jmdk 10 Anmeld indhold Skrevet October 7, 2009 Hej! Vi bor i Sverige og arbejder i DK. Vi har for nylig været på sygehuset i Malmö et par gange, og hver gang betalt penge for at blive tilset af en læge. Jeg havde fået opfattelsen af, at disse regninger skulle tilbagebetales af vores fraflytterkommune i DK. Derfor kørte vi op på kommunen i DK med regningerne, men de siger at de ikke betaler penge tilbage for lægebesøg i Sverige. Nogen som ved om det kan passe? Mvh Jesper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2009 Ja, det stemmer. Du har krav på samme lägebehandling (og pris)som landets borgere, längere er den ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jmdk 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2009 Ja, det er jeg klar over, men spørgsmålet går på om jeg kan få refunderet udgiften til læge i Sverige af den danske stat. På samme måde som når man bruger en svensk tandlæge! Mvh Du har krav på samme lägebehandling (og pris)som landets borgere' date=' längere er den ikke.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2009 det kan man ikke Man kan heller ikke få refunderet selv om man ikke boede her, men f.eks bare var på ferie.Ja, det er jeg klar over, men spørgsmålet går på om jeg kan få refunderet udgiften til læge i Sverige af den danske stat. På samme måde som når man bruger en svensk tandlæge! Mvh Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2009 Ja, det er jeg klar over, men spørgsmålet går på om jeg kan få refunderet udgiften til læge i Sverige af den danske stat. På samme måde som når man bruger en svensk tandlæge! Mvh Du behøver ikke at få refunderet noget mht. tandlæge. Du er berettiget til tilskud hvis du bor i Sverige! Tandlægen skal indberette dig til FK, det er hans ansvar.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2009 http://www.frederiksberg.dk/Borgerservice/SocialOgSundhed/Sygesikring/RejsesygesikringEUbevis.aspx Rejsesygesikringen dækker bl.a. "Fuld refusion af udgifter til læge- og hospitalsbehandling (ingen egenbetaling)" Det står intet omkring dækning ved fast ophold - men der dækkes da hvis man er på ferie. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2009 Rejsesygesikringen..... http://www.frederiksberg.dk/Borgerservice/SocialOgSundhed/Sygesikring/RejsesygesikringEUbevis.aspx Rejsesygesikringen dækker bl.a. "Fuld refusion af udgifter til læge- og hospitalsbehandling (ingen egenbetaling)" Det står intet omkring dækning ved fast ophold - men der dækkes da hvis man er på ferie. I Sverige er der en egenbetaling.....det er netop som ordet siger...en egenbetaling. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2009 Ja præcist... Som man får fuldt refunderet når man er PÅ FERIE - i det mindste sådan læser jeg det. Men kan godt se at det måske egentlig også kan læses som at der IKKE dækkes egenbetaling. Men for fastboende (som det oprindelige indlæg drejer sig om) har jeg ikke kunnet finde noget - hverken om det er refusionsbart eller ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2009 Hej! Vi bor i Sverige og arbejder i DK. Vi har for nylig været på sygehuset i Malmö et par gange, og hver gang betalt penge for at blive tilset af en læge. Jeg havde fået opfattelsen af, at disse regninger skulle tilbagebetales af vores fraflytterkommune i DK. Derfor kørte vi op på kommunen i DK med regningerne, men de siger at de ikke betaler penge tilbage for lægebesøg i Sverige. Nogen som ved om det kan passe? Mvh Jesper Det er korrekt, at I ikke får refunderet pengene...........af samme årsag som Skallstorp skriver. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites