Jump to content
anton

Selvforsvar

Recommended Posts

Da jeg efterhånden er kommet i en vægtklasse, der i relation til min garderobe kan betegnes som uhensigtsmæssig, er det nok på tide, at jeg bliver fysisk aktiv. Derfor vil jeg gerne i gang med en sport af en slags. Jeg har spillet fodbold i gamle dage, men nu siger lysten, at sporten gerne må lære mig noget andet end 'bare' fodbold. Så hvorfor ikke kaste sig over selvforsvar? Jeg har ikke trang til at kaste mig over den første pensionist i området og tildele vedkommende slag, eller komme i betragtning til det danske landshold i én eller anden sportsgren, men bare lyst til at have fysikken til at løbe fra en farlig situation, og hvis det ikke er nok, så i det mindste teknikken til tidsmæssigt at forsinke det lag tæsk, som man kan risikere ved at være på det forkerte sted på et eller andet tidspunkt. Så hvad kan I anbefale i Malmö/Lund-området (og her mener jeg altså ikke gode steder til at teste om man kan løbe fra et slagsmål)? Jeg hører naturligvis også gerne fra folk, der har dyrket et eller andet i fordums tid andre steder i verden, og som gerne vil dele de erfaringer med mig, så jeg kan vælge et eller andet, der bekommer mig vel. Jeg takker på forhånd for de gode indspark/-slag, som I vil forsøge at overrumple mig med :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan anbefale både wingtsun (og afarter af navnet) eller brydning (og afarter af navnet) har gået til wingtsun i 9 år (dog på vesterbrogade i kbh) filosofien bag er at konceptet er udviklet mod "hårde" angreb, såsom thai, boxing, karate osv. og man behøver ikke være kæmpestor for at det virker Der er både i malmø, bunkeflo og lund http://www.wing-tsun.se/ http://www.lundswingtsun.se/ mht. brydning har jeg selv gået til submission wrestling (faktisk vundet guld i malmø) og brydning er særligt godt da man kan give sig 100% uden nævneværdige skader hvilket er godt for en +30 årig mand http://www.nevesbjj.se/ http://www.mmaalliance.com/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har trænet Aiki-jutsu - hvilket minder en del om aikido, bare med blanding af jujutsu. Princippet er at bruge mindst muligt krafter, på største resultat - gå efter nervepunkter og den slags hehe. Det er ganske sjovt. Jeg selv kunne også være intresseret i wingtsun, men jeg er ikke imponeret over kvaliteten af trænere generelt de par steder jeg har luret i DK(kan ikke huske navnene mere, det er nogle år siden nu). Deres teknik går mere på at være brutal og "slagte" folk, end det meningen er - en kampsport der er så effektiv af selv en lille kinesisk kvinde, kan forsvarer sig imod en stor veltrænet mandlig kriger. Men må indrømme at kampsporten er yderst effektiv, og giver en god kondition. gad vide om en som mig, letter overvægtig og 33 år kunne tage den slags op nu. kunne være sjovt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

for 5 år siden tog jeg samme beslutning som dig og af samme grund. jeg var til wing tsun & escrima oppe i lund i nogen få måneder, det var skide skægt og vi havde det kanon hyggeligt, og en gang imellem gik vi virklig til den. - kan varmt anbefales. jeg ved ikke om de stadig findes oppe i lund, jeg faldt desværre ud af den pga arbejdet, senere hus og børn og mere arbejde så gik over til almen konditionstræning+sund kost. man ta du bare til wing tsun, når du først har lært hvordan du snigmyrder hele fremmedlegionen, sas og Jack Bauer med din gamle morfars æblekniv - så har du ikke brug for det :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Noge der er friske på at starte op sammen evt i malmø ? - lidt sjovere når man er lidt flere til at starte med.
Er personligt ikke så frisk på selvforsvar, så hellere lidt boksetræning 1-2 gange om ugen (for motionens skyld). Var det ikke noget i stedet? :) Edit: Tirsdage undtaget. Der spiller vi jo bordtennis. :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er personligt ikke så frisk på selvforsvar, så hellere lidt boksetræning 1-2 gange om ugen (for motionens skyld). Var det ikke noget i stedet? :) Edit: Tirsdage undtaget. Der spiller vi jo bordtennis. :lol:
Boksetræning er kun effektiv motion for kroppen, kampsport er effektivt motion for kroppen og sindet. Plus det er en hel del mere effektivt in the real world, skulle man have behov for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Trust me wingtsun er ekstremt effektivt, og du behøver ikke ligge og rode rundt på jorden :-) Da jeg trænede aiki-jujutsu, sparede jeg mod en kammi der trænede wingtsun. Kom han ind til mig, så kom jeg satme i problemer hehe. Men modsat, så var hans største problem netop det.......at komme ind til mig hehe. Jeg er mest frisk på wingtsun må jeg indrømme, det passer mere til min basic kondi her og nu, og man kan træne mod andre. Hvor boksetræning er primært solo ting og konditionstræning. Brydning gider jeg ikke, er for gammel til at ligge på jordet og lugte til en anden mands armsved og prutter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites