GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2009 Er der sket noget nyt i sagen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim Andersen 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2009 Svar til GoldMad Nej der er ikke noget nyt udover det nu går ratens vej og jeg skal forvente ca. 1 år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim Andersen 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2009 Spørgsmål fremsendt til IF Til IF I siger at Mercedes biler samt andre nye biler ikke kan stjæles det er noget forbandet sluder se disse link. Der er biler fra 1993 til 2009. Mercedes Audi BMW VW Ford http://www.larmtjanst.se/templates/Wanted/Vehicles.aspx?id=202 Så mit spørgsmål til IF er hvordan er de blevet stjålet. ?????? det er jo umulig ifl. IF Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2009 Til IF I siger at Mercedes biler samt andre nye biler ikke kan stjæles det er noget forbandet sluder se disse link. Der er biler fra 1993 til 2009. Mercedes Audi BMW VW Ford http://www.larmtjanst.se/templates/Wanted/Vehicles.aspx?id=202 Så mit spørgsmål til IF er hvordan er de blevet stjålet. ?????? det er jo umulig ifl. IF Jeg ringer til IF idag og beder dem om at udtale sig om min RS6 kan stjæles, hvis de ikkke vil det vil jeg bede om reduktion af min præmie...... Jeg vil opfordre alle med IF forsikringer om at gøre det samme, det kunne måske sende et signal. Ellers vil jeg fastholde at jeg er tilfreds med IF.... I mine øjne er har alle forsikringsselskaber som målsætning at presse citroen til det yderste....og indimellem går de over grænsen..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2009 Jeg har i dag talt med et par mekaniker hos Mercedes i Danmark og Sverige som siger' date=' at en prof som vil stjæle en bil uanset om det er en Mercedes – Volvo eller et andet mærke skaktens kan det, De siger også at startspærre fra 2002 og tilbage ikke var 100% sikker men[/quote'] bed mercedes om at gi dig det på skrift Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2009 bed mercedes om at gi dig det på skrift Jeg tror ikke at for eksempel bmw eller mercedes vil snakke "dårligt" om deres biler. :D "Hermed underskriver mercedes benz på at vores startspære ikke er sikre og at de sagtens kan stjæles" :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2009 Jeg tror ikke at for eksempel bmw eller mercedes vil snakke "dårligt" om deres biler. :D "Hermed underskriver mercedes benz på at vores startspære ikke er sikre og at de sagtens kan stjæles" :D hvis de kan göre det mundtligt kan de også göre det skriftligt.. udover det ved alle jo (undtagen IF) at biler kan stjäles uanset hvordan de er sikret... Richard Marcinko stjal engang usas presidents bil for näsen af 100 secret service folk ... så alt kan vel lade sig göre og eftersom de konstant forbedrer starspärrene i bilderne er det jo fordi de finder brister i dem... så det ville da ikke väre at snakke dårligt om deres gamle produkt.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim Andersen 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2009 Fra DR kontant Forsikringskunder i knibe Forsikringsselskaber tror ikke på deres kunder, når biler med startspærre bliver stjålet. Derfor får kunderne ingen erstatning. For snart et år siden fik 60-årige Karin Andersen stjålet sin Alfa Romeo uden for sin bopæl i Vejle. 10 dage senere finder politiet bilen efterladt på en parkeringsplads i Århus. Den har fået en del skrammer og en bule, og skaderne løber samlet op i 38.000 kroner. Karin Andersen anmelder tyveriet af bilen til sit forsikringsselskab Fair, og i den forbindelse vil selskabet gerne have samtlige nøgler til bilen udleveret. Ekstranøgle er forsvundet Men Karin Andersen kan ikke finde sin ekstranøgle. Så forsikringsselskabet antyder i telefonen, at hun selv har lånt nøglen og bilen ud. - I starten mente Fair, at jeg selv have udleveret en nøgle. Men så kunne de godt se, at så beskyldte de mig jo for bedrageri. Så senere har de så sagt, at ekstranøglen må have ligget i handskerummet, men det har den ikke, siger Karin Andersen. Til gengæld vil hun ikke afvise, at nogen kan have kopieret hendes bilnøgle. Men det tror Fair ikke på, og derfor nægter forsikringsselskabet at betale reparationen af bilens skader. Fair tager fejl I afslaget skriver Fair: "at bilen er kørt med original nøgle", altså en af Karin Andersens nøgler, og "at nøgler til biler med startspærre ikke uden videre kan kopieres". Men det passer ikke. Det viser sig, da Kontant beder autolåsesmed Rene Andreasen kopiere nøglen til Karin Andersen bil. På mindre end et minut laver låseeksperten en kopi af Karin Andersens nøgle og den indbyggede elektroniske chip. Nøglen kan altså kopieres uden videre. Fair kræver bevis På den baggrund fastholder Fairs Marketingsdirektør, Michael Jungsvig , at tyvene har startet bilen med en af de to originale nøgler, som Karin Andersen oprindeligt havde. - Jeg tror ikke hun lyver, for vi har jo rent faktisk konstateret, at bilen er stjålet. Men forløbet op til, at bilen bliver stjålet, det er det, vi er i tvivl om, siger Michael Jungsvig. Fair anerkender på den ene side, at der er tale om et tyveri, på den anden side sætter de spørgsmålstegn ved Karin Andersens troværdighed - fordi hun mangler en nøgle. Og Fair lader ikke tvivlen komme kunden tilgode. Hvis Karin Andersen skal have erstatning fra selskabet, er det op til hende selv at bevise, at bilen ikke er blevet stjålet ved hjælp af den nøgle, hun ikke kan finde. Alm. Brand benægter tyveri Den situation kender Steen Aagaard fra Randers alt for godt. I august sidste år forsvandt Steen Aagaards BMW fra parkeringspladsen ved golfklubben i Randers, hvor han havde efterladt den efter en klubfest. Men hans forsikringsselskab Alm. Brand, tror ikke på, at bilen blev stjålet, som Steen Aagaard hævder. I et brev skriver selskabet: "Vi mener ikke, at der foreligger tegn på tyveri eller røveri af bilen." og det begrunder Alm. Brand med at : "...bilen er forsynet med startspærre med rullende kode." BMW kan godt stjæles Men hvor sikker er en startspærre til en BMW 530 fra 2002? Kontant spørger igen låseeksperten Rene Andreasen. - Låsesystemet kan sagtens modificeres i løbet af ca. tyve minutter. Det kræver bare, at man har noget udstyr til det, og det er noget, der er i handel på nettet, siger eksperten. Moderne biltyve med elektronisk grej og snilde kan altså ifølge eksperten sagtens stjæle en bil som Steen Aagaards. På trods af det tror Alm. Brands skadeschef Anette Vestergaard stadig ikke på sin kunde. - Vi mener ikke, det er godtgjort, at der er sket et tyveri. Vi mener ikke, at vi har fået den rigtige historie, siger Anette Vestergaard. Kunde føler sig hængt ud Alm. Brand siger ikke ligeud, at Steen Aagaard lyver, og selskabet har heller ikke anmeldt ham for forsøg på forsikringssvindel. Alm. Brand benytter sig simpelthen af sin ret til at afvise at dække tyveriet af bilen. Så nu er det op til Steen Aagaard at bevise, at det faktisk er sket. Og derfor sagsøger han Alm. Brand. - Jeg melder jo det her tyveri, fordi det er sket. Jeg er normal dansk statsborger og betaler mine ting og passer mig selv, og når man ikke vil godkende, at jeg melder det her til det danske politi, så er det jo mere eller mindre en anklage mod mig for at have gjort det her selv, siger Steen Aagaard. Forældede forsikringer Når biltyve kan kopiere nøgler eller omprogrammere bilers elektronik, efterlader de ikke tegn på voldeligt opbrud af bilen. Det betyder en dårligere chance for at få forsikringsdækket tyveri. Det siger Forbrugerrådets jurist Sonny Kristoffersen, der kender en stribe konkrete tilfælde fra Ankenævnet for Forsikring. Han mener, at tiden er løbet fra forsikringsselskabernes praksis. - Hvis den her startspærre er slået til, og bilen den er forsvundet, så må man altså betragte det som et tyveri, og derfor bør forsikringsselskaberne betale ved kasse 1. Forsikringsselskaberne må lade være med at stille så store krav til kundernes bevisbyrde i de sager her, siger Sonny Kristoffersen. Han mener at selskaberne kriminalisere deres kunder, når forsikringsvilkårene ikke følger med bilernes teknologiske udvikling. - Det er jo ikke alle forsikringstagere, der er nogle slyngler. Normale mennesker anmelder jo ikke, at deres bil er stjålet, hvis de selv har været med til at stjæle den. Så derfor mener jeg, forsikringsselskaberne skal lempe de her vilkår i betingelserne, siger Sonny Kristoffersen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2009 Med den pris man betaler for forsikringer i dag, burde det være muligt for selskaberne at dække tyverier - skulle jeg mene. Suk. Hvis man mister en reservnøgle, så går man ned og får omkodet sine nøgler på stedet og/eller får lavet en ny nøgle til bilen. Og det er ens ansvar at have styr på sine nøgler jo. Har forsikringsselskaberne overvejet at biler kan køres væk på et fejeblad ? - de behøver ikke engang at åbne bilen jo. Det kan de klare i en lukket garage, efter bilen at kørt væk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret November 2, 2009 Dem som er blevet tørret af forsikringsselskaberne burde fa'me sagsøge dem for bedrageri. De har jo betalt dyrt for en vare som de kun får gavn af i specifikke situationer. Situationer som ulykker og tyveri er gerne nogen som brugeren foretrækker at undgå :) Der burde der være en lille, om end usandsynlig, chance for at sagsøge selskaberne og få udbetalt forskellen mellem fuld kasko og ansvar .... såfremt man vinder :P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2009 Faldt lige over denne artikel, samme scenarie, samme forsikringsselskab: Hon får 0 kr för sin stulna Saab! Försäkringsjätten: Bara lyxbilar kan stjälas utan nyckel Benny Andersson kan få ersättning för sin stulna Porsche. Nina Andersson i Uddevalla får inte krona för sin Saab 9-3. – Det är fullkomligt sanslöst, de säger att bilen inte går att stjäla, säger Nina. Nyligen avslöjade Aftonbladet att lyxbilar för 30 miljoner kronor stulits från en rad svenska kändisar. Enligt Leif Björklund, vd på företaget Larmtjänst, forcerar tjuvarna de avancerade elektroniska stöldskyddssystemen. Gäller ej efter 1997 Men det gäller inte vanligt folks bilar efter –97 års modell, enligt försäkringsbolaget If. Därför vägrar de betala ersättning för Nina Anderssons Saab 9-3 från 2001 som stals vid Torps köpcentrum utanför Uddevalla i september. – Jag kan inte få in i huvudet att detta händer! Bilen är ju borta! säger Nina. – Det är otroligt svårt att stjäla den här modellen utan nyckel. Enligt Saab har det aldrig hänt, säger Ulf Bäckman på If. – Och det ligger på försäkringstagaren att visa att en stöld har skett. Elektroniskt skyddad Enligt If har i stort sett alla bilar efter –97 års modell elektroniska stöldskydd. 95 procent av dem stjäls med nyckel. – Övriga fem procent är i huvudsak lyxbilar som stjäls av ligor med specialkunskaper, säger Ulf Bäckman. Att bilar (utom lyxbilar) efter –97 års modell är omöjliga att stjäla utan nyckel motsägs av Konsumenternas försäkringsbyrå. Där säger Peter Stark att det finns många fler fall av ”omöjliga” stölder än Ninas röda Saab – men de som blivit av med bilen tvingas många gånger dra det till domstol. – Det har prövats i såväl tingsrätt som hovrätt. En bilägare med en Ford Focus, värd 87 000 kronor, vann i hovrätten. Men domarna spretar åt olika håll, inget fall är avgjort i Högsta domstolen, säger han. Privatekonomi avgör Ofta är det individens privatekonomi som avgör om ersättning betalas ut eller inte. – Det är svårare för den med små marginaler och dyr bil att hävda stöld, säger Peter Stark. – Bolagen misstänker då ”det här är riggat”. Och även domstolarna resonerar så ibland. Nina Anderssons ärende ligger nu hos IF:s kundombudsman. – Saaben var värd mellan 50 000 och 70 000 kronor, jag har inga såna pengar. Det är som att först få bilen stulen – och så en smäll på käften, säger hon. www.aftonbladet.se/nyheter/article6154283.ab Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2009 Lyder vældigt skræmmende :( Har selv IF, og en 1 år gammel M3 - håber den går under lyxbil så :-) Har i hvert fald gjort mit til mine beviser er i orden - med nyckel intyg og billeder af bilen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2009 Ringede til IF ...efter jeg læste historien. Spurgte dem konkret om mine biler kan stjæles, Lexus og Audi. For hvis ikke, ville jeg godt slippe for tyveriforsikringen. De bekræftede i telefonen at nyere biler sagtens kan stjæles, uden original nøgle, og at de jo også kan køres væk på "fejeblad". Men de ville ikke sende mig en bekræftelse på at det kan lade sig gøre. Trist at man er overladt til tilfældighederne i disse sager. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2009 ...efter jeg læste historien. Spurgte dem konkret om mine biler kan stjæles, Lexus og Audi. For hvis ikke, ville jeg godt slippe for tyveriforsikringen. De bekræftede i telefonen at nyere biler sagtens kan stjæles, uden original nøgle, og at de jo også kan køres væk på "fejeblad". Men de ville ikke sende mig en bekræftelse på at det kan lade sig gøre. Trist at man er overladt til tilfældighederne i disse sager. Ring op igen, optag samtalen, og til sidst gør du dem så opmærksom på at du har optaget samtalen. 1) så kunne det være sjovt at høre deres reaktion 2) så har du din bekræftelse, for en mundligt aftale er lige så bindende som en skriftlig. Det er bare et spørgsmål om at bevise det :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2009 Eller skriv en mail til dem - og sats på de svarer retur :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim Andersen 10 Anmeld indhold Besvaret December 5, 2009 Hvem snyder hvem - når det drejer sig om forsikring? Meld dig ind i gruppen på Facebook. http://www.facebook.com/group.php?gid=208926108488 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret December 5, 2009 Meld dig ind i gruppen på Facebook. http://www.facebook.com/group.php?gid=208926108488 Er der nyt i din sag? Der var en lang udsendelse i DR eller TV2 om emnet i den forgangne uge. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 5, 2009 Er der nyt i din sag? Der var en lang udsendelse i DR eller TV2 om emnet i den forgangne uge. Det var ikke helt det samme emne. Kim har mistet hele bilen mens at programmet handlede om indbrud i bilerne. F.eks. som CAC har oplevet ved Fields Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites