Jump to content
Guest carspar

Trafikalt fredags-kaos samt lukning af Øresundsbroen

Recommended Posts

Guest PeterK

ARRGHH...Hvor er det bare typisk!! Jeg har møde i DR-Byen kl 11:00 og i indre by kl 13:00, hvilket jeg normalt aldrig har!!!........Tror sgu jeg lejer et hotelværelse og tager cyklen med!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ARRGHH...Hvor er det bare typisk!! Jeg har møde i DR-Byen kl 11:00 og i indre by kl 13:00, hvilket jeg normalt aldrig har!!!........Tror sgu jeg lejer et hotelværelse og tager cyklen med!!
forviret. hvad laver du i DR. :rolleyes: :) Skal selv have folk der ud fredag og sætte op til talent

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Måske skal os der nu arbejder hjemmefra tage en svensk lunch sammen :-) Vi ville næsten kunne fylde en hel restaurant efterhånden..
i kunne også bare stå op og komme i gang fra morgenstuden som os andre der møder til tiden :love2::laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Måske skal os der nu arbejder hjemmefra tage en svensk lunch sammen :-) Vi ville næsten kunne fylde en hel restaurant efterhånden..
God ide, jeg har bare et møde på hauser plads kl. 11 jeg ikke kan løbe fra :sick: Håber at kunne komme ind, mens han er til møde i bella og ud efter han er fløjet :surprise:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
i kunne også bare stå op og komme i gang fra morgenstuden som os andre der møder til tiden :love2::laugh:
Det gør jeg i normale tilfælde.. nu har jeg en mulighed for en god undskyldning til tidlig weekend.. eller jeg mener arbejde hjemmefra:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min flekskonto har alligevel lagt op til en fridag, selvom jeg egentlig regnede med at ville arbejde fredag eftersom jeg har været nedlagt med sygdom i går og i dag. Jeg kunne nok godt nå over inden han lander, men hjem det er tvivlsomt, for han holder jo nok ikke tidsplanen. Dem der tager over med tog lige omkring lukningen kan de ikke komme med en melding om hvor lange tog DSBFirst har sat ind. Jeg kunne godt forudse alt for korte togsæt :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom der officiel info fra Broen Via mail: USA's præsident Barack Obama kommer til København fredag den 2. oktober. Det får konsekvenser for trafikken på Øresundsbron, som lukker to gange i løbet af dagen. Lukningerne forventes at ske i tidsrummene 7.30-8.30 og 11.30-12.30. Tiderne er dog med forbehold for, at Barack Obamas tidsplan kan ændres. Af sikkerhedshensyn kræver politiet, at al trafik på blandt andet Øresundsmotorvejen standses, mens præsidenten er undervejs. Vi beklager de ulemper, lukningerne medfører for dig, og håber på din forståelse. http://dk.oresundsbron.com/page/1543

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaja - jeg prøver nu at komme frem. Normalt er jeg med toget - Ö-afgangen 7:42 fra Malmö C, og 'online' det meste af vejen. Jeg kan godt prøve at oprette en ny tråd, og forsøge at 'speake' fra begivenhedernes centrum ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mere info omkring tog situationen fredag. Fra Sydsvenskan: Öresundsbrons stängning under president Obamas besök i Köpenhamn på fredag kom idag som en total överraskning för Skånetrafiken. – Vi fick veta det på morgonen via medierna, säger Ulrika Mebius, informationsansvarig. Öresundsbrokonsortiet, som först tog emot informationen om stängningen, missade att informera Skånetrafiken och övriga bolag som trafikerar Bron. – Vi gick ut så brett och till så många vi kunde, säger Sanna Holmqvist, pressansvarig för Bron. Hon kan dock inte uppge varför Skånetrafiken liksom Banverket helt missade den informationen. Det är dansk polis som begärt att Öresundsbron stänger för all trafik, alltså även tåg, mellan 07.30 och 08.30 och senare mellan 11.30 och 12.30. Båda tiderna är ännu preliminära och lunchtiden den mest osäkra. Polisen motiverar sitt krav på stängning med säkerhetsskäl. – Presidentens kortege kommer att röra sig ute på motorvägsnätet, säger Flemming Steen Munch, Köpenhamnspolisens informationschef. Men varför stoppas även tågen? – Om polisen får underrättelser om att det finns misstänkta personer ombord ett tåg blir det svårt att hantera den situationen. Vi vill vara helt säkra på att ingen slipper förbi under den mest riskabla tiden. Öresundsbron stängs mitt under rusningstrafiken. Var tjugonde minut rullar ett trekopplat Öresundståg iväg med omkring tusen passagerare i varje. Dessutom passerar omkring 2 000 bilar över bron denna timma på morgonen. – Sista säkra chansen att ta tåget över Bron är avgången 07.02 från Malmö C, säger Ulrika Mebius. Kommer ni att förlänga morgontågen? – Nej, tågen är redan så långa som tillåts över Bron, säger Ulrika Mebius. Skånetrafiken har under dagen tagit beslutet att resegarantin inte gäller under de tider som Bron hålls stängd. – Det är ett myndighetsbeslut som ligger bakom stängningen och det är så nära force majeure man kan komma, säger Ulrika Mebius. Flemming Steen Munch uppmanar både tågresenärer och bilister att försöka hålla ett öga efter mer exakta tider på till exempel Öresundsbrokonsortiets hemsida. Köpenhamnspolisen ska också be lokalradion på bägge sidor Sundet att hålla bilisterna informerade om öppna och stängda vägar. President Barack Obama gör en blixtvisit i Köpenhamn för att försöka påverka Internationella olympiska kommittén att välja Chicago som plats för sommar-OS år 2016. http://sydsvenskan.se/danmark/article554230/Oresundsbrons-avstangning-overraskar-Skanetrafiken.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det mest åndsvage er vel næsten' date=' af en lukning af broen formodentlig kunne undgåes, hvis man havde arrangeret Obama's transport således, at han blev kørt ud og ind via en af de andre porte til lufthavnen :sick:[/quote'] Hva fanden har det med portene at gøre??? Han skal jo via motorvejen til Bella, derfor bliver den spærret af... Tror nu nok at i allesammen overlever at broen lukker i et par timer, uanset hvorfor. Dog er det slet ikke sikkert at han skal køre, men flyve i helikopter til Bc. og så derfra køre ind til byen... Men alt kan og bliver sikkert lavet om i sidste sekund, sådan har det ihvertfald været de sidste dage på jobbet:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites