Jump to content
biz

Nu får vi snart lönforhöjelse! (Finansiel Krise til debat)

Recommended Posts

Ja dit forsøg på latterliggørelse trækker jo næppe niveauet i nordlig retning.... ;) Læg mærke til at jeg ikke sviner dig eller andre.... og jeg sammenligner mig absolut ikke med Aristoteles. Jeg brugte ham som eksempel på en tese som var temmelig svær at sluge for almindelige mennesker ... Så slap lige af Markowitch. At du så begynder at svine Jesper, er sgu lavt i min verden. Tag dig sammen....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så slap lige af Markowitch. At du så begynder at svine Jesper, er sgu lavt i min verden. Tag dig sammen....
Jeg tror ikke at Gio har noget imod at jeg opfordrer ham til at træde i karakter som moderator og f.eks. flytte dine illuminati indlæg til en anden tråd. Men når han ikke kommentere på noget som helst, så sender det et signal om at han ikke rigtig brænder for opgaven længere. Måske fordi du nu engang er helt uden for pædagogisk rækkevidde :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men indtil videre så lader Gio bare sunddebatten sejle i sin egen sø. Selvom han troskyldigt logger ind hver morgen, så har han overhovedet ikke lyst til at være synlig, endsige kommentere på noget som helst. Gio hvad med at du bare kaster håndklædet i ringen og opgiver dit hverv - du er jo ikke til nogen som helst nytte når du er så anonym.
Jeg ser ingen grund til at kommentere eller moderere, hvis der ikke er en grund til det. Det er galt hvis man blander sig - og det er galt hvis man ikke gør. ;) Snup et glas mælk istedet, Markowitch. Al den kaffe svækker din saglige dømmekraft en kende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ser ingen grund til at kommentere eller moderere, hvis der ikke er en grund til det. Det er galt hvis man blander sig - og det er galt hvis man ikke gør. ;) Snup et glas mælk istedet, Markowitch. Al den kaffe svækker din saglige dømmekraft en kende.
Allright - det var alt hvad jeg behøvede at vide :). Din bedømmelse er hvad jeg savnede og nu har jeg fået den. Jeg tror nu stadig at jeg holder mig til kaffen og min dømmekraft er ikke helt skæv i dette tilfælde ;). En kommentar omkring det med at blande sig; så skal man være fuldstændig ligeglad med om det er galt at blande sig eller ej. Du er nu engang moderator og skal ikke være venner med alle. :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En kommentar omkring det med at blande sig; så skal man være fuldstændig ligeglad med om det er galt at blande sig eller ej. Du er nu engang moderator og skal ikke være venner med alle. :thumbup:
Hovedet på sømmet. :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er nok Madoffs efterfølger, der var også mange ekstremt rige + banker / pensionskasser der gik på den Det fungerede udemærket i (overraskende) lang tid, men tilsidst brast ballongen... Er du blevet hjernevasket ?? lyder som MLM møde med ringende klokker og klapsalver hver gang en ny torsk er gå i fælden... Troede du var klogere end det... hmmmm er det skattepligtigt ??? en million € pr måned er da meget godt, især hvis det er skattefrit... lol VH T

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lad os hellere komme tilbage til det faktum at SKr nu stiger med raketfart igen.. :mad:For sgu da osse' date=' hvad er det de sælger sig på?[/quote'] Igen det er den svage EUR der gør udslaget, DKR er låst op mod EURon, så når den for tæsk stiger SKR i forhold til DKR. Bliver desværre nok ikke bedre før EURO zonen for løst deres problemer...................så toldmodighed er nok dit bedste våben for tiden. Måske det Græske valg på Søndag kan hjælpe en smule. Men du skal nok ikke satse for meget på det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lad os hellere komme tilbage til det faktum at SKr nu stiger med raketfart igen.. :mad:For sgu da osse' date=' hvad er det de sælger sig på?[/quote'] De sidste par dage har været lidt "risk on", hvilket som regel får den svenske krone til at stige. Jeg kan dog ikke forstå hvorfor at en svag forbedring i risikovilligheden/frygten har trukket den hele 1,5% op. Der må være noget andet i gære - måske nogen institutionelle flows?. :confused: Under alle omstændigheder burde der ske et eller andet på mandag, når det græske valg afholdes søndag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Under alle omstændigheder burde der ske et eller andet på mandag' date=' når det græske valg afholdes søndag.[/quote'] Enig, men det bliver spændene at se om det bliver positivt eller negativt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej desværre er det ikke kun Grækenland der er problemet' date=' men der ligger 2 måske endnu større issues. Spanien og Italien.[/quote'] Jeg vil mene, at Spanien er den største issue. Jeg tror ikke at Spanien umiddelbart klarer den, mens jeg tror faktisk, at Italien kan ride stormen af. De skal bare tage sig sammen, og det kan de godt, hvis de bliver presset hårdt nok til det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vil mene' date=' at Spanien er den største issue. Jeg tror ikke at Spanien umiddelbart klarer den, mens jeg tror faktisk, at Italien kan ride stormen af. De skal bare tage sig sammen, og det kan de godt, hvis de bliver presset hårdt nok til det.[/quote'] Hehe du har større tidligt til Italienere end jeg har;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den hedder 85,22 nu :surprise: Det må have noget at gøre med Riksbankens rentebeslutning i morgen. Man forventer vel at de siger noget i stil med at alt går helt fint, der er ikke noget videre at bemærke omkring svensk eller global økonomi, og derfor ingen grund til at sætte renten ned! :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Riskbanken (stavningen er tiltænkt) valgte at holde renten på 1,5%. Problemet er at Riskbanken fortæller det som om at de ikke har sat renten op, og de har endda "nedjusteret räntebanen". Men de ignorerer totalt at ECB holder rentemøde i morgen den 5. juli, og her forventer 53 ud af 63 økonomer at ECB vil sætte renten ned med mindst 0,25% til 0,75%. Enkelte spår endda 0,5%. Riskbanken har således formentlig effektivt set øget den relative renteforskel (og dermed SEK kursen) overfor den største samhandelspartner: Eurozonen. Næste rentemøde i Riskbanken er først den 5. september.... At de i det hele taget kan finde på at lægge deres rentemøde dagen FØR ECB melder ud i stedet for dagene EFTER ECB's møde, for derefter at holde pause i 2 måneder, er for mig uforståeligt dumt - tenderende "tjänestefel!". Hele verdensøkonomien balancerer p.t. på et knivsæg, og er dybt afhængig af hvad ECB tager af beslutninger. SEK kursen er nu oppe i 85,38.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingves og co. lever vel i deres egen lille boble med den tro, at "inget har händt" og ifølge dem, så buldrer Sverige jo derudaf. Mon ikke vi til efteråret ser en eller flere store sænkninger af renten, naturligvis for sent ligesom sidste gang...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ingves og co. lever vel i deres egen lille boble med den tro' date=' at "inget har händt" og ifølge dem, så buldrer Sverige jo derudaf. Mon ikke vi til efteråret ser en eller flere store sænkninger af renten, naturligvis for sent ligesom sidste gang...[/quote'] Det kan være at Ingves og/eller hans andre kumpaner skal rejse udenlands i deres 2 måneders "ferie" - man har lidt en fornemmelse af et det i så fald er første gang i lang tid at de har været uden Tullarna i Stockholm!. Den almindelige Stockholmer på Dagens Industri er da i hvert fald glad over at Europa-ferien nu blev "billigere". http://www.di.se/artiklar/2012/7/4/rekordbillig-euro-raddar-europasemestern/ Jeg er enig i konklusionen om, at man nu skal holde sin ferie uden for Sverige. Til dem som er ansat i svenske eksportfirmaer er det bare om at holde en rigtig god ferie - det kan nemt blive den sidste i lang tid, for det er ikke sikkert jobbet er der, når man kommer tilbage igen. Ikke alene burde Sveriges eksportorienterede økonomi påvirkes af det nuværende slow down i verdensøkonomien, som ses ud fra de seneste ugers vigende makronøgletal i USA, Kina og Tyskland. Nu har Ingves sat trumf på, og gjort det ekstra svært for svensk eksport. Kursen lige nu: 85,94 Mest passende er nok at citere er berømt digt; "the charge of the light brigade" af Alfred Tennyson http://www.ram.org/contrib/the_charge_of_the_light_brigade.html ...... Forward, the Light Brigade!" Was there a man dismay'd? Not tho' the soldier knew Some one had blunder'd. Theirs not to make reply, Theirs not to reason why, Theirs but to do and die. Into the valley of Death Rode the six hundred.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites