Maria 10 Anmeld indhold Skrevet October 5, 2009 Nu nærmer november sig jo snart, så jeg har brug for lidt hjælp mht vinterdæk. Jeg kører rundt i en Toyota Aygo (dæk 155/65R14 ), og vil gerne kunne stå fast på vejen , da det er en lille let bil. Nogle gange pendler jeg mellem 100-200km om dagen og andre dage bliver det kun 20km (for så tager jeg toget resten af vejen). Hvad vil i råde mig til at købe? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2009 Dunlop Wintersport M3. Hvis de kan fåes i din størrelse. Ubetinget det bedste vinterdæk jeg nogensinde har testet.... De kan holde til 300km/t i 34 graders varme......Fantastisk dæk!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2009 De kan holde til 300km/t i 34 graders varme......Fantastisk dæk!! Haha - og det har man jo til brug for :th2: Hold dig fra dæk fra firmaer med mærklige asiatiske anvne. Køb fra en af de store dækproduenter: Conti, Goodyear... så er du ikke helt galt på den. Her er tyske ADACs 2009 test: http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/default.asp Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2009 Sjovt du lige nævner Dunlop Wintersport M3, for det er vist sådanne jeg har jeg stående hjemme i 16" fra sidste år, som jeg aldrig fik solgt. Men det ser ikke ud til at de fåes i 14" Men jeg tænker også lidt på om jeg skal vælge dupdæk eller ej? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2009 Nej endelig ikke. Er der slet ikke brug for.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2009 Mine Nu nærmer november sig jo snart, så jeg har brug for lidt hjælp mht vinterdæk. Jeg kører rundt i en Toyota Aygo (dæk 155/65R14 ), og vil gerne kunne stå fast på vejen , da det er en lille let bil. Nogle gange pendler jeg mellem 100-200km om dagen og andre dage bliver det kun 20km (for så tager jeg toget resten af vejen). Hvad vil i råde mig til at købe? Jeg vil helt klart og objektivt råde dig til at købe et sæt vinterhjul, som jeg har liggende. De er fra en Citroen C1 - som bekendt en søster-bil til din. Du ved sikkert at Toyota Aygo, Peugeot 107 og Citroen C1 bygges på samme fabrik. Hvis du overhovedet er interesseret skal jeg kontrollere nærmere, at de tre biler virkelig passer hjul samme. Kl. 12:30 - har nu kontrolleret, at mine hjul og din bil virkelig passer sammen :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hoffmeyer 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2009 Hej Maria. Bruger selv samme størrelse på min lille sparegris (Lupo 3L). Har rigtig gode erfaringer med Goodyear Ultragrip 7+, og de er tilmed ret billige igennem www.daekonline.dk :) pt. 374,-dkr pr. stk + montering Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2009 Jeg vil helt klart og objektivt råde dig til at købe et sæt vinterhjul, som jeg har liggende. De er fra en Citroen C1 - som bekendt en søster-bil til din. Du ved sikkert at Toyota Aygo, Peugeot 107 og Citroen C1 bygges på samme fabrik. Hvis du overhovedet er interesseret skal jeg kontrollere nærmere, at de tre biler virkelig passer hjul samme. Kl. 12:30 - har nu kontrolleret, at mine hjul og din bil virkelig passer sammen :) Kl. 16:35 - har nu været i kælderen og set nærmere på mine vinterhjul. Der er 6,5 - 7 mm mønster tilbage - du ved sikkert at kravet i SE er 3 mm. Hjulene har kørt 8.800 km. Der er tale om Hankook Icebear W440. Da jeg købte dem, var der ikke så meget at vælge imellem. Det er der til gengæld nu :) Vi taler her om komplette hjul - altså fælg og dæk - "friktionsdäck/dubbfria". Hvis du er interesseret, så finder vi sikkert en pris, som vi begge kan være tilfredse med - den berømte "win-win situation" ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2009 De har snakket om at forbyde dubbdäck, men jeg kan ikke huske fra hvornår. Og så skal du väre opmärksom på, at der er nogle lande, hvor det er forbudt at köre med dubbdäck :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2009 Jeg har besluttet mig for ikke at købe dubbdäck. Jeg har prøvet at læse lidt på nettet, og kan læse at selvom nogle dæk er gode til store biler, betyder det ikke at de er gode til små biler. Men de fleste test jeg kan finde er lavet på 16" eller derover. Så jeg skal bare have fundet nogle gode dæk til min lille dyt, så den også kan klare at køre på vinterferie :) Så indtil videre lyder Hoffmeyers foreslag godt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2009 den svenske udgave er også fin dackonline.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Vinterdäcktest - en balansfråga! Vill du ha ett däck som är bra på is och snö måste du offra egenskaperna på asfalt. Frågan är bara hur mycket du ska offra - och svaret finns i vårt stora vinterdäcktest, i nummer 21-2009 http://www.automotorsport.se/news/19485/vinterdäcktest--en-balansfråga/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Og deres dæktest fra sidste år* kan snuppes i PDF-form her: http://www.automotorsport.se/biltester/2008/0822/082204.pdf *ved dog ikke hvor store fremskridt der evt. måtte være sket siden sidste år... [ATTACH]3216[/ATTACH] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2009 http://www.naf.no/Forbrukertester/Dekk/Dekktester/Vinterdekktest-2009/Piggfrie-dekk/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2009 http://www.naf.no/Forbrukertester/Dekk/Dekktester/Vinterdekktest-2009/Piggfrie-dekk/ Så fik jeg til Octavia'en bestilt 4 stk (á 1250,- inkl. montering/afbalansering) Yokohama IceGuard 30 hos Däckia i Staffanstorp til montering primo november. Prima service og imødekommenhed. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2009 Sæsonens sticky vinterdæk-tråd Lader til denne tråd kan gøre det ud for vinterhalvårets tilbagevendende vinterdæk-diskussion. Derfor får den lige en pin :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2009 Alt andet lige, så er man godt kørende såfremt man vælger et godt performance dæk fra en af de 4 store producenter. Og så er det tit religion for resten......:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2009 Alt andet lige, så er man godt kørende såfremt man vælger et godt performance dæk fra en af de 4 store producenter. Og så er det tit religion for resten......:D ikke for at starte en krig omkring dækvalg, men hvem er de "4" store? :) og herude på bøhlandet skal vi desværre køre 2x11km på isvej(de salter den ikke og det sand/grus/gravel de smider på bliver hurtigt blæst væk) så den står desværre på dubbededack igen i år :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Dunlop, Continental, Goodyear og Michelin..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Bridgestone, yokohama Falken og avon kan næsten snige sig ind....... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Vredestein.... Og husk de gutter her, de skaffer dæk og monterer/afbalancerer til superpriser. Dækpriserne er de samme eller billigere end nordendack/dækonline... http://www.auto-dack.se/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 mmmm og mon ikke der findes gode og mindre gode dæk inden for deres sortimenter... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 mmmm og mon ikke der findes gode og mindre gode dæk inden for deres sortimenter... Gør der - har f.eks kørt med michelin pilotsport sommerdæk på M3'eren. Skod dæk uden lige. Ingen stabilitet i de dæk, og de larmer af h..... til. Men nu var det vinterdæk vi snakker om - har købt et sæt hankook icebear w300 og jeg må indrømme de forekommer rigtig gode. Dog har vi ikke haft sne,slud og den slags endnu. Men på kold asfalt, så funger de stadig fint - og dækstøjen er mindre end min sommerdæk michelin pilotsport. bruge samme dimensioner på vinter som på sommer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Ja, det med valg af vinterdæk er som altid svært, og afhængig af om underlaget er kold "ren" afsalt, våd asfalt, store mængder slud & sjask, nyfalden sne eller ren is varierer et givent dæks performance i forhold til konkurrerende dæk. Så hvad skal man satse på...? Selv går jeg altid efter en god "all-rounder", som også performer godt på alm. kold og våd asfalt (den type underlag man møder flest dage en dansk/sydsvensk vinter). I går valgte jeg simpelthen bare ud fra testresultaterne fra NAF (Norges Automobil-Forbund), hvor ig30 angiveligt klarede sig rigtigt pænt: Yokohama IceGuard ig30 - 7,5 poeng Hastighet: Q (160 km/h) Lasteindeks: 94 Rotasjonsretning: Nei Innside/utside merket: Nei Prod. dato: 2008 uke 17 Prod. land: Japan Yokohama overrasker positivt. Det har godt avbalanserte egenskaper mellom snø, is og asfalt, uten dårlige sider. Grepet på snø og is er bra, men litt dårligere enn de aller beste. På asfalt oppfører det seg bra. Det er litt understyrt, men gir deg ingen overraskelser i form av brå slipp. Yokohama tar seg fint fram på snøslaps og er stabilt på sporet vei. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 13, 2009 Husk så lige du skal ha et mærke i bilen der siger at du ikke må overskride 160km/t...:) Jeg er i princippet meget imod at man monterer dæk med mindre tophastighed end den bilen er godkendt til og kan klare.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites