LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2010 Ja' date=' det var en ejerlejlighed. Jeg fik ikke skrevet hvad jeg spurgte dem om. Jeg nævnte at jeg havde solgt en bostadsrätt i Danmark. Derfor sagde de sikkert K6.[/quote'] Ja, det forklarer jo en del! Et rigtigt svar på et forkert spørgsmål:D Det kan man jo næppe skose Skatteverket for! Men nu hvor du kender svaret på det spørgsmål du burde have stillet "Verket", ja så er det bare ud over stepperne med K5 version 07:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2010 Det er sjovt. På 2007 versionen står der bare Försäljning av småhus og på 2010 versionen står der Försäljning småhus och ägarlägenhet. Så de har åbenbart lært, at der findes andre boformer end de svenske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2010 Det er sjovt. På 2007 versionen står der bare Försäljning av småhus og på 2010 versionen står der Försäljning småhus och ägarlägenhet. Så de har åbenbart lært' date=' at der findes andre boformer end de svenske.[/quote'] Njah, det er ikke så mystisk endda. Jeg mener, at propositionen om de svenske ejelejligheder og deres beskatning, først blev vedtaget i 08 eller 09:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2010 Njah' date=' det er ikke så mystisk endda. Jeg mener, at propositionen om de svenske ejelejligheder og deres beskatning, først blev vedtaget i 08 eller 09:)[/quote']Det er nemlig lige i skabet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2010 Så skal jeg til at sende selvdeklarationen ind for 2009. Er der så nogen af jer der ved, om jeg skal sende K5'eren V. 2007 ind med den, eller om den skal sendes ind separat. Det er jo et andet år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2010 Jeg har også spurgt Skatteverket. Så må vi se , om i har ret. :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2010 Så skal jeg til at sende selvdeklarationen ind for 2009. Er der så nogen af jer der ved' date=' om jeg skal sende K5'eren V. 2007 ind med den, eller om den skal sendes ind separat. Det er jo et andet år.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2010 Ja. Har snakket med Skatteverket. De bekræfter, man sender K5'eren ind separat når det ikke er samme indkomstår. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2010 Ja. Har snakket med Skatteverket. De bekræfter' date=' man sender K5'eren ind separat når det ikke er samme indkomstår.[/quote'] Hvad har jeg så vundet?:p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2010 Ikke noget, for det fik jeg at vide da jeg ringede ind. I det samme spørgsmål i en mail svarer Skatteverket: Svar på ditt e-brev till Skatteverket: Hej! Skicka blanketten tillsammans med din inkomstdeklaration. Vänligen Skatteverket Snabbare, säkrare och enklare med Skatteverkets e-tjänster www.skatteverket.se Fråga: Hej Skatteverket, Jag skal skicka ind min selvdeklaration. Jag har en K5 som omhandler försäljning av ägerlägenhet i 2006 (version 2007). Skal jag skicka den med eller kan den skickas in separat på internet ? Tack Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2010 Jeg har lige en udfordring hvad angår K2'eren. Jeg opfylder betingelserne for uppskov idet vinsten er 50.000 + I rubrik E "Beräkning av uppskovsbelopp" skal man skrive inköpsprisen for oven og Försäljningsprisen for neden. Hvordan regner man lige försäljningsprisen ud her? Der står Rad 1 (Försäljningspris) minus rad 2 (utgifter för försaljningen) x din andel. Hvad er det lige min andel er ? Er det den rubrik på K5'eren der hedder Din andel i kronor? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2010 Ikke noget, for det fik jeg at vide da jeg ringede ind. I det samme spørgsmål i en mail svarer Skatteverket: Svar på ditt e-brev till Skatteverket: Hej! Skicka blanketten tillsammans med din inkomstdeklaration. Vänligen Skatteverket Snabbare, säkrare och enklare med Skatteverkets e-tjänster www.skatteverket.se Fråga: Hej Skatteverket, Jag skal skicka ind min selvdeklaration. Jag har en K5 som omhandler försäljning av ägerlägenhet i 2006 (version 2007). Skal jag skicka den med eller kan den skickas in separat på internet ? Tack Sådan! 2 forskellige svar, så kender vi det kære "Verk" igen:D Nej, selvfølgelig kan du gøre begge dele. Hvis du først opdagede fejlen efter indsendelsen af deklarationen, ville du til hver en tid kunne sende K5´eren ind. De vil tage i mod den med kyshånd:love2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2010 ... Hvad er det lige min andel er ? Er det den rubrik på K5'eren der hedder Din andel i kronor? Tror selv jeg har svaret på det :-) Det må være den procentvise andel af vinsten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2010 Tror selv jeg har svaret på det :-) Det må være den procentvise andel af vinsten. Ja, der menes din ejerandel i %:) Men du forvirrer mig! Hvorfor vil du udfylde rubrik E? Den skal kun udfyldes, hvis jeres nye bostad var billigere end den solgte:confused: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2010 Ja, jeg fik forhandlet prisen ned på bostadsrätten. Som det ser ud på mine papirer lige nu, er den købt for mindre end det ækvivalente beløb vi fik for lejligheden i Danmark. Jeg bliver bare nødt til at kigge på de tal, for jeg endte jo med boliglån i Danmark da boligsalgskreditten ikke rakte til købet i Sverige. Hvorfor kastede jeg mig også ud i det...:( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2010 Ja, jeg fik forhandlet prisen ned på bostadsrätten. Som det ser ud på mine papirer lige nu, er den købt for mindre end det ækvivalente beløb vi fik for lejligheden i Danmark. Jeg bliver bare nødt til at kigge på de tal, for jeg endte jo med boliglån i Danmark da boligsalgskreditten ikke rakte til købet i Sverige. Hvorfor kastede jeg mig også ud i det...:( Ups så svarer jeg lige selv igen.. På K5'eren står der Försäljningspris (enligt köpekontrakt) og det betyder nok ikke minus bankens etableringsgebyrer for salgskreditter (i forbindelse med boligkøb, når den gamle ikke er solgt). Det må helt klart være lejlighedens pris, som det fremgår på mæglerkontrakten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2010 Ja, jeg fik forhandlet prisen ned på bostadsrätten. Som det ser ud på mine papirer lige nu, er den købt for mindre end det ækvivalente beløb vi fik for lejligheden i Danmark. Jeg bliver bare nødt til at kigge på de tal, for jeg endte jo med boliglån i Danmark da boligsalgskreditten ikke rakte til købet i Sverige. Hvorfor kastede jeg mig også ud i det...:( Ok, så er jeg med igen. Ja, så skal du selvfølgelig udfylde E´eren. Ups så svarer jeg lige selv igen.. På K5'eren står der Försäljningspris (enligt köpekontrakt) og det betyder nok ikke minus bankens etableringsgebyrer for salgskreditter (i forbindelse med boligkøb' date=' når den gamle ikke er solgt). Det må helt klart være lejlighedens pris, som det fremgår på mæglerkontrakten.[/quote'] Ja, salgsprisen minus evt. mæglersalær og forbedringer:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2010 Tak! Godt så fik jeg lavet min K5 og min K2. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites