... så at de har svaret dig så generelt på det virker som om den der har svaret ikke har haft så meget styr på noget Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2009 mmm men pga allemandsret osv så har allmenheten jo tilträde på 99 ud af 100 villatomter i sverige så den går desvärre ikke medmindre man har höjt hegn låger og skilte med privat grund ... så at de har svaret dig så generelt på det virker som om den der har svaret ikke har haft så meget styr på nogetForkert. Din tomt er privat, og går ikke ind under Allemansrätten. Hemfridszon Hur nära hus får man passera eller uppehålla sig? Det finns ingen avståndsgräns angiven i lag. Vad som gäller är brottsbalkens regel om "olovlig väg". Man får inte uppehålla sig på eller passera över tomt. Att gå på en väg över en tomt är i och för sig inte "olovlig väg" i lagens mening. Gränsen för tomt sammanfaller inte alltid med fastighetsgränsen. Tomt i det här sammanhanget är det område närmast huset där de boende ska kunna känna sig ostörda, det man kan kalla för hemfridszon (brottsbalken, 4 kap. 6 §). Hur stort det området är beror på förhållandena på platsen, till exempel i fråga om insyn. Tomtbegreppet gäller runt boningshus, inte runt till exempel båthus och uthus. Det är inte heller tillåtet att passera över plantering, åkermark med gröda eller över annan ömtålig mark som lätt kan skadas. Allemansrätten generelt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
3pac 10 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2009 mmm men pga allemandsret osv så har allmenheten jo tilträde på 99 ud af 100 villatomter i sverige så den går desvärre ikke medmindre man har höjt hegn låger og skilte med privat grund ... så at de har svaret dig så generelt på det virker som om den der har svaret ikke har haft så meget styr på noget Skal så ikke kunne sige om personen har kendt til det eller ej... sendt bare en mail til dem da jeg ikke kunne finde ud af hvordan man skulle forhold sig som privat person... og ikke havde det store held med at søge på nette efter det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites