Miriam 10 Anmeld indhold Skrevet October 7, 2009 Jer med børn, har i taget stilling til om jeres børn skal havde den svineinflu. vaccine de bliver tilbud nu ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2009 Svärt Jeg forstår dit problem. Min sön på 12 nägter pure. Han har läst at den ikke er ordentligt testet, og hans teori er at hvis ALLE andre tager den bliver han ikke smittet. Min datter på 17 er ikke i tvivl hun skal have den. Jeg er lidt chokeret over at hendes skole ikke har undersögt om hvordan det er når den skal tages i et forlöb med andre vacciner, det havde de ikke tänkt på. Flot, der er jo rigtig mange piger der bliver vaccineret mod livmoderhals kräft. Godt at man har en kvik unge!!Jer med børn' date=' har i taget stilling til om jeres børn skal havde den svineinflu. vaccine de bliver tilbud nu ?[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2009 Jeg forstår dit problem. Min sön på 12 nägter pure. Han har läst at den ikke er ordentligt testet' date=' og [b']hans teori er at hvis ALLE andre tager den bliver han ikke smittet. Hehe, det var sgu da meget godt tænkt. :) Jeg har egentligt lidt samme indstilling. Altså at den (IMO) ikke er tilstrækkeligt testet. Vi springer med andre ord over... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2009 Ja, syntes sgu det er lidt svært. Vi har jo sunde og raske børn, som ikke er i den udsatte gruppe..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2009 Det finns kvicksilver i vaccinet, jag skulle inte rekommendera någon att ta den,och absolut inte barn. Själv har jag haft influensan, och det var inte så farligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2009 Jeg er lidt splittet Jeg går enten ind for at tage den efter jer andre så jeg kan se om de kortsigtet bivirkninger er slemme eller også tage til et "flu-party" og blive smittet og få det overstået.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Det finns kvicksilver i vaccinet, jag skulle inte rekommendera någon att ta den,och absolut inte barn. Själv har jag haft influensan, och det var inte så farligt. Næsten alle vacciner fra før 2004 (1930-2004) indeholdte kviksølv så der er meget stor erfaring med dette Bemærk at det kviksølv som findes i vaccinerne ikke er det samme som når man tænker kviksølv, det forbliver ikke i systemet, det kan det ikke... Man får større dosis kviksølv ved at spise en rovfisk end ved at blive vaccineret mod H1N1 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Vi takker pænt nej. I starten var jeg overbevist om, at vi alle skulel have den, men efter at have undersøgt tingene nærmere, så siger vi nej. Så længe man er sund og rask, skulle den ikke være så meget værre end en almindelig influenza, som man jo også kan risikere denne vinter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Menace, det är stor skillnad på att äta kvicksilver och att få det sprutat rakt in i blodet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Det finns mass om om det på Newsmill.se T.ex "Oroa er inte, tro på oss, tro på vaccinet. "Vaccinationerna innehåller bara 5 mikrogram kvicksilver, det är mindre än vad som finns i en halv portion insjöfisk" säger Socialstyrelsen och Smittskyddsinstitutet. Det är en sanning med viss modifikation. Vad man helt då bortser ifrån är att en subkutan injektion av kvicksilver har lite annorlunda verkan än det som man får i sig med föda eftersom det blandas med mat i tarmen. Man har också inte orkat titta på att det är två helt olika former av kvicksilver. Från svensk insjöfisk får man i sig metylkvicksilver och det är påvisat skadligt, varför man med rätta uppmanar gravida att äta insjöfisk med måttlighet under graviditeten, men tiomersal som man nu tillsatt till influensavaccinet är baserat på etylkvicksilver som har visat sig vara ännu giftigare och farligare för kroppen." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 mohlin, men det er ikke samme type kviksølv der tales om, der er forskellige kviksølvtyper og det er her fejlen er når man bare sammenligner direkte Det som bruges i vacciner er opløseligt, det er det fra fisk ikke influensavaccinet är baserat på etylkvicksilver som har visat sig vara ännu giftigare och farligare för kroppen." Det er farligere hvis det blev i kroppen og ikke var opløseligt, det er det dog.... Grunden til man har siger at det helst ikke skal være i en vaccine er at i nogen vacciner er der ikke behov for stoffet og der er derfor ingen grund at tilsætte det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Jeg har lavet en lille sms rundspørgelse hos mine veninder herovre med børn, og folk er virkelig i tvivl, syntes det er skidt at der har været så lidt info, og det virker til at det bare ikke er gennemtestet nok !!?? Godt jeg har helt til på mandag med at bestemme.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Vi gør det ikke af den simple grund at vi har raske børn der nok kan stå igennem en kraftig influenza og alt andet lige er naturlig immunisering bedre (i det her tilfælde) + kan ikke lide den er "presset" hurtigt igennem systemet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Ok, Menace, jag är ingen kvicksilverexpert, så jag går inte in i en diskusssion om just det. Däremot är jag allmänt mot vaccin, om det inte är för direkt dödliga sjukdomar. Som... eh... hmmm... jag vet inte. Smittkoppor, kanske? TBC? Men det finns många diskussioner om det ökade antalet allergier, astma och ADHD problem efter att man införde vaccinationer mot barnsjukdomarna. Jag tror att det är direkt farligt mot immunsystemet att vaccinera för mycket. En forskare på TV jämförde det med anitibiotika-missbruket. man gav för mycket peniccilin, och nu har vi mycket farliga multiresistenta bakterier. Jag tyckte det var en bra jämförelse. Men, som sagt, jag är ingen expert i detta. Folk får ju givetvis ta sina egna beslut, och eftersom jag inte har barn, så är det lätt för mig att tycka och tänka! ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
repeat 0 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2009 Må sgu indrømme at jeg er totalt i tvivl. Og det bliver jo ikke nemmere når man læser de f.eks indlæg. Da der jo både i for og imod. Men hvad gør man, når ens barn i 3 år. Og så vidt jeg kan forstå er det små børn, og ældre som skal passe meget på. Jeg er sgu i syv sind. Nogen der kan komme med et godt råd? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2009 Vaccinen er meget omdebateret, personligt ville jeg anbefale børn, ældre og folk med sygdomme at tage vaccinen. Jeg overvejer det endda lidt bare pga. dårlig kondi og min mor har en astma lignende lidelse. Der er kviksølv (mercury) i vaccinen, men i en organisk binding i stoffet Thiomerosal. Det farlige ved tungmetaller i kroppen er at de kan være på "ion" basis hvor de erstatter gode metaller som jern og cobber og derved hinderer funktionen af det de har erstattet. (hvis det ikke gav mening så kan jeg godt finde en figur =)). [1] I det her tilfælde forbliver kviksølvet som en organisk binding som kroppen ikke kan nedbryde (lidt ala visse fibre) og derfor bliver det udskidt af kroppen i vores afføring. Hvis det stadig er en bekymring så overvej hvor vi udsætter os selv for på f.eks. nørreport eller når vi tanker bilen :) Dertil overvej at det amerikanske FDA har godkendt vaccinen. FDA er omtrendt det mest rigide og fascistiske kontrol organ som medicinal industrien kender til og de nærmest frygter et announceret FDA kontrol besøg. Hvis de har godkendt det, så er det ikke mere farligt at tage den vaccine end det er at spise en Ibuprofen. Børn (de yngre) har et svagere immunforsvar simpelthen fordi de ikke har levet så længe. Jo flere tæsk kroppen har fået, jo stærkere immunforsvar (groft set). Ældre teenagere og folk i tyverne BURDE ikke frygte noget eftersom deres kroppe er på toppen, MEN hvis kroppen bliver svækket af sygdom eller en god druktur plus afkøling i vinterkulden, så er det en helt anden historie. Desuden hvis alle andre bliver vaccineret, så kan det også tænkes at de bliver mere afslappet med hygiejnen og derved stiger risikoen for at blive smittet. Her er et link som meget godt opsummerer det hele www.flu.gov [1] http://en.wikipedia.org/wiki/Thiomersal#Toxicology Bemærk at det grå Hg er kviksølvet som er en del af kulhydrat kæden, hvis der kigges på billedet i toppen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Vaccinen er meget omdebateret' date=' personligt ville jeg anbefale børn, ældre og folk med sygdomme at tage vaccinen.[/quote'] Du må ikke tage dette som en kritik, blot et opklarende sp. Er du læge eller lignende? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Vi har valgt at takke nej til vores børn, og Victorias lære fortalte mig at der er ca 20% der takker nej til den i skolen. Hvis mit barn var 3 og ellers sund og rask så havde jeg ikke givet ham/hende den, eftersom de har en aldersgrænse på 3 år, så må der jo være noget der de er bekymrede for.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Du må ikke tage dette som en kritik' date=' blot et opklarende sp. Er du læge eller lignende?[/quote'] Nej det er jeg skam ikke. Jeg er blot utroligt interesseret i området eftersom min uddannelse er tæt forbundet med lægemiddelproduktion. Under min uddannelse har jeg valgt kurser om sygdomme, vaccinefremstilling, hvordan disse virker og hvad de skal igennem for at blive godkendt. Det er dog mit indtryk at der er mange myter omkring emnet og jeg ville prøve at bringe lidt objektiv information ind i billedet. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Vi har valgt at takke nej til vores børn, og Victorias lære fortalte mig at der er ca 20% der takker nej til den i skolen. Hvis mit barn var 3 og ellers sund og rask så havde jeg ikke givet ham/hende den, eftersom de har en aldersgrænse på 3 år, så må der jo være noget der de er bekymrede for.... Miriam Hvad mener du med "en aldersgrænse på 3 år" Er det ikke bare faseinddelt så alle ikke kommer rendende dag 1? Jeg tror jeg vælger at vaccinere mit barn og mig selv Jeg har endnu ikke læst noget som skulle være dårligt Måden vaccinen er lavet, er samme måde som fra 1930-2004 (mht. æg og organisk kviksølv) Der er altid en risiko for at tage en vaccine, men hvis alligevel har givet sit barn børnevaccinerne, så er 1 fra eller til næsten ligemeget.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Må sgu indrømme at jeg er totalt i tvivl. Og det bliver jo ikke nemmere når man læser de f.eks indlæg. Da der jo både i for og imod. Men hvad gør man, når ens barn i 3 år. Og så vidt jeg kan forstå er det små børn, og ældre som skal passe meget på. Jeg er sgu i syv sind. Nogen der kan komme med et godt råd? Ældre mennesker er ikke i risikogruppen jvf dette: Eksperter er ikke i tvivl om, at H1N1 influenzaen – også kaldt svineinfluenza – er en pandemi, der rammer Danmark i løbet af efteråret. Men den ældre del af befolkning, der har haft influenza før 1958, skal ikke være så bekymrede. For de har en vis immunitet overfor sygdommen, forklarer professor i virussygdomme Jens Lundgren fra Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet ved Københavns Universitet. ”Indtil 1958 var den mest almindelige influenza en udløber af den spanske syge, og de mennesker, som har haft den type influenza, har en vis immunitet overfor H1N1, fordi virus derfra har vist sig at styrke immuniteten overfor H1N1. Men efter 1958 kom en ny type influenza fra Asien med en anden virus, der ikke giver nogen immunitet overfor H1N1,” forklarer han. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Miriam Hvad mener du med "en aldersgrænse på 3 år" Er det ikke bare faseinddelt så alle ikke kommer rendende dag 1? Jeg tror jeg vælger at vaccinere mit barn og mig selv Jeg har endnu ikke læst noget som skulle være dårligt Måden vaccinen er lavet, er samme måde som fra 1930-2004 (mht. æg og organisk kviksølv) Der er altid en risiko for at tage en vaccine, men hvis alligevel har givet sit barn børnevaccinerne, så er 1 fra eller til næsten ligemeget.... man giver kun børm over 3 år denne vaccine Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ice 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 vores søn skal have den, og hvis vi bliver tilbudt tager vi den også Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Vaccinen er endnu ikke godkendt til børn u/3 år. Den godkendelse venter de kommer senere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Vaccinen er endnu ikke godkendt til børn u/3 år. Den godkendelse venter de kommer senere. Har du en kilde? CDC (Center for Diseace Control i USA) har skrevet følgende When vaccine is first available, the committee recommended that programs and providers try to vaccinate: pregnant women, people who live with or care for children younger than 6 months of age, health care and emergency medical services personnel, persons between the ages of 6 months through 24 years of age, and people from ages 25 through 64 years who are at higher risk for novel H1N1 because of chronic health disorders or compromised immune systems. The committee does not expect that there will be a shortage of novel H1N1 vaccine, but availability and demand can be unpredictable. There is some possibility that initially the vaccine will be available in limited quantities. In this setting, the committee recommended that the following groups receive the vaccine before others: pregnant women, people who live with or care for children younger than 6 months of age, health care and emergency medical services personnel with direct patient contact, children 6 months through 4 years of age, and children 5 through 18 years of age who have chronic medical conditions. Kilde: http://www.cdc.gov/media/pressrel/2009/r090729b.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites