Ann 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2011 Så er vores lokale værksted da mildt sagt uduelige. Møgærgerligt. For de er flinke, hurtige og ikke særligt dyre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2011 Mon ikke han bare har ment helårsdæk? (hvilket jeg i øvrigt heller ikke ville sætte på min bil, men trods alt, bedre end at køre på sæsondæk UDEN for sæsonen!) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 18, 2011 Jeg har netop købt Hankook Optimo 4S til Mazda'en. 5th i denne test: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2011-Auto-Express-Winter-Tyre-Test.htm "The best all season tyre in the test, relatively small compromises in winter and summer when compared to dedicated tyres" RS'en og Octavia'en har imidlertid rigtige vinterdæk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2011 Vores lokale værksted (Greco i Oxie) har lige anbefalet at vi køber Tigar Winter (!) Det har jeg sagt nej til, efter at have set testen hos FDM. I stedet foreslår de så, at jeg bruger 4.400 på at sætte Nokian dæk på - og siger, at dem kan man så køre med hele året. Selv om de er vinterdæk. Et det en god idé? Det er lige før prisen på dækkene overstiger bilens værdi (Volvo fra 95). Har selv fået sat Nokian på min Mercedes E-klasse. De afløser mine Continental vinterdæk. Har også nogle Continental sommerdæk, som har afløst de Michelin-dæk, der sad på fra fabrikken. Jeg har selvfølgelig ikke lavet katastrofeopbremsningstests i vådt og tørt vejr osv, så mine anbefalinger går udelukkende på komfort. Her finder jeg Michelindækkene elendige, hvorimod Conti og Nokian er på samme høje niveau. Nokianerne var 3-400 billigere stykket. Opdagede i øvrigt, da jeg skiftede til vinterdækkene, at mine Conti sommerdæk var slidt ned på kun én sommersæson. Så umiddelbart kan jeg anbefale Nokian. Der er der forskellige typer Nokian, og to ens typer med forskellige dimmentioner vil naturligvis heller ikke have ens egenskaber. Men jo... et GO for Nokian herfra. Købt på Dækonline i dk og monteret på KT på Amager. Kunne ikke finde det billigere i se. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2011 Men jo... et GO for Nokian herfra.+1 fra mangeårig Nokian-bruger. Er dog røget på Gislaved Nordfrost 5 i år, da Däckonline ikke kunne levere de bestilte (og velkendte) Nokian Hakkapeliitta 5 i tide. Så må jeg se om Gislaved'erne er noget værd. Indtil videre kan jeg konkludere én ting: de støjer! Mere end Hakkapeliitta 5'erne, som også er et dubbdäck. Nu har de dog kun kørt et par hundrede km - så kan jo tænkes de retter sig, når dubberne har sat sig. Time will tell. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2011 Godt at høre, Gio og Bonne. Men kørte i med dem hele året? Eller kun som vinterdæk? For de er alt for dyre hvis der også skal købes sommerdæk ved siden af. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2011 Godt at høre' date=' Gio og Bonne. Men kørte i med dem hele året? Eller kun som vinterdæk? For de er alt for dyre hvis der også skal købes sommerdæk ved siden af.[/quote'] Dubbdäck er ikke tilladt om sommeren :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2011 Ann - I sverige er det bedste hvis du køber 2 sæt dæk, 1 om vinteren og 1 om sommer, hvor du har fælge til begge, evt. bare stålfælge som koster max 400 kr for 4. Hvad størrelse bruger du i dæk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2011 Hakapeliitta 5 om vinteren, og Z G2 om sommeren. Begge er forrygende rubbers. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2011 - HPN - vinterdæk er ikke nødvendigvis med "dubb". - Hej Menace, Jeg skal bruge 185/15 ifølge manualen - men værkstedet siger, at det er ligemeget om de er 185 eller 195. - Behøver ingen rubbers, Gio. Spiller ikke Bridge :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2011 +1 fra mangeårig Nokian-bruger. Er dog røget på Gislaved Nordfrost 5 i år, da Däckonline ikke kunne levere de bestilte (og velkendte) Nokian Hakkapeliitta 5 i tide. Så må jeg se om Gislaved'erne er noget værd. Indtil videre kan jeg konkludere én ting: de støjer! Mere end Hakkapeliitta 5'erne, som også er et dubbdäck. Nu har de dog kun kørt et par hundrede km - så kan jo tænkes de retter sig, når dubberne har sat sig. Time will tell. Dubbdæk i Skåne... Suk... Burde være forbudt Hader den lyd, at biler i Malmö, der kører på dubbdæk. Bortset fra det, så har Gislaved fået god kritik. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2011 - HPN - vinterdæk er ikke nødvendigvis med "dubb". - Hej Menace, Jeg skal bruge 185/15 ifølge manualen - men værkstedet siger, at det er ligemeget om de er 185 eller 195. - Behøver ingen rubbers, Gio. Spiller ikke Bridge :) Hmm, hvis du skal give 4400 for Nokian i 185-195/15" så hvorfor ikke bare købe dem på daekonline.dk og få dem tilsendt? Det er ½ pris så vidt jeg kan se (men hvis det er med stålfælge inkl monrtering så er det en ok pris): http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=14541807.123.17452&typ=D-117045&ranzahl=4&Breite=195&Quer=65&Felge=15&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=20&Transport=P&dsco=123&sowigan=Wi http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=14541807.123.17452&typ=R-200805&ranzahl=4&Breite=195&Quer=65&Felge=15&Speed=T&weiter=0&kategorie=1&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&dsco=123&sowigan=Wi http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=14541807.123.17452&typ=D-117041&ranzahl=4&Breite=185&Quer=65&Felge=15&Speed=T&weiter=0&kategorie=1&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&dsco=123&sowigan=Wi Du kan også få noname billigere.... ps. det betyder en lille smule om det er 195 eller 185 alt efter dækkets profilhøjde da rulle-længden variere med 2.09% ved 185/65-15" ift. 195/65-15".... ikke noget der betyder noget, men dit speedometer vil vise 2% forkert Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2011 Dubbdæk i Skåne... Suk... Burde være forbudt Hørt hørt! På langt de fleste dage (afhængig af bopælsadresse, såklart - ude på bøhlandet er der givetvis andre forhold) i vinterhalvåret får man bedre præstationer med almindelige vinterdæk og sågar gode helårsdæk. Jeg vil endda gå så langt som til at sige, at hardcore vinterdæk nemt kan give en falsk tryghed på vores oftest sorte (velsaltede) vinterveje. For de af os som kun færdes på "højt prioriterede veje" (mht. snerydning og saltning), vil man sagtens kunne klare sig med et rigtigt godt helårsdæk. Jeg har gjort det de seneste to år på Mazda'en (trods et forholdsvis nedslidt mønster), og det har været problemfrit. I næste uge erstattes de af helt nye og endnu bedre helårsdæk, og disse vil komme til at klare sig fortrinligt på min pendlerrute (hovedvej-11 samt motorvejen og indre Kbh). Jovist, hvis jeg i stedet boede på en strækning, hvor der kan være langt mellem snerydninger, ville jeg bestemt gå uden om et helårsdæk og i stedet satse på et dedikeret vinterdæk (dubbfritt). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 20, 2011 Jeg har lige købt vinterdæk i 275/30/19 Dunlop Wintersport 3D :D 611 euro for 4 stks spritneues dæk. De koster over 1500 euro i 255/35/19 fordi det er én af de mest efterspurgte størrelser. Så kan man "nøjes" med de lidt mere aparte størrelser er der ret store besparelser at hente.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret November 20, 2011 Det ved jeg, men nu skrev Gio, at han brugte dubb og du spurgte også ham :) Hvordan er det egentligt med dubbdäck i DK? Jeg mener at kunne huske, at hvis man har dubb på sin svenske bil, er der nogle lande, det er forbudt at köre i, blandt andet Tyskland. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret November 20, 2011 Hvordan er det egentligt med dubbdäck i DK? Jeg mener at kunne huske, at hvis man har dubb på sin svenske bil, er der nogle lande, det er forbudt at köre i, blandt andet Tyskland. Pigdæk må kun benyttes i Danmark fra 1. november til 15. april Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites