Juff 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Hmmm Med det mener du også jeg skal have et skilt hvor der står jeg ikke må overskride 210 med mine H dæk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Husk så lige du skal ha et mærke i bilen der siger at du ikke må overskride 160km/t...:) Gør ikke så meget for tilfældet her. For det første er det primært konen, som anvender den, og for det andet kører jeg i det daglige aldrig over 160 km/t (i Sverige yderst sjældent over 140 km/t), så grænsen på de 160 km/t (som jeg skam havde hæftet mig ved inden køb) bliver ikke et problem. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Ja.... Sålænge bilen kan køre stærkere end dine dæk, så du ha' mærkat i ruden. Tyskerne er helt vilde hvis du ikke har.... Jeg havde probs med at finde et der sagde 270............ Hmmm Med det mener du også jeg skal have et skilt hvor der står jeg ikke må overskride 210 med mine H dæk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Ja.... Sålænge bilen kan køre stærkere end dine dæk, så du ha' mærkat i ruden. Tyskerne er helt vilde hvis du ikke har.... Jeg havde probs med at finde et der sagde 270............ Min går 309 km/t - ZR,W,Y er mine dæk mærket med - må være fint. Også i Tyskland ? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2009 nye regler :) http://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/Klart-med-nya-regler-om-vinterdack/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2009 Hmmm Med det mener du også jeg skal have et skilt hvor der står jeg ikke må overskride 210 med mine H dæk I Tyskland skal man have et skilt i synsfeltet, hvor der står fx. max 210 km/t. I min kammerats bil plejer vi, når vi kører på skiferie, blot at sætte en gul post-it på midten af rattet, hvor der står max xyz km/t. I min egen bil kan jeg sætte op i opsætning, at den har en limit/advarsel ved en given hastighed ved vinterdæk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2009 Jeps.... Min siger også biiiiiiiiiiiip ved 350 km/t....... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2009 Så har jeg fået læst en masse test :-) og jeg fik fundet mig nogle dæk inkl fælge og afbalancering. Det blev til Michelin X-ice. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sinding 10 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2009 vinter dæk jeg har været ganske tilfreds med nokian vinter dæk og tænker lidt at når de nu kommer fra finland ja de må jo vide noget om vinter dæk.mvh sinding. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret December 31, 2009 Må kan køre med dubbdäck i Danmark? Vi har fået et tilbud på fire stks. billigt, men skal lige have fundet ud af på hvilken bil. Den "lokale", eller den vi kører til Danmark med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret December 31, 2009 http://fpn.dk/motor/bil/article1147581.ece Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2010 Jeg har været bortrejst i snart 1 måned så min lille bil har holdt helt stille i længere tid. Nu er jeg så begyndt at kigge lidt nærmere på vejrudsigten og ser der er sne, frost og andet der forbindes med kedelig vintervejr (så gerne 25+ grader året rundt). Nu til spørgsmålet, hvordan ser man om der er sommer- eller helårsdæk på bilen? Er helårsdæk egentlig lovlige i vintervejr i det svenske? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2010 Det står på siden af dækket Vinterdæk Jeg har været bortrejst i snart 1 måned så min lille bil har holdt helt stille i længere tid. Nu er jeg så begyndt at kigge lidt nærmere på vejrudsigten og ser der er sne, frost og andet der forbindes med kedelig vintervejr (så gerne 25+ grader året rundt). Nu til spørgsmålet, hvordan ser man om der er sommer- eller helårsdæk på bilen? Er helårsdæk egentlig lovlige i vintervejr i det svenske? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2010 Er helårsdæk egentlig lovlige i vintervejr i det svenske? Nej!...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2010 Det står på siden af dækket Vinterdæk God artikel! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2010 WTF. Ændrede du lige dit svar ? Anyway. så er 2009 listen over godkendte vinterdæk her Vinterdæk God artikel! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2010 Fin artikel, ja - men den er dansk! Der er forskelle i reglerne omkring hastighedsmærkning. http://transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordon-regler/Dack/Dackbyte-pa-personbil/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2010 Takker TDC og Gio ... virker til jeg må ud og sparke lidt til mine dæk når jeg kommer hjem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2010 Fin artikel, ja - men den er dansk! Der er forskelle i reglerne omkring hastighedsmærkning. http://transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordon-regler/Dack/Dackbyte-pa-personbil/ Nu skal man jo egentlig ikke hænge sig i bagateller, men i stedet bruge Randers Reb :D Men altså - reglerne om hastighedsmærkning er mere eller mindre internationelle, hvorimod kravet til hastighedskapacitet varierer fra land til land. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2010 WTF. Ændrede du lige dit svar ? Anyway. så er 2009 listen over godkendte vinterdæk her Vinterdæk Yep, var ved at svar på to forskellige poster og krydsede svarene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CpX 10 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2010 Nogen der kan anbefale et sted at købe vinterdæk i malmø? Ikke dackonline... Men et fysisk sted her i Malmø. Min 1 mdr. gammel er ordre, er lige blevet canclet fra Tyskland :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2011 Vores lokale værksted (Greco i Oxie) har lige anbefalet at vi køber Tigar Winter (!) Det har jeg sagt nej til, efter at have set testen hos FDM. I stedet foreslår de så, at jeg bruger 4.400 på at sætte Nokian dæk på - og siger, at dem kan man så køre med hele året. Selv om de er vinterdæk. Et det en god idé? Det er lige før prisen på dækkene overstiger bilens værdi (Volvo fra 95). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2011 Det er ikke nogen god ide at køre på vinterdæk om sommeren - det bliver hurtigt slidt i varmen og har ringere køreegenskaber end rigtige sommerdæk. Ellers laver Noikan fine vinterdæk så vidt jeg husker :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2011 Det er ikke nogen god ide at køre på vinterdæk om sommeren - det bliver hurtigt slidt i varmen og har ringere køreegenskaber end rigtige sommerdæk. Ideen skulle være at jeg så ikke skal købe 4 dæk til, til April (de nuværende er nedslidt) - og ikke skal opbevare en stak dæk, og betale 2 gange om året for at få dem skiftet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2011 Prøv engang at se her http://www.fdm.dk/motor/vinterdaek-farlige-om-sommeren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites