Jump to content
REMS

BMW 535d tuning

Recommended Posts

Hej rødder, Har selv kigget på KCR, nogen der har erfaringer / kan anbefale noget til trimning af en ny BMW 535d ? Og for den sags skyld også en 135i ? BSRs koncept har jeg altid godt kunnet li da man kan uploade std. program hvis man ønsker - men de har ikke noget til BMW (jo 520d:th2:) KCR boksen kan også afmonteres så derfor har jeg kigget lidt på dem - men de har omvendt ikke noget til 135eren.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej rødder, Har selv kigget på KCR, nogen der har erfaringer / kan anbefale noget til trimning af en ny BMW 535d ? Og for den sags skyld også en 135i ? BSRs koncept har jeg altid godt kunnet li da man kan uploade std. program hvis man ønsker - men de har ikke noget til BMW (jo 520d:th2:) KCR boksen kan også afmonteres så derfor har jeg kigget lidt på dem - men de har omvendt ikke noget til 135eren.
Vi har selv en 530d som har fået en boks på, du kan læse mere om det på www.racetech.dk under diesel optimering, ellers send mig en PM :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej rødder, Har selv kigget på KCR, nogen der har erfaringer / kan anbefale noget til trimning af en ny BMW 535d ? Og for den sags skyld også en 135i ? BSRs koncept har jeg altid godt kunnet li da man kan uploade std. program hvis man ønsker - men de har ikke noget til BMW (jo 520d:th2:) KCR boksen kan også afmonteres så derfor har jeg kigget lidt på dem - men de har omvendt ikke noget til 135eren.
brug aldrig det KCR skidt hvis du har din bil kär... det er en skidt lösning .. få programmeret din computer ordentligt istedet ... BSR er klart at foreträkke ring til dem for de laver chipning af alle biler .. måske den box så du selv kan programmere ikke kan men de kan hvis du henvender dig til dem ... ellers kan jeg varmt anbefale thomas fra TMchiptuning

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

Jeg har en 535d (06) og vil ikke chiptune den, da risikoen for at rive gearkassen m.m. i stykker forhøjes betragteligt!! Momentet er i forvejen voldsomt og 535d er voldsomt peppet op i forhold til 530 og 525 som har samme motor (stor set). Kender en hos BMW som har mange eksemplar på dette!! Men det kommer også helt an på hvordan du kører!! Og hvorfor chiptune en 535d??.......Den er bjørnestærk i forvejen og i mellemacc. hænger den på stor set alt i benzin op til 400HK i samme størrelse....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har en 535d (06) og vil ikke chiptune den, da risikoen for at rive gearkassen m.m. i stykker forhøjes betragteligt!! Momentet er i forvejen voldsomt og 535d er voldsomt peppet op i forhold til 530 og 525 som har samme motor (stor set). Kender en hos BMW som har mange eksemplar på dette!! Men det kommer også helt an på hvordan du kører!! Og hvorfor chiptune en 535d??.......Den er bjørnestærk i forvejen og i mellemacc. hænger den på stor set alt i benzin op til 400HK i samme størrelse....
Så er det godt Racing Dynamics overtager garantien når de chipper den ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Så er det godt Racing Dynamics overtager garantien når de chipper den ;)
Dvs de betaler ny org. gearkasse og/eller motor hvis det står af? Og hvem skal påvise at det præcis er chippen der evt. er årsag til at gearkassen er røget??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Dvs de betaler ny org. gearkasse og/eller motor hvis det står af? Og hvem skal påvise at det præcis er chippen der evt. er årsag til at gearkassen er røget??
Det er jo hele humlen... De overtager garantien fra fabrikken på motor og gearkasse... Så du skal ikke påvise noget... Det skal du jo som udgangspunkt heller ikke når du kører ned til BMW med en fejl og der er garanti på bilen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der står intet om en 535D på Racing Dynamics hjemmeside.....
Så virker mit syn ikke... For jeg sidder og kigger på det lige nu... Applikation: BMW 535d [M57T2] Beschreibung: Leistungssteigerung durch Änderung der Motor Management Software (MMS). Modi-fikation von Drehzahlbegrenzung, Kraft-stoff-Einspritzmenge und -zeitpunkt sowie maßvolle Anhebung des Ladedruckes. An-hebung der im Serien-Steuergerät hinter-legten VMAX Begrenzung. Anmerkung: Anlieferung des DDE Grundsteuergerätes DDE6.2.6 erforderlich Technische Daten: Hubraum: 2.993 cm3 Leistung: 243 kW (330 PS) bei 4.400 min-1 Max. Drehmoment: 660 Nm bei 2.000 min-1 Anmerkung: Überprüfung des Geschwindigkeitsindexes der Serienbereifung sowie der Reifenfrei-gabe des Herstellers erforderlich.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hey, beklager jeg genåbner en gammel tråd, men jeg vil egentlig bare checke om det info der står her stadig er relevant :) Jeg har lige købt en 2008 535D - Egentlig ingen klager, ej heller over performance, men en lille ting som jeg tror kunne være bedre: speeder response. Nogen der ved om man kan få en justering af dette uden at der nødvendigvis behøver følge 50HK med i hatten (ikke at der er noget galt i det, men uanset hvor mange muller man smider i en 5 serie så bliver det IMO alligevel aldrig en sportsvogn - den skal bare få mig hurtigt og sikkert frem og tilbage :) )...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Sæt den i SPORT-MODE:)
lol... Det har jeg prøvet, men jeg tror ikke knappen virker. Det var ihvertfald stadig en stor tung kombi med komfortabel fjedring og 4 sæder - selv med knappen trykket helt ind og gear vælgeren på "S". Hvis der er en super hemmelig menu gemt i I-Drive systemet jeg har misset (og det er der helt sikkert) som kan lave om på det vil jeg da gerne høre om det, men sig det ikke til min kone - hun mener vi har upraktiske biler nok ;)...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
lol... Det har jeg prøvet, men jeg tror ikke knappen virker. Det var ihvertfald stadig en stor tung kombi med komfortabel fjedring og 4 sæder - selv med knappen trykket helt ind og gear vælgeren på "S". Hvis der er en super hemmelig menu gemt i I-Drive systemet jeg har misset (og det er der helt sikkert) som kan lave om på det vil jeg da gerne høre om det, men sig det ikke til min kone - hun mener vi har upraktiske biler nok ;)...
Jeg har en kammerat i DK, som anker over det samme på hans 535d - den reagerer ikke godt nok på speederen. Og det gør ingen forskel at smide vælgeren i Sport-mode - hvilket ellers ér tilfældet med benzin-udgaverne af BMW.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtigt, der var tydelig forskel på både omdrejninger, gear valg og skifte hastighed i min 330SMG når sport knappen var slået til. Der er også forskel i 535'eren men slet ikke i samme omfang. Men uanset, så gør knappen hverken 330'eren eller 535'eren til sportsvogne - de er begge super lækre køre maskiner, men når man ofrer motorens optimale placering til fordel for noget så åndssvagt som passagerer så har man allerede foretaget et utilgiveligt kompromis ;).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...