Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret February 29, 2012 Bare rolig' date=' jeg veksler snart nogen penge..... kursen falder [b']altid dagen efter jeg har vekslet med 1 sek eller noget.... :-( hehe ja den kender jeg også .... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret February 29, 2012 Nogen der kan se om SEK er faldet overfor adre valutaer end Euro? Iflg. valutakurser.dk er den faldet overfor NOK siden slutningen af januar: Kan ikke få den til at virke med USD. http://www.valutakurser.dk/currency/showgraph.aspx?valutaid=233073 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2012 Sad but true... [ATTACH]4269[/ATTACH] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2012 Så er Grækenland statsbankerot. Kommitteen i ISDA (International Swaps and Derivatives Association) har lige enstemmigt vedtaget at den græske omstrukturering af gæld er en "credit event". Det betyder at konkursforsikringerne (CDS'erne) vil komme til udbetaling. Der er ingen der ved hvor mange CDS'er der findes derude, og hvem der garanterer for hvad og hvor meget. Det kan vise sig nu at en større financiel insitution får problemer, ligesom AIG under Lehman krisen. Vi får at se om den første domino brik findes. Findes der en, findes der flere. EDIT: Med hensyn til valutamarkederne så ser de ud til at være ret ligeglade med nyheden. Euroen har flyttet sig meget lidt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2012 Det har vist ikke ramt det danske nyhedsunivers endnu. De har nok for travlt med at dække x-factor. :) Jeg sidder og ser det på CNBC, og jeg har ikke så mange detaljer om beløb involveret osv. EDIT: Lidt her, men jeg er ret sikker på at billedet vil være mudret i dage, og uger frem http://www.bloomberg.com/news/2012-03-09/greek-debt-deal-might-trigger-3-billion-of-default-swaps-under-isda-rules.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2012 Det har vist ikke ramt det danske nyhedsunivers endnu. Det er på forsiden af BBC News. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2012 Financial times skriver Greek debt swap triggers massive payouts Billions of dollars are to be paid out in CDS instruments Wall street journal er også med: http://online.wsj.com/article/SB10001424052970204603004577271712189185578.html?mod=WSJEurope_hpp_LEFTTopStories http://di.se/Default.aspx?pid=261530__ArticlePageProvider&epslanguage=sv&referrer= Hmm $3.2 mia vælter nok ikke det financielle system. Gad vide om det kun er CDS'er på de ca. 5% der ikke var med i den "frivillige" omstrukturering der kommer til udbetaling? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2012 Det første jeg tænkte var. "Hvordan ved de at der kun er tale om 3,2 mia. dollar?". Alle disse CDS'er er Over The Counter - dvs. unoterede kontrakter(læs væddemål) mellem 2 parter og er ikke registreret nogen steder. Det ved de så åbenbart heller ikke i følge DI: Summan 3 miljarder dollar bygger på uppgifter sedan flera år tillbaka från Depository Trust and Clearance Corporation, enligt vad ISDA:s vd Robert Pickel uppgav i en intervju med CNBC på fredagkvällen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret March 10, 2012 Jeg har lige slået op og fundet at mængden af CDS'er der blev udbetalt i forbindelse med Lehman default var beskedne $5.4 mia. Men i virkeligheden var det mere den høje gearing og den manglende gennemsigtighed der gjorde at det gik galt i USA. Høj gearing (30-40x) og manglende gennemsigtighed er der i rigt mål i det europæiske banksystem må man sige, så vi må se hvad det bliver til. Men formentlig kan der gå uger før tingene bliver konkrete. Så vidt jeg kan forstå så vil beløbet der skal udbetales være kendt i forbindelse med en auktion som holdes den 19. marts. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2012 Grækenland på vej til at synke i Middelhavet rent økonomisk Siden onsdag i sidste uge er SEK faldet fra ca. 83,5 til 82,5. Der mangler ikke negative nyheder for tiden. Mest afgørende er nok det græske valg, som har resulteret i kaos i Græsk politik (mere end i forvejen). Der er meget oprørte over at de er blevet tvunget til at spare i forbindelse med det seneste ekstra EU-lån. Jeg forstår ikke helt, hvordan det fuldstændigt er lykkedes dem at glemme at selvom man slettede al deres nuværende gæld, så bruger den græske stat STADIGVÆK flere penge end den får ind, hvilke jo bliver fuldstændigt umuligt, hvis de brænder deres sidste långivere af (i.e. EU-landene). Som noget nyt er der nu flere af de vigtige topfigurer i EU, som udtaler at hvis Grækerne ikke længere vil være med til at overholde spillereglerne, så er det måske bedst, at de forlader euroen. http://di.se/Artiklar/2012/5/14/267365/GREKLAND-KAN-LAMNA-EURON-OM-EJ-FOLJER-REGLERNA---BARROSO/?sr=23&tr=303986&rlt=0 Det ligner mere og mere et spørgsmål om tid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2012 Som noget nyt er der nu flere af de vigtige topfigurer i EU, som udtaler at hvis Grækerne ikke længere vil være med til at overholde spillereglerne, så er det måske bedst, at de forlader euroen. http://di.se/Artiklar/2012/5/14/267365/GREKLAND-KAN-LAMNA-EURON-OM-EJ-FOLJER-REGLERNA---BARROSO/?sr=23&tr=303986&rlt=0 Det ligner mere og mere et spørgsmål om tid. Det ville nok heller ikke være helt skidt hvis det skete... Ihvertfald ikke på lidt længere sigt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2012 Jeg forstår ikke helt' date=' hvordan det fuldstændigt er lykkedes dem at glemme at selvom man slettede al deres nuværende gæld, så bruger den græske stat STADIGVÆK flere penge end den får ind, hvilke jo bliver fuldstændigt umuligt, hvis de brænder deres sidste långivere af (i.e. EU-landene).[/quote'] Du skulle prøve at høre det lave niveau debatten føres på i Grækenland, hvor tyskerne bliver gjort til skurke og man lige nævner 2. verdenskrig osv. Jeg tror de græske politikere virkelig er det ypperste i den branche i Grækenland, og afspejler befolkningens børnehavestadie i forståelse af økonomi og samfundssind. Indtil nu har jeg ikke på noget som helst tidspunkt hørt om græske økonomer og hvad de siger til situationen. Det lader til Grækenland lever fra hånden til munden og nærmer sig afrkanske tilstande. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2012 Det ville nok heller ikke være helt skidt hvis det skete... Ihvertfald ikke på lidt længere sigt... For grækerne bliver det i hvert fald meget slemt initialt, men på sigt får de jo en chance, når de igen får deres egen valuta som kan devalueres. De skal gå ned i løn på den ene eller den anden måde, så deres løn varer til deres ringe produktivitet - siden de ikke kan finde ud af en indenlandsk devaluering ligesom i Baltikum må det ske på anden vis. Jeg er mere og mere af den overbevisning at der ikke rigtigt er anden vej udenom. Men det bliver ultra grimt i starten. Den græske stat kan ikke længere betale de løbende regninger til befolkningen, og samtlige græske banker går fallit. Der kommer stor uro i gaderne. Nogen har prøvet at gætte, hvad der vil ske ved at kigge på Argentina i 2001-02: http://www.huffingtonpost.com/alexander-mizan/greek-elections-lessons-from-argentina_b_1503900.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret May 14, 2012 Du skulle prøve at høre det lave niveau debatten føres på i Grækenland' date=' hvor tyskerne bliver gjort til skurke og man lige nævner 2. verdenskrig osv. Jeg tror de græske politikere virkelig er det ypperste i den branche i Grækenland, og afspejler befolkningens børnehavestadie i forståelse af økonomi og samfundssind. Indtil nu har jeg ikke på noget som helst tidspunkt hørt om græske økonomer og hvad de siger til situationen. Det lader til Grækenland lever fra hånden til munden og nærmer sig afrkanske tilstande.[/quote'] Med den indstilling er de i hvert fald godt på vej mod afrikansk levestandard! Vi må se om det lykkes dem at komme til fornuft. Problemet for deres "genforhandlinger" med EU og IMF er bare, at med de sidste "frivillige" haircuts af privat ejet gæld er der ikke sønderligt mange græske statsobligationer tilbage på bankernes balancer i det øvrige EU (der er masser tilbage i de græske banker). Dermed har Grækenland mistet sit vigtigste "gidsel" i forhandlingerne. Selve det græske sammenbrud vil formentlig kunne klares nu af Europas banker. Det potentielle problem er om der på de finansielle markeder kommer frygt for, at de øvrige PIGS-lande kunne finde på at tage en frivillig default for at slippe af med gæld - bare frygten i sig selv kan pressen renterne op i uholdbare niveauer. Så hvordan forhindrer man bedst det? Det kolde rationelle svar er at man statuerer et eksempel med Grækenland. Afskærer dem fra al hjælp, så de går så voldsomt på røven som det overhovedet kan lade sig gøre. Jo mere kaos, vold og sult i gaderne, jo mere vil de øvrige PIGS-lande politikere og befolkninger blive skræmt til at få gennemført de nødvendige reformer for at sikre at de ikke er den næste på listen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2012 Nyvalg erklæret i Grækenland. Kraftige aktiefald. Og den svenske krone ligge nu i 81,3. Den er faldet med 2-3% over et par dage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2012 Nyvalg erklæret i Grækenland. Kraftige aktiefald. Og den svenske krone ligge nu i 81,3. Den er faldet med 2-3% over et par dage. Det ville ikke være skidt omkring månedskiftet :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2012 Det er da 3500 mere lige i lommen! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2012 Det er da 3500 mere lige i lommen! Helt sikkert hr. Von And! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2012 Hva så drenge, står og skal overføre 90.000 dkk til SE indenfor de næste 2-3 måneder, er det nu der skal slås til? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2012 http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/232960/mistro_til_svensk_krone_faar_kursen_at_rasle_ned.html Mon ikke de sænker renten i juli. Så burde SEK blive endnu blødere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2012 Problemet for deres "genforhandlinger" med EU og IMF er bare, at med de sidste "frivillige" haircuts af privat ejet gæld er der ikke sønderligt mange græske statsobligationer tilbage på bankernes balancer i det øvrige EU (der er masser tilbage i de græske banker). Dermed har Grækenland mistet sit vigtigste "gidsel" i forhandlingerne. ECB's LTRO har været en lille geni-streg fra Mario Draghi. Det har betydet at bankerne i PIIGS landene i det store hele har taget deres eget lands gæld på deres balance sheet. Det gør det betydeligt lettere at katapultere et land ud af eurozonen. Inklusive selveste Spanien hvis det kommer dertil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2012 Exactly mon ami!!! Slet ikke et skidt træk... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2012 http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/232960/mistro_til_svensk_krone_faar_kursen_at_rasle_ned.html Mon ikke de sænker renten i juli. Så burde SEK blive endnu blødere. Under 80 er sexet, under 70 er bonerific. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2012 Under 60 er sandsynligt inden længe :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2012 Under 60 er sandsynligt inden længe :D Godt for os der trækker vores lønkroner i DK :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites