Jump to content
hr.w

Breaking news :-) live from the train !!

Recommended Posts

-ja undskyld overskriften - jeg kunne ikke lade være ;-) Sidder lige nu i Öresundståget, der forhåbentlig afgår 07:02 fra Malmö. Jeg begyndte 06:39 fra Lund, men forhåbentlig er dét det værd - ihvertfald ingen annonceringer om forsinkelse eller andet. Men måske er beredskabet som tidligere nævnt nedtrappet. Jeg vil ihverfald sende et par updates herfra undervejs.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

6:55 - fremme i Malmö FREMME I MALMÖ - helt uden problem. Toget begynder at fyldes - det var også MEGET tomt. Normalt plejer jeg ikke at tage denne afgang - så jeg ved selvfølgelig ikke hvordan hér ser ud til hverdag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

....mens vi venter saxet fra:http://www.politi.dk/Koebenhavn/da/lokalnyt/IOC/Trafik/ Kort over trafikomlægninger den 2. okt. 2009 Trafikomlægninger i København fredag den 2. oktober 2009. I forbindelse med præsident Obamas besøg i København fredag den 2. oktober 2009 kan det supplerende oplyses, at der vil finde følgende omlægninger sted af trafikken: Kl. 07.30 – 08.30 og kl. 11.30 – 12.30 vil Øresundsmotorvejen og Øresundsbroen blive spærret for al kørende trafik. Afspærring på den svenske side finder sted ved frakørsel Vintrie (øst for betalingsanlæg Lernacken). For færdsel på den danske side finder afspærringen sted ved Amagermotorvejens tilslutning til Øresundsmotorvejen. Togtrafikken over Øresundsbroen vil i samme tidsrum som nævnt oven for blive kortvarigt afbrudt. Store dele af København vil – som det fremgår af det vedhæftede kort – blive ramt af kortere og længervarende lukninger af vejstrækninger for kørende trafik. Der kan ikke gives mere detaljerede oplysninger om omfanget af vejlukninger m.v. Københavns Politi opfordrer til, at trafikanter der skal til København om morgenen beregner, sig længere rejsetid eller benytter sig af offentlige transportmidler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

7:03 - problemer ? Åh nej - uret i tåget er nu 7:03, og vi er endnu ikke kørt !! Er HAN kommet for tidlig - vil han alligevel med toget fra Lufthavnen? Kommer der bombehunde og bevæbnede polis'er ombord omlidt?? Det er næsten for intenst !!!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

7:13 - Svågertorp Hmmm stadig ingen polis - men, men ,men et ANDET tog i sporet ved siden af med samme destination - gad vide om dette bliver endestationen !! Nå jo, og så lige billedet fra Berlingskes hjemmeside (men det er jo nu 5 minutter gammelt :-) Screen%20shot%202009-10-02%20at%2007.08.19.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

7:19 - vi bremser - nej toget tøver ligesom med at køre - gas, bremse, gas - højttaler meddelellse: tog foran, der har problemer - åh nej, det skulle vel ikke være en selvmordsbomber maskeret som godstog !!?!?!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

7:27 - HANs landing udsat til 8:00 Berlingeren bringer først - altså før mig - nyheden om udsættelse af HANS landing. Og toget nærmer sig i kravletempo tunellen - manden i sædet foran mig DUNKER opgivende, men gentagende hovedet i sædet, så min computer hopper og danser foran mine øjne.......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare rolig... Når Barack O'Bama kommer så vil vi ikke være i tvivl, både DR1 og TV2 sender det mest kedelige morgen-TV fra Københavns Lufthavn med panoreringer over Øresund og visning af samtlige landinger af passagerfly, SAS og Thai osv. Det værste er nok al det sludder voksne mennesker kan lukke ud mens vi kigger på radio.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

7:40 full stop !! VI HOLDER HELT STILLE - det er nu officielt !! öresundtåget holder stille. I den lille tunnel på Amager på vej ind under Lufthavnen. Øjensynlig fordi toget foran os er standset, og skal læsse passagerer af. Men hvad så med toget i Svågertorp ?? Og manden i sædet foran mig har nu helt opgivet - han dunker stadig hovedet ind i ryglænet - men nu med en desperat følelse af opgivelse, resignation, fortvivlelse ?? Andre medier er nu også begyndt at melde sig - selv om jeg mistænker dem for at have skrevet i forvejen - sådan noget snyd !! Det kunne jeg aldrig finde på. (At jeg skriver i en textbox fordi forbindelsen er nede er noget andet) - Højttaler meddellelse - vi skal vente 57 minutter !! - nå - på engelsk blev det 5-7 minutter. Jeg kæmper med tiltagende desperation - så tæt på, og dog. Tiden går - min modemforbindelse falder ud - åh, nej - er det nu ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

7:44 ok - lange åndedræt. Gio - er du med mig? Jeg sidder her i toget. Ikke alene, men ensom. Det lader til jeg alligevel blev ramt af en Obama. Og jeg som kunne ligge i min seng. Hvorfor - hvorfor !! ?? Og toget holder STADIG stille - uha 'ombordpersonal - kontakta föraren' - det er aldrig godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

7:48 - videre Nu er vi faktisk kørt fra Lufthavnen - det er utroligt - det er næsten for godt til at være sandt - skulle jeg virkelig have sluppet igennem - jeg kan kun beklage manden i sædet foran mig, og hans hoveddunken - og så togpersonalets dårlige engelsk - idet hun igen og igen beklager vi ikke stopper på Amager. F… det - kør, kør, KØR !!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

7:53 Jeg kan ikke tro mit ufattelige held. På den utroligt hurtige, men behagelige tur over Amager spotter jeg ….. ikke noget Tårnby …..… men måske omkring Ørestaden, nej. Og dog - jo en politibil op en bro over motorvejen - MEN NU ER JEG FORBI !! Jeg har i disse sekunder forladt lorteøen (det er ikke mit udtryk, men en andens) efter at have set den MEST TOMME Amagermotorvej jeg kan erindre. Eller måske er jeg bare stået tidligt op. hov - panikopbremsmning - og alt bliver mørkt igen !!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

7:57 - jeg takker af Togene i modsat retning holder stille. Vi kører igen. Denne sidste signalfejl var lige ved at ødelægge showet - men nej. Jeg er nu ude i lyset, og toget triller nu nærmest hyggeligt videre mod Hovedbanegården. En sidste glad tanke fra mig går til alle de, der som jeg nu kan nyde dagen med solskin. Tak for opmærksomheden - tak til læserne, også tak til komiteen for deres ihærdige arbejde - nå nej. TILBAGE TIL STUDIET! ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites