Kim Andersen 10 Anmeld indhold Skrevet October 6, 2009 Den 1. August 2009 fik vi desværre vores bil stjålet. Vi anmelder tyveriet til politiet og vores forsikringsselskab IF. IF har nu i over 2 mdr og 8 dage trukket sagen i langdrag, IF syndes det er mærkelig, at vores bil fra 1998/99 er blevet stjålet. Deres begrundelse er, at man ikke kan stjæle en Mercedes fra den årgang. Jeg har opfordret IF til, at politianmelde mig HVIS de mener der er lusk. og gør de det, er jeg klar til en injurier sag mod dem. med et krav om erstatning. Er der andre der har haft negative oplevelser med IF så lad os i denne tråd advare alle imod IF. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2009 Deres begrundelse er' date=' at man ikke kan stjæle en Mercedes fra den årgang.[/quote']Hvad er deres begrundelse for dét udsagn!!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2009 Så If mener ikke det kan lade sig gøre at smide en bil op på en ladvogn/trailer?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim Andersen 10 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2009 Svar Hvad er deres begrundelse for dét udsagn!!? Svar: der er jo startspære og meget andet i en sådan bil Så If mener ikke det kan lade sig gøre at smide en bil op på en ladvogn/trailer?? Svar: Nej det kan ikke lade sig gøre uden det bliver set. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2009 Du kan forklare den rare mand at man i Lindeborg har stjålet min nabos Saab 9000 fra '90. Den blev fundet nede i lockarp et sted, udbrændt. Jo ældre bilerne er, jo lettere er de at stjæle, derfor er de mere attraktive end nyere biler med alarmer, gyrosensor, elektronisk startspærer og jegskagidigskajeg. Han måtte også lige vente en måned på at få sin sag klaret da hans forsikringsagent (eller hva' det nu hedder) lige skulle 4 uger på ferie ... =| De burde fa'me betale renter for den periode hvor de opholder pengene! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2009 Hvis du kan fremvise alle nøgler til bilen, så skulle den sag være ude af verdenen. Men det er helt normalt at forsikringsselskaber prøver at få tørret deres ansvar af på forsikringstageren. Det med om der er vidner eller ej, er jo ikke dit problem - det er politiets arbejde at finde frem til dem, og dermed i sidste ende IFs problem. Man skal bare holde på sin ret, og ellers bede dem lette røven og komme igang med en udbetaling!. Men IF kan have lidt ret - jeg mener det var den første årgang i E klassen f.eks, hvor mercedes brugte laserskåret nøgler. Dvs man ikke bare sådan uden videre kan tage et aftryk af den. Herunder ændrede de også i den måde radiosignalet gik fra nøgle og til bil. Mercedes er generelt ret sikre biler, så vidt jeg kan se. Men hvis bilen ikke dukker op efter 30 dage, så har de vel pligt til at udbetale erstatningen til dig ? med mindre de kan bevise at der er snyd med i billedet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2009 Når man triller afsted på de svenske veje, så er der godt nok langt i mellem at man ser en bil der er ældre end en 1998 model. Så i følge IF logik, bør det nok betyde at det praktisk taget er umuligt at stjæle en bil i Sverige. Flot! Burde præmien man betaler hos IF for en halvforsikring så ikke justeres ned, så den kun dækker hærværk+indbrud+brand (og altså ikke "stöld" da dette ikke kan lade sig gøre) ?? Halvförsäkring – (trafik + delkasko) ersätter bl.a. stöld, inbrott, skador på glasruta, brand samt assistans vid driftstopp. www.if.se/web/se/Privat/Forsakringar/Bil/Pages/Oversikt.aspx Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2009 Íf.... Den 1. August 2009 fik vi desværre vores bil stjålet. Vi anmelder tyveriet til politiet og vores forsikringsselskab IF. IF har nu i over 2 mdr og 8 dage trukket sagen i langdrag, IF syndes det er mærkelig, at vores bil fra 1998/99 er blevet stjålet. Deres begrundelse er, at man ikke kan stjæle en Mercedes fra den årgang. Jeg har opfordret IF til, at politianmelde mig HVIS de mener der er lusk. og gør de det, er jeg klar til en injurier sag mod dem. med et krav om erstatning. Er der andre der har haft negative oplevelser med IF så lad os i denne tråd advare alle imod IF. Jeg vil bare nævne at jeg er blevet godt behandlet af IF, selv da mine fælge blev stjålet i kælderen fik jeg 4 nye straks, de kostede ca. 40.000,- 2 cykler, penge lå der 4 uger efter. Sidespejle på bilen, de var af aluminium, 15.000,- ingen diskussion. Jeg tror mange forsikringsselskaber prøver den med at "sådan en bil kan jo ikke stjæles". Vi bruger den jo også når vi skal tegne forsikring "præmien skal være billigere, sådan en kan jo ikke stjæles" Trist at det skal tage tid, bed dem om at dokumentere deres påstand, altså at Mercedes årgang 1999 ikke kan stjæles, og hav lidt tålmodighed. Føler med dig, men tror desværre ikke din situation ville være anderledes i et andet selskab. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim Andersen 10 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2009 Svar Det var en CLK. Nøgler og div er fremsendt til IF. Det var ikke laserskåret nøgler. men udformningen var den samme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim Andersen 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Sidste nyt om IF sagen IF kontaktet mig i dag med hensyn til min bil som blev stjålet den 1. august. IF vil tale med en ejer i området som har en CL 600 inden de går videre med min sag, de mener det var hans bil og ikke min der var målet. De mener stadig ikke det er mulig, at stjæle en CLK 430 fra 1999 uden en nøgle. de siger det er umulig at stjæle en bil med startspære. og de kan ikke se en gyldig grund til, at stjæle en bil fra 1999. Så jeg er rat sikker på, at jeg ingen erstatning får fra IF Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 IF kontaktet mig i dag med hensyn til min bil som blev stjålet den 1. august. IF vil tale med en ejer i området som har en CL 600 inden de går videre med min sag, de mener det var hans bil og ikke min der var målet. De mener stadig ikke det er mulig, at stjæle en CLK 430 fra 1999 uden en nøgle. de siger det er umulig at stjæle en bil med startspære. og de kan ikke se en gyldig grund til, at stjæle en bil fra 1999. Så jeg er rat sikker på, at jeg ingen erstatning får fra IF Det er da den værste gang lort jeg længe har hørt! Kan det så ikke tænkes at tyven måske har haft adgang til dine nøgler på et tidspunkt? Eftersom din bil er fra '99 er der så ikke noget med at startspærre koderne ikke er krypterede, og ville det ikke gøre det muligt at kopiere koderne hurtigt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Advokat.... ...var det ikke på tide at få en advokat til at sende dem et brev?? han kan sikkert finde lignende sager hvor forsikringsselskabet har tabt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim Andersen 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Svar Jeg fik 2 nøgler og dem har IF fået tilsendt mht alt det andet aner jeg det ikke jeg er ikke mekaniker. Jo er der nogle som kender en god advokat, tager jeg imod en sådan med kyshånd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Jeg fik 2 nøgler og dem har IF fået tilsendt mht alt det andet aner jeg det ikke jeg er ikke mekaniker. Jo er der nogle som kender en god advokat, tager jeg imod en sådan med kyshånd. Hvis det er en importbil, så har du vel husket at få nyckelintyg på dine nøgler ikke ? - hvis ikke, så kan du med stor sikkerhed vinke farvel til dine penge. Og formentlig ikke undgå en retssag, hvis du skal have pengene. Jeg havde altså 3 nøgler til min E430 fra 1998, og det var så vidt jeg ved først ved modelårgang 2003/2004 Mercedes stoppede med at leverer 2 nøgler til deres biler. Min CLS fra 2004, havde f.eks kun 2 nøgler - og jeg fik stadig lavet nyckelintygg på bilen. Begge var import-øser. Håber sq du får dine penge af IF - det er ikke fedt at blive anklaget for forsikringssvindel, når man har rent mel i posen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim Andersen 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 svar Den er Svensksåld ikke importeret. jeg købte den for 6 mdr. siden som bil nr. 2. da der ikke var nogle grund til at have 2 nye biler. Jeg fik kun 2 nøgler udleveret, det er et ældre ægtepar som havde den før mig og de købte den som ny. Jeg har opfordret IF til at anmelde det til politiet som svindel HVIS de tror det. så det venter jeg på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 Se denne her tråd, der er link til en advokat som vist tidligere har været brugt til den slags sager: http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=16536 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim Andersen 10 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2009 12. Oktober FUCK IF Jeg har i dag talt med et par mekaniker hos Mercedes i Danmark og Sverige som siger, at en prof som vil stjæle en bil uanset om det er en Mercedes – Volvo eller et andet mærke skaktens kan det, De siger også at startspærre fra 2002 og tilbage ikke var 100% sikker men, at de i dag heldigvis er 99,9 % sikker , så det er jo dejlig, at høre når min kone har en C 200 fra 2005. Nu bliver det spændende hvad Ifs næste træk bliver. deres træk afgøre om jeg tager en advokat. Gør jeg det kommer det også i TV+ mm. er der andre der har eller kender nogle som har eller har haft problemer med IF kan d skrive til mig. Hilsen Kim Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2009 Hvis det er en importbil, så har du vel husket at få nyckelintyg på dine nøgler ikke ? - hvis ikke, så kan du med stor sikkerhed vinke farvel til dine penge. Og formentlig ikke undgå en retssag, hvis du skal have pengene." Hovsa, der vågnede jeg op! Hvad er "nyckelintyg". Som lykkelige ejer af clk 500 fra 2003 vil jeg da gerne have mit på det tørre hvi en skiderik kommer og stjæler min dyt. Iøvrigt: Er der ikke et Forsikringsklagenævn her i de svenske, Den der IF sag lyder som noget for et branche klageråd! Hilsener Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim Andersen 10 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2009 Svar Det er ikke en importbil. Jeg søger lige nu efter et klage nævn i det svenske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Andreas- AutoPerformance 10 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2009 Jag skulle kontaktat www.larmtjanst.se är ganska säker på att dom kan underbygga ditt case med argument att den visst går att stjäla. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2009 Jag skulle kontaktat www.larmtjanst.se är ganska säker på att dom kan underbygga ditt case med argument att den visst går att stjäla. De har faktisk 8 CLK'er på deres liste http://www.larmtjanst.se/templates/Wanted/Vehicles.aspx?id=202 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2009 Nyckelintyg er kun intressant, hvis du har en importbil - rent forsikringsmæssigt. Et nyckelintyg er et bevis på at der kun findes de antal nøgler du er i besiddelse af. Det skal foretages hos et mærke-værksted. Og i praksis omkoder de nøglerne, og låser eventuelt de nøgler ude du ikke er i besiddelse af Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Andreas- AutoPerformance 10 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2009 Här fick försäkringsbolaget betala 500.000:- i rättegångskostnader... http://www.nt.se/finspang/artikel.aspx?articleid=2970842 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2009 Här fick försäkringsbolaget betala 500.000:- i rättegångskostnader... http://www.nt.se/finspang/artikel.aspx?articleid=2970842 Det manglede da også bare, når de er så grove i deres behandling af forsikringskunder - manden fik jo lov at vente flere år på erstatningen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim Andersen 10 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2009 Svar Så har jeg sendt en mail til Larmtjänst AB Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites