Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret September 8, 2010 De er manipuleret og blandet med tal fra Mozambique....Svenskeren laver ikke dagens go'e gerning og de går gerne til yderligheder for at skjule det. Kun et spørgsmål om tid inden korthuset falder fra hinanden... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret September 8, 2010 De er manipuleret og blandet med tal fra Mozambique....Svenskeren laver ikke dagens go'e gerning og de går gerne til yderligheder for at skjule det. Kun et spørgsmål om tid inden korthuset falder fra hinanden... Would you care to explan ;)... Har jeg misset noget omkring Mozambique eller er det bare "A figure of speech" :) at de har "Tal fra Mozambique" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2010 De er manipuleret og blandet med tal fra Mozambique....Svenskeren laver ikke dagens go'e gerning og de går gerne til yderligheder for at skjule det. Kun et spørgsmål om tid inden korthuset falder fra hinanden... Så har de da gjort det godt på dette område, for det ser ud til, at de narer alle i verden: http://epn.dk/okonomi2/dk/prognose/article2176820.ece Mon SEK kommer op og bliver mere værd en DKR? Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
darksaint 0 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2010 Så har de da gjort det godt på dette område, for det ser ud til, at de narer alle i verden: http://epn.dk/okonomi2/dk/prognose/article2176820.ece Mon SEK kommer op og bliver mere værd en DKR? Vh, Lars. men er svenskerne ikke nødsaget til at holde kursen på kronen lavt for at kunne beholde denne øgede konkurrenceevne dyrere svensk krone må da betyde ringere eksport..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2010 men er svenskerne ikke nødsaget til at holde kursen på kronen lavt for at kunne beholde denne øgede konkurrenceevne dyrere svensk krone må da betyde ringere eksport..... Jo, det er sandt. De bliver nødt til at holde kronen nede, eller blive 20-25% mere effektiv ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2010 Svenskere er da ikke effektive Bortset fra det, så arbejder man vel på de ordrer, man fik ind, da den svenske krone var langt mere konkurrence dygtig, end den er på nuværende tidspunkt. Når de ordrer er færdige er det ikke sikkert, at der er så mange ordrer i ordrebøgerne. Jeg tror ikke, det er gået op for svenskerne, at resten af verden ikke kører i så højt gear, som svenskerne pt. En anden ting er, at op til valget, så er der ingen af de to blokke, som vil høre dårlige økonomiske nyheder, så de gemmes sikkert til efter valget, hvorefter man kan "unleashe hell" med dårlige nyheder (hvis der er nogen!). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
darksaint 0 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2010 81,18 her til morgen hvad har de gang i........ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2010 Bare lad os få den højere op, lige pt passer det fint ind i min plan :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2010 Overskriften på denne tråd kunne vist ikke være mere misvisende... Lønforhøjelsen er da kun, hvis man får sin løn udbetalt i svenske dinarer ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2010 Overskriften på denne tråd kunne vist ikke være mere misvisende... Lønforhøjelsen er da kun' date=' hvis man får sin løn udbetalt i svenske dinarer ;)[/quote']Sådan er det jo ofte med længere tråde. De lever deres eget liv. Nogle kalder det "evolution"...andre noget mindre pænt *gg* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2010 Ja...ting koster lidt i disse dage og uger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2010 Ser godt ud :-) Ja...ting koster lidt i disse dage og uger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2010 Ser godt ud :-) Der er vist én som skal flytte penge til DK ;) Kursen er (desværre/heldigvis) nede under 0.81 igen - så kom så lille krone, en skandale eller to vil hjælpe fint :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ufolu 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2010 Ser godt ud :-) Du skal ikke glæde dig for tidligt...du har ikke modtaget et bud endnu...Östervärnsgatan ;-)) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2010 Næ men med 18 til visning i weekenden er jeg ikke nervøs, skal jo også vente på at kursen stiger mere :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2010 Næ men med 18 til visning i weekenden er jeg ikke nervøs' date=' skal jo også vente på at kursen stiger mere :-)[/quote'] Så røg den sørme under kurs 80 igen her til aften, ifølge http://www.google.com/finance?q=SEKDKK Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2010 Bortset fra det, så arbejder man vel på de ordrer, man fik ind, da den svenske krone var langt mere konkurrence dygtig, end den er på nuværende tidspunkt. Når de ordrer er færdige er det ikke sikkert, at der er så mange ordrer i ordrebøgerne. Jeg tror ikke, det er gået op for svenskerne, at resten af verden ikke kører i så højt gear, som svenskerne pt. En anden ting er, at op til valget, så er der ingen af de to blokke, som vil høre dårlige økonomiske nyheder, så de gemmes sikkert til efter valget, hvorefter man kan "unleashe hell" med dårlige nyheder (hvis der er nogen!). Jeg synes at genkende noget af det jeg har ævlet op om mundtligt, men ikke selv havde tid til at skrive ;) Det lidt uventede er at det ser ud til at være så præcist. ;) Tal for den svenske industriproduktion i August, der netop er udkommet i dag viser en (for de økonomer, der detager i Bloombergs survey) "overraskende" svækkelse: Industriproduktion (sæsonjusteret) Month over Month: -4,0% mod forventet +1,0% Industriproduktion Year over Year: 9,7% mod forventet 17,1% Industri ordrer (sæsonjusteret) MoM: -5,8% - forrige måned +5,6% Industri ordrer Year over Year : 13,1% - forrige månedsopgørelse 12,3% Dagens industri har det også med her: http://di.se/Artiklar/2010/10/8/216841/SCB-INDUSTRINS-TOT-ORDERINGANG--58-AUGUSTI-JMF-JULI-NY/?sr=6&tr=278913&rlt=0 Og så har vi alle svenskerne som er "in denial": http://di.se/Artiklar/2010/10/8/216842/RIKSBANKEN-GOD-FART-BLAND-FORETAGEN-HOG-VAKSAMHET---RPT/?sr=6&tr=278915&rlt=0 http://di.se/Artiklar/2010/10/8/216846/SWEDBANK-INDUSTRIDATA-TANKESTALLARE-OVERTOLKA-EJ---HALLBERG/?sr=6&tr=278913&rlt=0 Det er egentlig ikke så svært: Sverige som eksportland kan ikke både have en høj kronekurs og en høj vækst, mens resten af verden stadigvæk kun er ved at kravle ud af krisen. Et eller andet må give sig - enten kronen eller væksten. Det er primært Riksbanken, som har hævet kronekursen med deres insisteren på at de vil fastholde deres "räntebane", som skal forhøje den korte rente relativt meget inden for 1 år eller 2. Det imens Fed i USA siger at renten skal forblive på nul i lang tid, og ECB vil fastholde deres 1% i lang tid. Riksbanken har en underliggende agenda med at stoppe bostadsboblen i Stockholm. Spørgsmålet er hvad de gør og siger om nogen måneder, når der formentlig er mere klare tal for at den svenske vækst er stoppet op pga. kronestigningen. Min personlige holding er derfor at den svenske krone p.t. er lidt overvurderet, men der kan gå et stykke tid før end den svækkes igen - det kommer an på Riksbankens udtalelser og gerninger. Dog slet ikke ned til nogen af de laveste niveauer omkring 0,65, som vi så i den værste krise. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2010 Det eksploderer imellem fingrene på dem....bare vent! Svenskerne har levet i en boble og nu er den ved at sprænges....For det kommer til at spredes som en trykbølge igennem samfundet! Der er en grund til at Swedbank er ved at tale sammen med Nordea og SEB om fusion. De ved hvad der kommer og de kan ikke klare det selv.... Så jeg tror bestemt den svenske krone kommer meget langt ned igen..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2010 Syntes snart den snak om store bobler har kørt lidt for længe til at man kan tage den alvorligt......vil se det før jeg tror på det! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2010 Svensk krone under 0,80 netop nu Så passer overskriften på tråden for en gangs skyld ;) Lige nu er kursen faldet ned til 79,94 netop nu (i.e. 100 SEK = 79,94 DKK). Over de sidste 4 hverdage er kursen faldet med næsten en krone. Jeg aner ikke hvorfor - jeg har ikke set nogen særlige nyheder, og samtidigt er aktier generelt steget lidt og dollaren er steget lidt - begge dele noget som plejer at hive SEK kursen opad - ikke nedaf. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2010 Jeg synes, at krone kursen svinger en hel del for tiden, i dag er den næsten oppe på 0,81 (lige nu) og den stiger sikkert en tak igen i morgen, når renten med høj sandsynlighed hæves med 0,25 procentpoint fra Riksbanken. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2010 Blooomberg har kreeret en ganske ok artikel om renteforventningerne og den svenske krone, med en del udenlandske analytikeres syn. http://www.bloomberg.com/news/2010-10-24/sweden-faces-biggest-price-risk-with-fastest-eu-recovery-inflation-bonds.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2010 Blooomberg har kreeret en ganske ok artikel om renteforventningerne og den svenske krone, med en del udenlandske analytikeres syn. http://www.bloomberg.com/news/2010-10-24/sweden-faces-biggest-price-risk-with-fastest-eu-recovery-inflation-bonds.html Er helt enig. Det er en ganske interessant artikel. Måske Riksbanken og DI skulle læse den også hehe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2010 Er helt enig. Det er en ganske interessant artikel. Måske Riksbanken og DI skulle læse den også hehe. Det virker som om, at en del Stockholmere tror, at den globale økonomiske krise allerede er forbi og alt er godt igen. Riksbanken vil blæse til renteforhøjelser på samme måde som General Custer blæste til angreb ved Little Big Horn!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2010 Renten op med 0,25% som forventet - men den fremtidige räntebane nedjusteret- SEK ned Her til morgen bev renten sat op med 0,25% til 1%, helt som forventet - så nu er Sverige på samme niveau som ECB, der også har 1% som den korte rente Men overraskelsen var at Riksbanken trækker i land med hensyn til hastigheden af fremtidige renteforhøjelser. SEK var ellers kravlet op omkring 81,4, men faldt straks ned til 80,6 på beskedden. Jeg må tage mine ord om General Custer i mig igen - de er alligevel ikke helt tonedøve i Riksbanken. http://di.se/Artiklar/2010/10/26/218432/Han-hojer---igen/?sr=6&tr=279790&rlt=0 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites