Jump to content
emre

Permanent fartkontrol i tunnellen?

Recommended Posts

emre.....det hersker stor tvivl om der foretages nogen kontrol, eller om den nogensinde kommer... de påstår det foregår manuelt indtil videre, dvs en betjent med en citronmåne der skal måle os over 500 m, og give en anden enhed besked inden man kommer ud af røret... der er ihvertfald ikke nogen her der har fået en bøde..... i think :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

NIKS! der er IKKE permanent kontrol i tunnellen. Som skrevet står så kan politiet koble sig på kameraerne og tage en måling for derefter ummidelbart efter at stoppe dig når du kommer ud. Men det kræves altså at politiet stopper dig når du kommer ud af røret. desuden har en betjent jeg har stor tiltro til fortalt mig at han ikke bedømmer det som muligt at foretage den kontrol uden der er den mindste tvivl om det er den rigtige bil der stoppes...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
NIKS! der er IKKE permanent kontrol i tunnellen. Som skrevet står så kan politiet koble sig på kameraerne og tage en måling for derefter ummidelbart efter at stoppe dig når du kommer ud. Men det kræves altså at politiet stopper dig når du kommer ud af røret. desuden har en betjent jeg har stor tiltro til fortalt mig at han ikke bedømmer det som muligt at foretage den kontrol uden der er den mindste tvivl om det er den rigtige bil der stoppes...
Der skal nok være stor usikkerhed på metoden. Måske endda +/- 20 km/t Men hvis en "udfordrene sjæl" kører igennem med 200 km/t, mens de laver kontrol, så tror jeg nu nok at han vil blive stoppet og får en gevaldig bøde + andre sanktioner som køreforbud eller fradømmelse af kørerkortet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det tror jeg faktisk ikke Klaus.... Usikkerheden er altfor stor til at den holder i retten.
90 km/t er lig med med 25 meter/sekund (i.e. 90/3,6). Så derfor vil det tage mindst 20 sekunder (i.e. 500/25) at køre de 500 meter - hvis man kører højest 90. Hvis der pludseligt kommer en person, der kører de 500 meter på under 10 sekunder (dvs. over 180 km/t), og det findes på videoklip eller lign. som bevismateriale. Så skal personens talegaver i retten være ret ekstraordinære for at slippe uden om den. Det er i hvert fald mit bud.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
90 km/t er lig med med 25 meter/sekund (i.e. 90/3,6). Så derfor vil det tage mindst 20 sekunder (i.e. 500/25) at køre de 500 meter - hvis man kører højest 90. Hvis der pludseligt kommer en person, der kører de 500 meter på under 10 sekunder (dvs. over 180 km/t), og det findes på videoklip eller lign. som bevismateriale. Så skal personens talegaver i retten være ret ekstraordinære for at slippe uden om den. Det er i hvert fald mit bud.
Bevisførelsen fungerer heldigvis ikke sådan - hvis man kan så tvivl om korrektheden og sikkerheden i politiets målinger, så falder sagen på stedet. Og det mener jeg er muligt på 500 m. de vil aldrig kunne komme med en korrekt hastighed, ikke engang med +-3 km/t i rabat. hvis politimanden ser et par sekunder forkert på tiden, så vil det betyde en væsentlig ændring i den beregnet hastighed - 10 sek er 180 km/t 20 sek er 90 km/t, så er 15 sek 135 km/t. Så kan folk selv regne ud hvad bare et sekund gør. Det kan være forskellen mellem et klip og intet klip, et mistet kort, eller bare et klip :-) De tror ikke folk slæber politiet i retten for noget der koster mindre end bøde og klip. Det koster jo lidt, for du skal måske have en advokat(det er ikke nødvendigt), med mindre du har særdeles gode talegaver :-) Er mit gæt. Men folk ville være idioter hvis de f.eks stod til at miste kortet/få et klip, ikke at tage den i retten, og så tvivl om den pågældnes betjents årvågenhed og koncentration, da han så på skærmen, skrev ned, og snakker med sin kollega over radioen - og samtidig holdte øje med de næste biler på skærmen hehe. Den menneskelige hjerne er desværre ikke istand til at foretage så mange handlinger koncentreret inden for den samme tid.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Lad os sige, at når politiet får lyst til at tage systemet i brug, at de så har koblet kamerafeedet til en harddisk og får smidt fx. et ur på hver af de to kameraer de behøver for at kunne måle farten. Så behøver en politimand blot konstatere om en person kører for hurtigt, bede sin kollega stoppe vedkommende og bagefter kan de så spole filmen tilbage og med større præcision konstatere hvilken hastighed personen har kørt. Det kræver selvfølgelig systemet er kalibreret, hvilket lasermåling og politibilernes måler også kræver. Så svært er det altså ikke. Faktisk giver det større præcision end når politiet laver hastighedsmålinger med helikoptor og dokumentationsmaterialet er væsentligt bedre. og nej, der kræves ikke 1.000 meter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

" Bent til Stophold...Bent til Stophold.... Tag lige den grå bil der kommer i anden vognbane...grå bil i anden vognbane"....."Stophold til Bent...Stophold til Bent..... Der kommer 3 lige efter hinanden....Hvilken en skal vi stoppe???..." "Bent til Stophold...Bent til Stophold....Den grå med 4 hjul og tagbagagebærer.....Jeg genta'r.....den grå med 4 hjul og tagbagagebærer"... Nej......jeg tror ikke på det. 2 grå biler lige efter hinanden.... eller skifter man vognbane midt i det hele.....hvad så? så sidder han og kigger efter noget der ikke kommer alligevel. Måler de flere biler af gangen eller kun én.....? Nej. Det kan citronmånegufferne ikke overskue.....de er ansat i det offentlige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Burde det være så svært ? Der er jo dato og tid på begge de 2 kameraer som betjenenten kigger på. Så han notere en bil der kører for stærkt (ca estimereing i første omgang). Beder stop holdet om at stoppe den blå BMW M3 med registrerings nummeret "Klaphat". Imens føreren bliver stoppet, så har betjenten spolet begge kameraer tilbage til præcist der hvor bilens forende er udfor "T´et". Notere begge tider, og udregner en relativ præcis fart.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Fair nok Jeg er RET sikker på at betjenten så vil kunne sige "Stop den blå BMW, men registreringsnummeret "Klaphat" Så sætter betjenten på motorcyklen igang, og da han nærmer sig en blå BMW, så har jeg på fornemmelsen at han godt kan læse en nummerplade ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Måske.... Jeg er ikke sikker på de kan genkende nr plader i den fart. Med 180km/t tilbagelægger du de resterende 2000m på 40 sekunder og der skal der altså være en bekræftet måling på tingene.... Og han skal sidde og spole kameraet frem og tilbage for at verificere at det virkelig er den bil UDEN tvivl af nogen art....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
10 sek er 180 km/t 20 sek er 90 km/t' date=' så er 15 sek 135 km/t[/quote'] WTF?!? Men hvad vil kaliberings-kravene være til disse kameraer? De er jo nødt til at have NØJAGTIG samme tidspunkt? Og hvis de sidder og foretager en "visuel" måling, ud fra de to kameraer og et stopur, hvordan vil man sikre/bevise, at feeded fra det ene kamera ikke er forsinket?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...