Jump to content
ahmad.dk

ANDRA KALLELSEN! bluff?

Recommended Posts

Har for en maaned siden modtaget et brev fra polisen om at jeg skal moede op hos dem for forkyndelse/udlevering af fartboede taget paa Amager strandvej. Jeg mener at jeg har laest et indlaeg herinde hvor der stod at hvis man ignorede det laenge nok, saa vil polisen her i SE opgive det da de ikke gider bruge saa mange resourcer paa at rende DK politi's aerender. Nu er der kommet et nyt brev, samme som sidst, men der er "highlightet" med gult tousch at det er ANDRE KALLELSE. :fight: Spoergsmaalet er den, skal man blive ved at ignorer dem, eller er konsekvenserne derefter slemme?:eek: Ps- det er ikke boeden' s stoerrelse da jeg mener jeg koerte 57-60 km/t, men mere principielt for evt fremtidige "Vaerre" boeder. Mvh. Ahmad

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har for en maaned siden modtaget et brev fra polisen om at jeg skal moede op hos dem for forkyndelse/udlevering af fartboede taget paa Amager strandvej. Jeg mener at jeg har laest et indlaeg herinde hvor der stod at hvis man ignorede det laenge nok, saa vil polisen her i SE opgive det da de ikke gider bruge saa mange resourcer paa at rende DK politi's aerender. Nu er der kommet et nyt brev, samme som sidst, men der er "highlightet" med gult tousch at det er ANDRE KALLELSE. :fight: Spoergsmaalet er den, skal man blive ved at ignorer dem, eller er konsekvenserne derefter slemme?:eek: Ps- det er ikke boeden' s stoerrelse da jeg mener jeg koerte 57-60 km/t, men mere principielt for evt fremtidige "Vaerre" boeder. Mvh. Ahmad
hvorfor ikke bare betale lortet ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hvorfor ikke bare betale lortet ?
Som jeg skrev i mit indlaeg, det er ikke saa meget boeden, men mere det om at man vil blive forfulgt pga det. Vil du ogsaa betale en P-boede fu fx fik i Portugal hvis du vidste at den ikke vil blive forsoegt indkasseret i SE????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Øh her må jeg også holde med Miriam. Den skal da bare betales. Jeg kan forstå hvis du ikke har kørt for stærkt og du kan bevise det, men er der ikke tale om at du erkender at have kørt for stærkt?
Jeg Takker Miriam,Lasse og evt flere som vil tage stilling til skyld spoergsmaalet, men det er nu ikke det mit indlaeg gaar ud paa. meeen Proev lige at laese mit indlaeg igen, Det handler om - Vil SE polisen blive ved med at rykke og sende efter mig og evt goere en stoerre sag ud af det, eller vil de opgive efter et stykke tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Som jeg skrev i mit indlaeg, det er ikke saa meget boeden, men mere det om at man vil blive forfulgt pga det. Vil du ogsaa betale en P-boede fu fx fik i Portugal hvis du vidste at den ikke vil blive forsoegt indkasseret i SE????
Stopper de dig i dk og du har en ubetalt fartbøde, kan du blive anholdt og slæbt i retten. Hvor du bare får en større bøde. Plus at du kommer til at sidde i kachotten indtil de har tid til dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg Takker Miriam,Lasse og evt flere som vil tage stilling til skyld spoergsmaalet, men det er nu ikke det mit indlaeg gaar ud paa. meeen Proev lige at laese mit indlaeg igen, Det handler om - Vil SE polisen blive ved med at rykke og sende efter mig og evt goere en stoerre sag ud af det, eller vil de opgive efter et stykke tid.
De sender den videre til fogeden, og su bliver registeret som dårlig betaler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stopper de dig i dk og du har en ubetalt fartbøde' date=' kan du blive anholdt og slæbt i retten. Hvor du bare får en større bøde. Plus at du kommer til at sidde i kachotten indtil de har tid til dig.[/quote'] TAK Thomas, det var et klar og kontant svar.:th2: Ikke saa meget "betal boeden og vaer glad" agtig. :laugh: //Ahmad

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ahmed, det jeg prøver at fortælle dig er at det er noget smartere at overholde loven end at spekulere i om det ene lands indstans kommunikerer med det andet lands. Iøvrigt er det også tidligere på dette forum blevet gjort opmærksom på at der ikke hjælpes med at lave ulovligheder på sunddebatten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stopper de dig i dk og du har en ubetalt fartbøde' date=' kan du blive anholdt og slæbt i retten. Hvor du bare får en større bøde. Plus at du kommer til at sidde i kachotten indtil de har tid til dig.[/quote'] forkert !! da han allerede har fået en böde i danmark kan han på ingen måde blive anholdt for det.. det eneste de kan er at overdrage den til skatteväsenet i dk og så indeholder de i hans lön hvis han tjener sine penge i dk og gör han ikke sender de den bare til kronofogden... hvis dte er et spörgsmål om identificering udfra billede fra en automatisk kontrol ja så få billedet af det svenske politi .. ligner det dig uden tvivl så betal de 1500 eller hvad det nu end handler om ligner det derimod ikke dig så ring til det danske politi og sig at det ikke er dig og du ikke vil oplyse hvem det er ... så får du bare en böde på 500kr for ikke at ville oplyse om hvem det er

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ps- det er ikke boeden' s stoerrelse da jeg mener jeg koerte 57-60 km/t, men mere principielt for evt fremtidige "Vaerre" boeder. Mvh. Ahmad
Vad är det för "värre böter" som du förväntar dig? Helt ärligt, vad fan håller du på med? Testar polissamarbetet mellan Sverige och Danmark? Är det inte enklare att följa lagen, och bita i det sura äpplet om man nu misslyckas nån gång.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ignorede forskellige kallelser i et års tid. Jeg kunne ikke bare betale for der forelå ikke nogen bøde. Og sagt lige ud af posen: Jeg var stærkt fornærmet over at man antog, at jeg bare kunne forsømme mit arbejde i adskillige timer for at møde op i et smalt skrankepave tidsinterval, sidde i kø osv. for at blive sendt "gennem systemet" så jeg kunne få en bøde. For et mere vellønnet job vil det jo koste langt mere i tabt arbejdsfortjeneste og transport end bøden nogensinde kan være, hvis man skal møde op i Malmö midt på dagen, når man arbejder i København. Og loven giver altså ikke lov til at kommandere folk til at forsømme deres arbejde og miste lønindtægt. Så de blev ignoreret. Til sidst fik jeg pludselig en bøde tilsendt fra det danske politi samtidig med en besked om at jeg var "blevet genkendt", hvilket selvfølgelig var rent løgn for ingen havde set mig og fotoet var taget af en person med solbriller. Der betalte jeg dog de 500 kr., da det var muligt, eftersom det var det nemmeste.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ahmed' date=' det vi prøver at fortælle dig er at det er noget smartere at overholde loven end at spekulere i om det ene lands indstans kommunikerer med det andet lands. Iøvrigt er det også tidligere på dette forum blevet gjort opmærksom på at der ikke hjælpes med at lave ulovligheder på dette forum.[/quote'] Proev lige at slap af med dine ulovligheder der. Foeler mig pludselig som en boernelokker! Har du aldrig faaet en fartboede, P-boede, eller andet boede saa proev lige at skoejte videre hen forbi mit indlaeg. Jeg tager det ikke saa personligt, men jeg synes lige at du koerer den her lidt for stramt! jeg har faaet en boede som jeg undrer mig over om de vil forfoelge mig eller om den vil tilbagesendes til DK saa DK politi selv kan haandhaeve deres egne love/boeder etc. DET ER ET PRINCIPIELT SPOERGSMAAL! Ps. Jeg vil opfordre alle til at koere paent, overholde alle love, og selvfoelgelig Dont try this at home ogsaa.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ahmed' date=' det vi prøver at fortælle dig er at det er noget smartere at overholde loven end at spekulere i om det ene lands indstans kommunikerer med det andet lands. Iøvrigt er det også tidligere på dette forum blevet gjort opmærksom på at der ikke hjælpes med at lave ulovligheder på sunddebatten.[/quote'] hold nu op med det hellige pjat .. ALLE mennesker vil forsöge at slippe fra konsekvenserne af en dårlig situation hvis de nemt og smertefrit kan komme til det .. inkl. dig selv at påstå andet er bare direkte dumt og selvfornägtende... og at svare på hans spörgsmål om hvad konsekvensen er og hvad det svenske politi vil foretage sig er da på ingen måde at hjälpe til ulovligheder.. hvis han ringer til det svenske politi vil de jo svare ham på disse spörgsmål.. hjälper de ham så også til at begå ulovligheder? fint nok at i ikke vil oplyse ham om disse ting men så lad dog helt väre med at svare i tråden det er meget lettere for alle parter ... specielt jer.. i slipper for det forhöjede blodtryk og de sure opstöd... ffs folk må kede sig noget så gevaldigt når de gang på gang skal komme med disse moralske opkast hver gang folk har trådt ved siden af .. gör det virkeligt så ond i jeres ender? isåfald findes der salver for den slags.. kan köbes på apoteket det sjove er at ingen af jer höjhellige brugere tager det ilde op at der gang på gang bliver advaret om fartkontroller og razziar herinde... nejnej det er der jo intet i vejen med ... dobbeltmoral så det stinker ad helvedes til...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vad är det för "värre böter" som du förväntar dig? Helt ärligt' date=' vad fan håller du på med? Testar polissamarbetet mellan Sverige och Danmark? Är det inte enklare att följa lagen, och bita i det sura äpplet om man nu misslyckas nån gång.[/quote'] "VA FAN?? "hvad sker der for dig??? VUF!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hold nu op med det hellige pjat .. ALLE mennesker vil forsöge at slippe fra konsekvenserne af en dårlig situation hvis de nemt og smertefrit kan komme til det .. inkl. dig selv at påstå andet er bare direkte dumt og selvfornägtende... og at svare på hans spörgsmål om hvad konsekvensen er og hvad det svenske politi vil foretage sig er da på ingen måde at hjälpe til ulovligheder.. hvis han ringer til det svenske politi vil de jo svare ham på disse spörgsmål.. hjälper de ham så også til at begå ulovligheder? fint nok at i ikke vil oplyse ham om disse ting men så lad dog helt väre med at svare i tråden det er meget lettere for alle parter ... specielt jer.. i slipper for det forhöjede blodtryk og de sure opstöd... ffs folk må kede sig noget så gevaldigt når de gang på gang skal komme med disse moralske opkast hver gang folk har trådt ved siden af .. gör det virkeligt så ond i jeres ender? isåfald findes der salver for den slags.. kan köbes på apoteket
LOL- Tak michael. Det var praecis mine tanker, men ku ikke selv skrive det for saa fik jeg alle paa nakken, for ikke nok med at jeg ikke overholder loven, men vil jeg fremstaa som en uopdragen utilpasset ung! hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LOL- Tak michael. Det var praecis mine tanker, men ku ikke selv skrive det for saa fik jeg alle paa nakken, for ikke nok med at jeg ikke overholder loven, men vil jeg fremstaa som en uopdragen utilpasset ung! hehe
personligt er jeg ret ligeglad med hvad SÅ smålige mennesker mener om mig!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Advarsler om razzia har en præventiv virkning - præcis hvad formålet med sådanne også ér. Nu var der ikke tale om en p-bøde, men en fartbøde som Hr Ahmad jo fint tog stilling til, og godt vidste han havde været skyld i. Så bør man tage fat i egne boller, og betale ved kasse 1 - eller lade være med at puste det forhadte bureaukratiske system op til størrelser man allerede hader, når man selv synes det er omstændigt. Jeg synes det er ganske underholdende som vandene deles, når det handler om bøder og moral. Det er ikke noget nyt - og egentlig lige underholdende hver gang. Summa summarum ér bare, at sunddebatten ikke skal være katalysator for ulovligheder. Punktum. Jeg er sikker på der findes andre (og bedre) steder til dette rundt omkring på Nettet. Og sikkert også steder hvor folk har mere hård hud i r****, og dermed tiltaler visse amoralske personager en del mere. I bund og grund er der jo ikke noget forkert i at flertallet ønsker love og regler overholdt, så der ikke er noget at være i tvivl om. Og når omtalte lovbrud er afstedkommet af en frivillig handling, så ville betalings-nægtelsen svare til ikke at betale husleje eller regningerne på sit forbrug. Men dem er der jo ikke nogle der nægter at betale, medmindre de ikke genkender fundamentet for beløbets størrelse. Og sidstnævnte er der jo ikke nogen tvivl om hér. Betal nu den bøde, eftersom du jo godt ved at den er så selvfoskyldt som den kan være. Lad nu være med at sætte regionens klientel i et dårligt lys, bare fordi man tror landegrænsen er et lovmæssigt ingenmandsland, og en krydsning af denne gør overtrædelser fra Den Anden Side ugyldige og udfærdiget i Volapyk. I gør det ofte meget sværere for jer selv. Og i det lange løb, også for os andre. Med andre ord, så håber jeg bare i vil være jer jeres ansvar bevidst, som de voksne mennesker i nu engang ér - men som man godt kan blive i tvivl om...igen og igen. :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og når omtalte lovbrud er afstedkommet af en frivillig handling, så ville betalings-nægtelsen svare til ikke at betale husleje eller regningerne på sit forbrug. Men dem er der jo ikke nogle der nægter at betale, medmindre de ikke genkender fundamentet for beløbets størrelse. Og sidstnævnte er der jo ikke nogen tvivl om hér.
Det är ju inte bara det som det handlar om. Han skriver själv i första inlägget "Ps- det er ikke boeden' s stoerrelse da jeg mener jeg koerte 57-60 km/t, men mere principielt for evt fremtidige "Vaerre" boeder." Det tycker jag låter oroväckande. Anstiftan? Och varför anser du att du står utanför lagen, ahmad? Jag vet fortfarande int vad "VUF" betyder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

mm ja for advarslen mod fartkontrollerne herinde gör jo at folk ikke körer stärkt.. haha selv ikke du kan ha så store skyklapper... det eneste formål de advarsler har er at advare folk om hvor de er så de kan köre fuld fart indtil kort inden kontrollen eller finde en anden vej hvor de ikke blir forstyrret af det.. intet andet og det ved du og alle andre herinde udemärket... så at sidde her og benägte det er helt til grin jo... og hvor er det lige at han bliver hjulpet eller ber om hjälp til lovbrud? han stille rnogle spörgsmål om konsekvenser og politiets handlinger .. de spörgsmål han stiller her kan han få besvaret ved at ringe til politiet .. så det du siger er at politiet også hjälper til lovbrud? det må da väre en sag for de höjhellige brugere herinde så.. se at få gjort noget ved det rådne politi som hjälper folk til kriminalitet.. og nej i bund og grund er der intet i vejen med at folk som ALDRIG har overtrådt regler og love önkser at disse bliver overholdt men ärligt tror jeg ikke der findes en eneste herinde dre kan sige sig fri fra at have gjort det eller gör det ... uanset hvor lille et regel/lovbrud er så er det stadig et brud .. så alle jer der har cyklet fuld på cykel, uden lys i lygtetiden på såvel cykel som i bil, gået/kört overfor rödt, accelerret ved et gult lys, kört uden sele, gået over gaden udenfor en fodgängerovergang selvom der var en sådan i närheden, beholdt de penge i fandt på gaden, arbejdet sort, väret kreativ på selvangivelsen og 100vis af andre småbrud jeg ikke gider nävne bör bare holde munden lukket .. og det däkker sgu nok 99% af alle brugerne herinde det samme gälder nok når det kommer til folk som på et eller andet tidspunkt har forsögt at komme ud af en knibe de har sat dem selv i så let og smertefrit som muligt.. det er menneskets natur at forsöge at komme udenom problemer så let som muligt ...

Advarsler om razzia har en præventiv virkning - præcis hvad formålet med sådanne også ér. Nu var der ikke tale om en p-bøde, men en fartbøde som Hr Ahmad jo fint tog stilling til, og godt vidste han havde været skyld i. Så bør man tage fat i egne boller, og betale ved kasse 1 - eller lade være med at puste det forhadte bureaukratiske system op til størrelser man allerede hader, når man selv synes det er omstændigt. Jeg synes det er ganske underholdende som vandene deles, når det handler om bøder og moral. Det er ikke noget nyt - og egentlig lige underholdende hver gang. Summa summarum ér bare, at sunddebatten ikke skal være katalysator for ulovligheder. Punktum. Jeg er sikker på der findes andre (og bedre) steder til dette rundt omkring på Nettet. Og sikkert også steder hvor folk har mere hård hud i r****, og dermed tiltaler visse amoralske personager en del mere. I bund og grund er der jo ikke noget forkert i at flertallet ønsker love og regler overholdt, så der ikke er noget at være i tvivl om. Og når omtalte lovbrud er afstedkommet af en frivillig handling, så ville betalings-nægtelsen svare til ikke at betale husleje eller regningerne på sit forbrug. Men dem er der jo ikke nogle der nægter at betale, medmindre de ikke genkender fundamentet for beløbets størrelse. Og sidstnævnte er der jo ikke nogen tvivl om hér. Betal nu den bøde, eftersom du jo godt ved at den er så selvfoskyldt som den kan være. Lad nu være med at sætte regionens klientel i et dårligt lys, bare fordi man tror landegrænsen er et lovmæssigt ingenmandsland, og en krydsning af denne gør overtrædelser fra Den Anden Side ugyldige og udfærdiget i Volapyk. I gør det ofte meget sværere for jer selv. Og i det lange løb, også for os andre. Med andre ord, så håber jeg bare i vil være jer jeres ansvar bevidst, som de voksne mennesker i nu engang ér - men som man godt kan blive i tvivl om...igen og igen. :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det är ju inte bara det som det handlar om. Han skriver själv i första inlägget "Ps- det er ikke boeden' s stoerrelse da jeg mener jeg koerte 57-60 km/t, men mere principielt for evt fremtidige "Vaerre" boeder." Det tycker jag låter oroväckande. Anstiftan? Och varför anser du att du står utanför lagen, ahmad? Jag vet fortfarande int vad "VUF" betyder.
Det er MEGET sjældent jeg er enig med michael K, men denne gang er jeg sku nødt til at give ham helt ret. Hop da for hel**** ned fra jeres høje moralske heste og læs hvad ahmad skriver, og svar ham så derefter. Hvad urovækkende er der lige ved at han spørger om han risikerer yderligere bøder ved at ignorere en bøde? Jeg gør det til eksempel hver eneste gang jeg får en p-bøde. Jeg hiver lortet ud under vinduesviskeren med en arrig bevægelse og kyler det ned i bunden af bilen hvor det får lov til at ligge indtil jeg næste gang støvsuger. Kommer der ingen rykker glemmer jeg lykkeligt at jeg fik bøden i første omgang. Kommer der en rykker betaler jeg, med mindre jeg kan finde den mindste sprække til at undgå det (som kuriosum kan jeg oplyse at jeg har undveget indtil flere på at Europark er/har været elendige til at dokumentere mine ulovligheder korrekt).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites