Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Ja..... jeg kører ALDRIG for stærkt.....Det er pissefarligt...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Ja..... jeg kører ALDRIG for stærkt.....Det er pissefarligt...... nej alt er jo relativt ... og i forhold til et franskt lyntog gör du jo ikke :) nu var det så ikke lige möntet på dig hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Mikkel har fat i den lange ende her. Det kræver ikke mere, og kameraerne er jo placeret så netop nummerpladen kan aflæses, hvilket man tydeligt kan se på broen. Disse billeder er så vidt jeg ved tidligere blevet brugt til at identificere lovovertrædere/forbrydere der har krydset broen. Der til kommer spørgsmålet om identifikation. Politiet har tilladelse til at stoppe/opholde folk hvis de mener de har brudt loven eller har en mistanke til dem. (Jeg er i to tilfælde blevet stoppet af politiet baseret på mit udseende) I dette konkrete tilfælde med fartkontrol, ser de en bil der kører igennem ved høj hastighed, så vinker de bilen ind, mens den konkrete hastighed bliver fastslået. Før bilen er stoppet og den rare æggeskal banker på vinduet har Bent Betjent i førerbunkeren haft rigelig tid til at spole tilbage og samle "bevis". Spørgsmålet om kalibrering kan være at strisserne kører igennem røret med en kendt hastighed før kontrollen, og så er den bandit kalibreret for dagen. Man kunne selvfølgeligt bare lægge gule farthinder ud i røret hvis hastigheden gik bron som meget på, men jeg tror vist ikke det ville have den ønskede effekt ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 (Jeg er i to tilfælde blevet stoppet af politiet baseret på mit udseende) Hvordan ser man så ud :D ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Standard SMPTE tidskode - og så er dén ged barberet. Således kører alle kameraer i sync, og der vil ikke være tvivl om hvad tiden var ved Cam A da målingen startede - og således heller ikke ved Cam B = endt måling. Latency på signal-veje kan der korrigeres for ganske let ved implementering af systemet. Således kan broen (læs: strømerne) bare gennemgå en times optagelser fra et givent tidspunkt, og prikke fartsynderne ud - sammenligne med de to synkrone feeds - måle forskellen mellem A->B...og ganske simpelt skrive bøden ud og poste den. Eller endnu smartere - trække den automatisk over næste BroBizz-betaling, hvis Klaphat™ har en sådan aftale. Men...problemet ligger jo så i at Bro-konsortiet pludselig skulle vedligeholde og drifte en "politi-kalibreret" overvågnings/måle-mekanisme - og så knækker filmen juridisk set. Men de vil jo nok prøve med diverse, mere eller mindre kønne, krumspring, at få den igennem korridorerne. Der er mange if's & but's i den her rævekage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Standard SMPTE tidskode - og så er dén ged barberet. Således kører alle kameraer i sync, og der vil ikke være tvivl om hvad tiden var ved Cam A da målingen startede - og således heller ikke ved Cam B = endt måling. Latency på signal-veje kan der korrigeres for ganske let ved implementering af systemet. Således kan broen (læs: strømerne) bare gennemgå en times optagelser fra et givent tidspunkt, og prikke fartsynderne ud - sammenligne med de to synkrone feeds - måle forskellen mellem A->B...og ganske simpelt skrive bøden ud og poste den. Eller endnu smartere - trække den automatisk over næste BroBizz-betaling, hvis Klaphat™ har en sådan aftale. Men...problemet ligger jo så i at Bro-konsortiet pludselig skulle vedligeholde og drifte en "politi-kalibreret" overvågnings/måle-mekanisme - og så knækker filmen juridisk set. Men de vil jo nok prøve med diverse, mere eller mindre kønne, krumspring, at få den igennem korridorerne. Der er mange if's & but's i den her rævekage. Det er jo netop dette det danske politi ikke har lovhjemmel til - så HVIS der skal foretages fartkontrol SKAL det foregå ved at vi bliver stoppet af en betjent hver gang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Det er jo netop dette det danske politi ikke har lovhjemmel til - så HVIS der skal foretages fartkontrol SKAL det foregå ved at vi bliver stoppet af en betjent hver gang. Jeps, men de har selvfølgelig ret til at bruge det tilgængelige udstyr til deres hastighedskontroller. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Jeps' date=' men de har selvfølgelig ret til at bruge det tilgængelige udstyr til deres hastighedskontroller.[/quote'] Enig - men de kan ikke 'bare' kigge på gamle optagelser, og så udskrive en bøde - det skal være live overvågning som ligger til grund for en evt. bøde, og hvordan skal retssikkerheden sikres når de begynder at sende en bøde hjem?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Ja...... for hvem førte bilen??? Det ved de først når de ser dit billede taget på Øresundsbroen på vej igennem betalingsanlægget. Og som boende i Sverige, har du INGEN pligt til at oplyse hvem der har ført køretøjet.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bigbird 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Hvem førte bilen Ja, det er desværre et stort hul i den lovgivning :( Umiddelbart syntes jeg blot at bøden ved automatisk fartkontrol skal komme til ejeren af køretøjet. Også må det være op til ham selv at holde styr på hvem han/hun har lånt sit køretøj ud til. Men at det er ejeren der får bøden. At han så skal trække sønnen eller konen i lommepenge derhjemme er ejerens problem, han kunne have lært dem at køre bil eller ladet være med at låne den ud. "Og som boende i Sverige, har du INGEN pligt til at oplyse hvem der har ført køretøjet...." Den slags kommentarer kan jeg desværre kun ryste på hovedet af. At man vælger at snyde systemet, fordi man ikke er voksen nok til at stå til ansvar for sine handlinger... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 "Og som boende i Sverige, har du INGEN pligt til at oplyse hvem der har ført køretøjet...." Den slags kommentarer kan jeg desværre kun ryste på hovedet af. At man vælger at snyde systemet, fordi man ikke er voksen nok til at stå til ansvar for sine handlinger... haha utroligt der gik så länge för det förste moralske opstöd kom hahahhaah er i moralens vogtere ved at falde af på den? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Det er SLET ikke det det handler om hér... Så det vil jeg ikke kommentere. Hvem skal så ha' klip og evt. frakendelse af kørekortet? Skal ejeren også det?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Det er SLET ikke det det handler om hér... Så det vil jeg ikke kommentere. Hvem skal så ha' klip og evt. frakendelse af kørekortet? Skal ejeren også det?? Kan I ikke tage den diskussion med over i en anden tråd? Vi snakker om fartkontrol her :) Hvis billisten bliver stoppet af politiet efter en hurtig tur igennem røret, så kan der vist ikke stilles spørgsmålstegn ved hvem der førte bilen. Det med genkendelsen hører derimod til i en sag om automatisk trafikkontrol, men det er en helt anden sag;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Kunne være interessant at høre om nogle herinde fra er blevet stoppet med kamera i tunnellen før, nu og i fremtiden. På den baggrund finder vi hurtig ud af om det er AND eller der er noget om snakken!!:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Jeg har ikke hørt om nogen endnu.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Kunne være interessant at høre om nogle herinde fra er blevet stoppet med kamera i tunnellen før' date= nu og i fremtiden. hvordan vil du greje den? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2009 Tror bare PeterK mener at det ville være rart at vide fremover, om nogen rent faktisk har fået en bøde tilsendt eller hvad....:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2009 Jeg har ikke hørt om nogen endnu.... Men folk kører pænere i tunellen nu! Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2009 Klart...de kan jo ikke komme frem.....:D Det gas'!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2009 Går nu fint med at komme frem :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2009 Men folk kører pænere i tunellen nu! Vh, Lars. Ja det må siges, men man man også sige at der sker lidt heftige opbremsninger nu. Samtidig er der langt tættere trafik igennem tunnellen end tidligere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret October 11, 2009 Tror bare PeterK mener at det ville være rart at vide fremover' date=' om nogen rent faktisk har fået en bøde tilsendt eller hvad....:)[/quote'] Ja der er vel ikke noget i vejen for man fortæller man har fået en bøde i tunnellen?? Det er jo en del af politiets strategi, at få opmærksomhed omkring fartkontrol! Specielt i Sverige hvor man advarer med skiltning, når der kommer permanent hastighedskontrol og i DK med SMS-kæder, som politiet er glade for, da det skaber opmærksomhed!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2009 De måler vel lige så sjældent som de står/stod og skyder med laser ned i tunnelen. Indtil videre lugter det af en and.. Det stod i alle medier at nu var det slut med fartglade billister bla bla bla osv... Burde de så ikke møde op og måle os ? heldigvis kan man køre et godt stykke over 90 uden at få et klip ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2009 http://sydsvenskan.se/sverige/article557119/Okontrollerad-fartkamera-gav-sankta-boter.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2009 De måler vel lige så sjældent som de står/stod og skyder med laser ned i tunnelen. Præcis. Der måles uden tvivl lige så sjældent mellem de to streger inde i røret som ved udmundingen. Indtil videre kører jeg, som jeg plejer (110-115), og kommer bøden, så kommer bøden. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites