homer132 10 Anmeld indhold Skrevet October 2, 2009 sidder og prøver at lægge et budget for omkostningerne i mit snart forestående firma. hvis nogen har et bud på et eller flere af mine spgm vil jeg være taknemmelig. kan ikke lige finde info om det på nettet. og vil først tage kontakt til revisor hvis jeg kan se budgettet giver et rart plus. 1. hvor mange procent af bruttolønnen skal arbejdsgiveren betale ATP bidrag af? edit: tror jeg fandt frem til atp. vist 16000 kr i mit tilfælde. 5 fuldtidsansatte. 2. hvor meget udgør lønsumsafgift? jeg vil gerne forsikre mig mod sygdom. der er noget med at man via kommune kan betale et beskedent beløb pr år og dermed får man betalt sygedagpenge fra kommunen når lønmodtager er syg. 3. hvor skal jeg forsikre mig? er det i den kommune mit firma har adresse? betaler kommunen sygedagpenge fra 1. sygemeldte arbejdstime eller er der noget med man selv skal stå for de første 8 timer? på forhånd tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2009 Uden at kunne svare præcis på dine spørgsmål (hvilket google sikkert kan), så mener jeg at man plejer at sige lønnen gange med 1,36 - så har du løn inkl. omkosninger (ferie penge, lønsum, osv). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites