jolin 15 Anmeld indhold Skrevet October 11, 2009 I forbindelse med bestilling af internet skal jeg bla. skrive følgende på bestillingen. - Trappantal (t.ex. BV, 1tr, 2tr) Er det, det samme som etage? BV er stuen, 1tr er første sal osv? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2009 En dansk første sal svarer til svensk 2.tr, og en dansk stueetage er en svensk 1.tr. Hvad B.V. dækker over, kan jeg ikke lige gennemskue, men klog af erfaring ved jeg, at man tæller etager forskelligt mellem dansk og svensk ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2009 En dansk første sal svarer til svensk 2.tr' date=' og en dansk stueetage er en svensk 1.tr. Hvad B.V. dækker over, kan jeg ikke lige gennemskue, men klog af erfaring ved jeg, at man tæller etager forskelligt mellem dansk og svensk ;)[/quote']BV = bottenvåning Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2009 Så BV er vel stuen? I min opgang skal man lige 4 trin op til de første lejligheder. Så er spørgsmålet om det stadig er BV? (det er jo de nederste lejligheder) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2009 Skriv 1.tr, så er du sikker på, at ingen tager fejl. BV. har jeg ikke set anvendt ret mange steder. De fleste skriver vist bare 1.tr. om stueetagen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2009 En dansk første sal svarer til svensk 2.tr' date=' og en dansk stueetage er en svensk 1.tr. Hvad B.V. dækker over, kan jeg ikke lige gennemskue, men klog af erfaring ved jeg, at man tæller etager forskelligt mellem dansk og svensk ;)[/quote'] Forleden spurgte jeg sekretæren i en bygning, hvor kontoret lå. Hun sagde jeg skulle op på 3. våningen - gik med mig ud til elevatoren og trykkede på.... knappen med 4. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites