emre 10 Anmeld indhold Skrevet October 8, 2009 hejsa, er permanent fartkonrol gældende i tunnellen? hvis ja fra hvilke dato? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Samme dag som der er fri bar i Ikea Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 emre.....det hersker stor tvivl om der foretages nogen kontrol, eller om den nogensinde kommer... de påstår det foregår manuelt indtil videre, dvs en betjent med en citronmåne der skal måle os over 500 m, og give en anden enhed besked inden man kommer ud af røret... der er ihvertfald ikke nogen her der har fået en bøde..... i think Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Nope.....og der er nogen der udfordrer dem hver dag......:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 NIKS! der er IKKE permanent kontrol i tunnellen. Som skrevet står så kan politiet koble sig på kameraerne og tage en måling for derefter ummidelbart efter at stoppe dig når du kommer ud. Men det kræves altså at politiet stopper dig når du kommer ud af røret. desuden har en betjent jeg har stor tiltro til fortalt mig at han ikke bedømmer det som muligt at foretage den kontrol uden der er den mindste tvivl om det er den rigtige bil der stoppes... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 NIKS! der er IKKE permanent kontrol i tunnellen. Som skrevet står så kan politiet koble sig på kameraerne og tage en måling for derefter ummidelbart efter at stoppe dig når du kommer ud. Men det kræves altså at politiet stopper dig når du kommer ud af røret. desuden har en betjent jeg har stor tiltro til fortalt mig at han ikke bedømmer det som muligt at foretage den kontrol uden der er den mindste tvivl om det er den rigtige bil der stoppes... Der skal nok være stor usikkerhed på metoden. Måske endda +/- 20 km/t Men hvis en "udfordrene sjæl" kører igennem med 200 km/t, mens de laver kontrol, så tror jeg nu nok at han vil blive stoppet og får en gevaldig bøde + andre sanktioner som køreforbud eller fradømmelse af kørerkortet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Det tror jeg faktisk ikke Klaus.... Usikkerheden er altfor stor til at den holder i retten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Det nyeste nummer af FDM havde også en lille artikel omkring fartkontrollen - og politiet forudser da også en enkelt retssag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Det tror jeg faktisk ikke Klaus.... Usikkerheden er altfor stor til at den holder i retten. 90 km/t er lig med med 25 meter/sekund (i.e. 90/3,6). Så derfor vil det tage mindst 20 sekunder (i.e. 500/25) at køre de 500 meter - hvis man kører højest 90. Hvis der pludseligt kommer en person, der kører de 500 meter på under 10 sekunder (dvs. over 180 km/t), og det findes på videoklip eller lign. som bevismateriale. Så skal personens talegaver i retten være ret ekstraordinære for at slippe uden om den. Det er i hvert fald mit bud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 90 km/t er lig med med 25 meter/sekund (i.e. 90/3,6). Så derfor vil det tage mindst 20 sekunder (i.e. 500/25) at køre de 500 meter - hvis man kører højest 90. Hvis der pludseligt kommer en person, der kører de 500 meter på under 10 sekunder (dvs. over 180 km/t), og det findes på videoklip eller lign. som bevismateriale. Så skal personens talegaver i retten være ret ekstraordinære for at slippe uden om den. Det er i hvert fald mit bud. Bevisførelsen fungerer heldigvis ikke sådan - hvis man kan så tvivl om korrektheden og sikkerheden i politiets målinger, så falder sagen på stedet. Og det mener jeg er muligt på 500 m. de vil aldrig kunne komme med en korrekt hastighed, ikke engang med +-3 km/t i rabat. hvis politimanden ser et par sekunder forkert på tiden, så vil det betyde en væsentlig ændring i den beregnet hastighed - 10 sek er 180 km/t 20 sek er 90 km/t, så er 15 sek 135 km/t. Så kan folk selv regne ud hvad bare et sekund gør. Det kan være forskellen mellem et klip og intet klip, et mistet kort, eller bare et klip :-) De tror ikke folk slæber politiet i retten for noget der koster mindre end bøde og klip. Det koster jo lidt, for du skal måske have en advokat(det er ikke nødvendigt), med mindre du har særdeles gode talegaver :-) Er mit gæt. Men folk ville være idioter hvis de f.eks stod til at miste kortet/få et klip, ikke at tage den i retten, og så tvivl om den pågældnes betjents årvågenhed og koncentration, da han så på skærmen, skrev ned, og snakker med sin kollega over radioen - og samtidig holdte øje med de næste biler på skærmen hehe. Den menneskelige hjerne er desværre ikke istand til at foretage så mange handlinger koncentreret inden for den samme tid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mr. Kubik 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Jeg troede at minimusafstanden var 1000 meter. Så vit jeg ved, er det afstanden som politiet mindst skal have taget en måling på hvis de køre bagved en. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Lad os sige, at når politiet får lyst til at tage systemet i brug, at de så har koblet kamerafeedet til en harddisk og får smidt fx. et ur på hver af de to kameraer de behøver for at kunne måle farten. Så behøver en politimand blot konstatere om en person kører for hurtigt, bede sin kollega stoppe vedkommende og bagefter kan de så spole filmen tilbage og med større præcision konstatere hvilken hastighed personen har kørt. Det kræver selvfølgelig systemet er kalibreret, hvilket lasermåling og politibilernes måler også kræver. Så svært er det altså ikke. Faktisk giver det større præcision end når politiet laver hastighedsmålinger med helikoptor og dokumentationsmaterialet er væsentligt bedre. og nej, der kræves ikke 1.000 meter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 " Bent til Stophold...Bent til Stophold.... Tag lige den grå bil der kommer i anden vognbane...grå bil i anden vognbane"....."Stophold til Bent...Stophold til Bent..... Der kommer 3 lige efter hinanden....Hvilken en skal vi stoppe???..." "Bent til Stophold...Bent til Stophold....Den grå med 4 hjul og tagbagagebærer.....Jeg genta'r.....den grå med 4 hjul og tagbagagebærer"... Nej......jeg tror ikke på det. 2 grå biler lige efter hinanden.... eller skifter man vognbane midt i det hele.....hvad så? så sidder han og kigger efter noget der ikke kommer alligevel. Måler de flere biler af gangen eller kun én.....? Nej. Det kan citronmånegufferne ikke overskue.....de er ansat i det offentlige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bigbird 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Burde det være så svært ? Der er jo dato og tid på begge de 2 kameraer som betjenenten kigger på. Så han notere en bil der kører for stærkt (ca estimereing i første omgang). Beder stop holdet om at stoppe den blå BMW M3 med registrerings nummeret "Klaphat". Imens føreren bliver stoppet, så har betjenten spolet begge kameraer tilbage til præcist der hvor bilens forende er udfor "T´et". Notere begge tider, og udregner en relativ præcis fart. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Du kan umuligt genkende en M3'er på de kameraer... og det sker 2000m før tunnelmundingen....og der er altså stor chance for at de stopper den forkerte bilist... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bigbird 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Fair nok Jeg er RET sikker på at betjenten så vil kunne sige "Stop den blå BMW, men registreringsnummeret "Klaphat" Så sætter betjenten på motorcyklen igang, og da han nærmer sig en blå BMW, så har jeg på fornemmelsen at han godt kan læse en nummerplade ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Måske.... Jeg er ikke sikker på de kan genkende nr plader i den fart. Med 180km/t tilbagelægger du de resterende 2000m på 40 sekunder og der skal der altså være en bekræftet måling på tingene.... Og han skal sidde og spole kameraet frem og tilbage for at verificere at det virkelig er den bil UDEN tvivl af nogen art.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Det skal sgu være hurtig kommunikation hvis begge skal have noteret reg nr osv Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Hvordan blev basses bil involveret her Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 10 sek er 180 km/t 20 sek er 90 km/t' date=' så er 15 sek 135 km/t[/quote'] WTF?!? Men hvad vil kaliberings-kravene være til disse kameraer? De er jo nødt til at have NØJAGTIG samme tidspunkt? Og hvis de sidder og foretager en "visuel" måling, ud fra de to kameraer og et stopur, hvordan vil man sikre/bevise, at feeded fra det ene kamera ikke er forsinket? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Er vi ikke over i automatisk trafik kontrol nu?? Er lovgivningen blevet ændret, så der ER lovhjemmel til dette på danske motorveje?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Nej..... det er den ikke. Og der er bare så mange ting der kan gå galt med de målinger.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Men det har vel heller ikke noget med automatisk fartkontrol at gøre? Der sidder jo stadig folk og kigger på kameraerne imens det sker og man bliver holdt an af en betjent. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Ja, i starten... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 alle herinde er jo meget lovlydige moralske borgere som ALDRIG bryder loven... så det er vel ligegyldigt hvor der er fartkontrol... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites