skallstorp 11 Anmeld indhold Skrevet October 7, 2009 Min bror og svigerinde er havnet i en dum situation. Hun arbejder i Dk og han arbejder i Sverige. Nu er der åbenbart kommet nye regler. Hun skal dokumentere at han ikke er på barsel i Sverige. Det kan försäkrings kassen ikke. De kan jo ikke sige noget om hvordan det vil blive fremover de siger:scared: Så resultatet er at hun ikke får penge. Er der nogen der ved hvad man skal göre? Lige en fodnote: Hun har fået at vide at hun kan välge om de skal have börnecheck fra Dk eller Sverige. Er der nogen der fatter hvordan det hänger sammen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Det med børnechecken, er det ikke fordi faderen arbejder i Sverige? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Börnecheck Ja, det er det. Jeg syntes bare at det lyder forkert. Hvis en af foräldrene arbejder i Sv, så skal pengene komme fra SVDet med børnechecken' date=' er det ikke fordi faderen arbejder i Sverige?[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Tror alle skal vælge, vi skulle ihvertfald selvom vi begge arbejder i DK vi valgte den høje fra DK af.... mht. dokumentation må dem fra DK af som beder om det jo definere hvad de ønsker, det er svært at fare rundt i blinde Hvis de siger FK og FK ikke laver den slags mere så kan de jo heller ikke få det og må bare stole på folk eller sige at de skal have det et andet sted fra Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Diverse Man kan IKKE få fra Sverige hvis man arbejder i DK. Det er ikke et spörgsmål om at de ikke laver det mere, det er et ret nyt fänomen. Og i DK siger de bare dokumentation, ikke mereTror alle skal vælge, vi skulle ihvertfald selvom vi begge arbejder i DK vi valgte den høje fra DK af.... mht. dokumentation må dem fra DK af som beder om det jo definere hvad de ønsker, det er svært at fare rundt i blinde Hvis de siger FK og FK ikke laver den slags mere så kan de jo heller ikke få det og må bare stole på folk eller sige at de skal have det et andet sted fra Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Ved ikke noget om det personligt men de må da kunne forklare hvordan man skal kunne skaffe den dokumentation.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 De kan ike sige noget om De kan ike sige noget om hvilket papir de skal have. Hende hun talt talt med sagde bare: skaf det, du skal ikke tro at du har fordele af at bo i Sverige. Jeg undrer mig lidt over at der ikke er nogen herinde der har oplevet det samme. Nogen der har erfaringer med Glostrup kommune? Det gær det ikke lettere at hun er startet forfra i forhold til sidste barsel. Posten hvor hun er ansat har nemlig flyttet deres lønningskontor dertil så nu hører hun til der og ikke i den kommune hvor arbejdespladsen liggerVed ikke noget om det personligt men de må da kunne forklare hvordan man skal kunne skaffe den dokumentation.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 De kan ike sige noget om hvilket papir de skal have. Hende hun talt talt med sagde bare: skaf det' date=' du skal ikke tro at du har fordele af at bo i Sverige. Jeg undrer mig lidt over at der ikke er nogen herinde der har oplevet det samme. Nogen der har erfaringer med Glostrup kommune? Det gær det ikke lettere at hun er startet forfra i forhold til sidste barsel. Posten hvor hun er ansat har nemlig flyttet deres lønningskontor dertil så nu hører hun til der og ikke i den kommune hvor arbejdespladsen ligger[/quote'] Det er da vist en rigtig skrankepave de har snakket med der! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 De kan ike sige noget om hvilket papir de skal have. Hende hun talt talt med sagde bare: skaf det' date=' du skal ikke tro at du har fordele af at bo i Sverige. Jeg undrer mig lidt over at der ikke er nogen herinde der har oplevet det samme. Nogen der har erfaringer med Glostrup kommune? Det gær det ikke lettere at hun er startet forfra i forhold til sidste barsel. Posten hvor hun er ansat har nemlig flyttet deres lønningskontor dertil så nu hører hun til der og ikke i den kommune hvor arbejdespladsen ligger[/quote'] Ja det lyder jo ikke særlig konstruktivt... Personligt havde jeg nok ringet til Københavns Borgerservice og spurgt mig frem til en med virkelig forstand på sådanne sager. Alt andet lige må KBH B'service være mere vant til at håndtere disse sager en en tilfældig skrankeko fra Glostrup Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim79 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2009 Jeg ville egentlig bare søge den i Danmark ved Borgerservice. Søger du den der vil de undersøge om du er berettiget eller får penge fra Sverige. Det tager ca 100 år og en ølpølse (7 måneder for vores vedkommende EFTER knægten var født). Men det er jo med tilbagevirkende kraft. Så medmindre man render rundt og er på den forkerte ende er det den letteste måde. på den måde er du også sikker på at de ikke kommer om et par år og vil have penge tilbage fordi et eller andet ikke var korrekt. Her er det dem selv som har fundet ud af det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites