dk-se-borger 10 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2010 Nå for den' date=' så steg SEK til 0.7864 (lige nu) i dag garanteret pga. indførslen af lånetaget på de 85%.[/quote'] Hejsan, har ikke lige hørt om indførelsen af låntagning på 85%, har du link til nyheden? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2010 Hejsan' date=' har ikke lige hørt om indførelsen af låntagning på 85%, har du link til nyheden?[/quote'] Fx. http://www.sbab.se/2.130/2.700/2.813/1.11076?WT.ac=Aktuellt%20hos%20SBAB Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dk-se-borger 10 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2010 Tak. Betyder det at man kun "kun" kan låne 85% mod tidligere 100% (i nogle tilfælde), eller er det fra 80 til 85%? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret July 13, 2010 kun 85 istedet for 90 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2010 Nu begynder korthuset måske at vælte for de svenske storbanker: Lettisk lag hotar storbankerna http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=275330&rlt=0&pid=211684__ArticlePageProvider Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret July 29, 2010 Nu begynder korthuset måske at vælte for de svenske storbanker: Lettisk lag hotar storbankerna http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=275330&rlt=0&pid=211684__ArticlePageProvider Det hælper selvfølgelig ikke storbankerne at en sådan lov indføres, men det er ikke en effekt som kommer til skade dem pludseligt. Pinen bliver trukket ud tilstrækkeligt længe til at bankerne i mellemtiden kan plukke den svenske befolkning for tilstrækkeligt mange gebyrer og rentespænd til at bankerne selv kan overleve. Derudover tror jeg næppe at der kommer til at ske noget dramatisk før end det svenske valg er overstået. Regn med at tilstrækkeligt mange i de baltiske landes magtcirkler er bestukket, truet eller lign. til at holde sig i ro ind til da. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2010 På vej til de 80...fyi. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2010 Så rundede SEK de 0,80 her lidt over kl. 10 idag. http://www.valutakurser.dk/currency/showgraph.aspx?valutaid=638325 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2010 Det er altid omkring d. 1 i måneden at den stiger... lige når alle skal veksle.. sjovt :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2010 Det er altid omkring d. 1 i måneden at den stiger... lige når alle skal veksle.. sjovt :-)Godt de fleste overfører omkring d. 25, så ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2010 Hvordan kan man det hvis man får penge den sidste hverdag i måneden ? alle jeg kender overfører omkring d. 1 (men pengene er dog først til de svenske regninger som jo skal betales før d. 1) men ihvertfald stiger kurser op til den 1 uanset hvad... passern ok meget godt med d 26 til den 5 og så ryger lidt ned igen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2010 Hvis man nu har en buffer på sin lønkonto så overførslen kan foretages 5 dage før månedslønnen går ind - så er det jo eksempelvis muligt :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2010 Vi trænger til en ny skandale snart! Stigningen må være fordi, Riksbanken har hævet reporenten med 0.25% Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2010 Hvis man nu har en buffer på sin lønkonto så overførslen kan foretages 5 dage før månedslønnen går ind - så er det jo eksempelvis muligt :) Eller finde sig et job, hvor man får lønnen udbetalt tidligere... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2010 Dejligt ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TNI 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2010 Hmmm, og jeg jubler, alle mine produkter købes i € - men sådan er det så forskelligt.... - men jeg jublede bestemt ikke for 1½ år siden! TNI Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2010 Jeg synes sgu ikke at trådens overskrift er så stigende mere. Jeg ærger mig faktisk hver gang jeg læser den. At Riksbanken satte renten op med 0,25% var ventet af gud og hver mand, der følger bare lidt med - selv journalisterne havde fattet så meget ;) Det der var lidt mere spænding omkring Riksbankchefens holding til, hvad der skal ske bagefter - vil han fortsætte sin "räntebane" opad uanset den seneste tids uro, som ellers kunne tilråde lige at klappe heste lidt længere? Og han siger faktisk at han bare vil fortsætte som oprindeligt planlagt: http://di.se/Artiklar/2010/9/2/213991/riksbanksranta11-Stark-utveckling/?sr=6&tr=276950&rlt=0 Derfor stiger SEK kursen lidt. Renteforhøjelsen var forventet, men sandsynligheden for at han vil vente med yderligere forhøjelser er faldet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2010 Nu når vi går til valg, hvorfor kan vi så ikke röste om ny riksbankschef Den nuværende er bad for business :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2010 Nu når vi går til valg, hvorfor kan vi så ikke röste om ny riksbankschef Den nuværende er bad for business :) Uha:scared: Man har jo gennem historien prøvet i mange lande at lade politikerne - som jo er folkevalgte - have kraftig indflydelse på centralbanken og trykningen af penge. Det ender som regel med at politikerne ikke kan finde ud af at balancere statsbudgettet og i stedet vælger den nemme løsning: at trykke nogen nye penge via centralbanken - hvilket ender i hyperinflation og totalt økonomisk kollaps. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2010 Uha:scared: Man har jo gennem historien prøvet i mange lande at lade politikerne - som jo er folkevalgte - have kraftig indflydelse på centralbanken og trykningen af penge. Det ender som regel med at politikerne ikke kan finde ud af at balancere statsbudgettet og i stedet vælger den nemme løsning: at trykke nogen nye penge via centralbanken - hvilket ender i hyperinflation og totalt økonomisk kollaps. Hvad mener du med hyperinflation? Det var da fede tider da kursen var i 0.63 Ej.. Jeg kan sagtens følge dig. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2010 Dejligt ;-) Den enes nød - den andens brød :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2010 På vej til de 80...fyi. Ja, da jeg så det tænkte jeg også: "Det var sgu rart så længe det varede"... Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2010 Naturligvis, sådan har det altid været. Se bare på hvordan det har været de sidste 1½-2 år, lave renter for alle og god valutakurs for dem der arbejde i Danmark, samtidig med at den almindelige svensker betalte kassen for importered varer og ferier mv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2010 Naturligvis' date=' sådan har det altid været. Se bare på hvordan det har været de sidste 1½-2 år, lave renter for alle og god valutakurs for dem der arbejde i Danmark, samtidig med at den almindelige svensker betalte kassen for importered varer og ferier mv.[/quote'] Ja, så nu kan vi se frem til, at de lokale butikker sætter priserne ned på varene igen. Da kursen var nede i bunden for 1,5 år siden, satte bl.a. kebabbutikkerne deres priser op fra 35 til 45 kr., fordi de skulle betale mere for deres varer. Nu er vi tilbage igen. Så ryger en hurtigret på Thai-Thai nok ned i 39,- igen. Tror i ikke? (not!) Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret September 8, 2010 SEK i højeste niveau i flere år - 0,8022 Så blev 0,80 niveauet for alvor brudt. Den hedder lige nu 0,8029 Årsagen er overaskende gode BNP tal for Sverige: http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/190662/sverige_buldrer_frem_-_ingen_vaekstkrise_der.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites