skallstorp 11 Anmeld indhold Skrevet September 28, 2009 Vi har lidr diskutioner herhjemme ang. hus alarm. Min mand mener at det at have alarm signalerer at her er noget at stjäle. Hvad mener i? Der har väret 2 indbrud i området om natten mens folk var hjemme og i nat havde min bror besög. De stak dog af da han tändte lys fordi hunden göede. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2009 Vi har lidr diskutioner herhjemme ang. hus alarm. Min mand mener at det at have alarm signalerer at her er noget at stjäle. Hvad mener i? Der har väret 2 indbrud i området om natten mens folk var hjemme og i nat havde min bror besög. De stak dog af da han tändte lys fordi hunden göede.Bestil! Og hils din mand og sig at han har en gammeldags indstilling til tingene :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2009 Kan kun sige bestil! Har lige brugt 8000 på det lort, men føler mig mere tryg når vi ikke er hjemme. Og også når vi er hjemme. Efter indbrud i garagen mens vi sov. Og husk at hvis i bestiller ved securitas direct og giver dem en reference får vedkommende 3 mdr. Gratis;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2009 Husk på der også er overfaldsalarm i sådanne systemer - plus der ofte er rabat at hente på hemförsäkring, når der er installeret alarm. Derudover er der tilsluttet røg-alarm også... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2009 Enig - vi har haft alarm i alle de 6 år vi har boet i Sverige. For nogle måneder siden havde vi to indbrud indenfor 1 uge i vores garage, så nu er der også alarm på den. Derudover har vi købt 2 hunde, og det første alarm manden sagde var, at han kunne tælle på 1 hånd hvor mange kunder de havde haft med alarm og hund som havde haft indbrud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2009 Falsk alarm? Tak for jeres svar. Ja han er nok lidt gammeldags. Og så går de ikke efter hvordan huset ser ud åbenbart. Min brors hus er ikke et man vil forvente at finde noget i (Mit ville de forvente det, men de ville blive skuffede:laugh:) Det jeg er lidt nervös for er om man risikerer at skidtet går i gang, uden grund. Så dör jeg af skräk. Jeg må hellere gå i gang med at sammenligne de forskellige firmaer. Jeg er nok kommet dertil hvor jeg syntes det er nödvendligt må jeg indrömme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2009 Jeg må hellere gå i gang med at sammenligne de forskellige firmaer. Jeg er nok kommet dertil hvor jeg syntes det er nödvendligt må jeg indrömme.Du behøver ikke undersøge så meget. Der er to at vælge i mellem, når hele regnskabet er blevet gennemgået: Securitas og Trygga Hem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Datski_kille 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2009 Alarm er en god ide En alarm har mere end ét formål. Det der først og fremmest er godt, er den præventive effekt. Tyven ved ganske enkelt ikke om der kommer en vagt inden for de næste 3 eller 15 minutter, så hvorfor tage chancen når nu naboen ikke har alarm. I ca. 80% af tilfældene reder alarmskiltene jer for et indbrud. Skulle der så blive forsøgt indbrud alligevel, er der nogen der sørger for at der bliver låst af igen, så huset ikke står åbent hele weekenden. Det bedste er en godkendt selskab hvor signalet går ind over en kontrolcentral, der derefter enten ringer til Jer før de evt. sender en vagt ud eller sender vagten først, alt efter hvilket abonnement i vælger. Denne løsninng er også den dyreste og I ejer ikke alarmen. Det betyder at hvis i ønsker at skifte selskab, skal i også skifte alarmen. Alternativt kan I få opsat en privat alarm der enten kan ringe op til 4, af jer oplyste, telefonnumre eller, hvis I senere ønsker det, kan kobles op til en kontrolcentral. Prisen for en sådan trådløs alarm kan fået fra Dkr. 2.995,00 inkl. moms og opsætning. Denne alarm ejer I herefter og kan selv afgøre om I vil have et alarmselskab eller ej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2009 Det er fuldstændigt korrekt hvad Datski_kille siger, blot vil jeg lige tilføje at: - det også kan betale sig at se hvor de forskellige vagtselskaber har lokal base.I Skurup har Securitas eksempelvis lige fået en base, som nok alt andet lige gør at de oftere har vagter i området i forhold til et selskab der kun har base i en nærliggende større by. - Husk også på at lette nemme og billige tiltag så som at holde sig en lav hæk, have en bevægelsesaktiveret perimeterbelysning o.s.v har mindst ligeså stor en præventiv virkning som alarm skiltning. - Der er endvidere mange der næsten kun har fokus på hoveddøren og kælderdørens låse og styrke, men hvad nytter det om du blot kan slå en rude i havedøren eller køkkenet itu. Man kan med altså fordel overveje at moterer sikkerhedsfilm på sine ruder eller montere et produkt i stil med Hammerglas, så kan du også samtidigt ofte også spare lidt på varmeregningen. - Kameraer har jeg ikke den store fidus til der er den store cost benifit i at installere som privatperson, de har mest et opklarende formål efter ulykken er sket. Det kan muligvis skræmme amatørtyven over til naboen, men den professionelle er ligeglad. - Husk desuden at tage bilnøgler, tegnebog m.v med dig op i soveværelset. Indbrud hvor tyven går ind gennem havedøren igennem stuen og ud i entreen, skraber alt af værdi ned i en sæk, snupper bilnøglerne og skrider med bilen er ikke unormalt. Og det tager kun et par minutter max., så selv om du vågner eller alarmen går til vagtselskabet er der ikke meget at gøre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2009 Securitas Securitas har nu hele tiden[ kört i Skurup natten igemmen. Jeg gik nattevandrer på et tidspunkt og vi mödte dem hele tiden. Det med at banke en rude ind er årsagen til at vi (jeg) aldrig har väret interesseret i alarm inden. För boede vi på böh landet og så kunne det väre med alarm. Men nu bor i en en mindre by. Og tät på en tog station, så... Vi er meget bevidste om det med häkke o.s.v. Men huset ligger mellem 2 veje, så der er flere muligheder- QUOTE=EBL;201084]Det er fuldstændigt korrekt hvad Datski_kille siger, blot vil jeg lige tilføje at: - det også kan betale sig at se hvor de forskellige vagtselskaber har lokal base.I Skurup har Securitas eksempelvis lige fået en base, som nok alt andet lige gør at de oftere har vagter i området i forhold til et selskab der kun har base i en nærliggende større by. - Husk også på at lette nemme og billige tiltag så som at holde sig en lav hæk, have en bevægelsesaktiveret perimeterbelysning o.s.v har mindst ligeså stor en præventiv virkning som alarm skiltning. - Der er endvidere mange der næsten kun har fokus på hoveddøren og kælderdørens låse og styrke, men hvad nytter det om du blot kan slå en rude i havedøren eller køkkenet itu. Man kan med altså fordel overveje at moterer sikkerhedsfilm på sine ruder eller montere et produkt i stil med Hammerglas, så kan du også samtidigt ofte også spare lidt på varmeregningen. - Kameraer har jeg ikke den store fidus til der er den store cost benifit i at installere som privatperson, de har mest et opklarende formål efter ulykken er sket. Det kan muligvis skræmme amatørtyven over til naboen, men den professionelle er ligeglad. - Husk desuden at tage bilnøgler, tegnebog m.v med dig op i soveværelset. Indbrud hvor tyven går ind gennem havedøren igennem stuen og ud i entreen, skraber alt af værdi ned i en sæk, snupper bilnøglerne og skrider med bilen er ikke unormalt. Og det tager kun et par minutter max., så selv om du vågner eller alarmen går til vagtselskabet er der ikke meget at gøre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2009 Jeg vil nu lige sige, at der er 3 løsninger: de to nævnte selskaber og så at ikke have et vagtselskab. Du kan spare _tusinder_ om året ved ikke at have et selskab som dukker op 45 min efter en alarm for lige at se til hvad der gik galt. Man skl sørme ikke tro at vagtselskabets rolle her er at gå ud og smide tyven ud af dit hus. Deres rolle er at komme ud og se på tingene efter tyven er smuttet og lige få låst døre, ringet til politi eller lign. Så den præventive del ligger i at have en alarm som larmer - så stresses tyven og skrider. Og som nævnt bare det at have et skilt i ruden ved døren om at der er alarm. Vi startede ud med at have vagtselskab og havde et par diverse fejlalarmer - bl.a. strømsvigt, som så gjorde at telefonkablet var blevet inaktivt = alarm hos dem. 1200 kr kostede det lige at de dukkede op. /Thomas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2009 Jeg har så klart også overvejet Jeg har så klart også overvejet for og imod et vagtselskab. Men lige der hvor vi bor körer de faktsik ret så meget. Tror at de er ansat af Skånetraffikken til at passe på stationen i närheden. Men selvfölgelig skal der chekkes om det er de samme folk der körer ud til private. Modellen med at have alarm uden vagtselskab , den hvor den ringer op til en mobil er måske ikke så god her. Min mand arbejder om natten og han kan hverken göre til eller fra hvis han får et opkald i kASTRUPJeg vil nu lige sige, at der er 3 løsninger: de to nævnte selskaber og så at ikke have et vagtselskab. Du kan spare _tusinder_ om året ved ikke at have et selskab som dukker op 45 min efter en alarm for lige at se til hvad der gik galt. Man skl sørme ikke tro at vagtselskabets rolle her er at gå ud og smide tyven ud af dit hus. Deres rolle er at komme ud og se på tingene efter tyven er smuttet og lige få låst døre, ringet til politi eller lign. Så den præventive del ligger i at have en alarm som larmer - så stresses tyven og skrider. Og som nævnt bare det at have et skilt i ruden ved døren om at der er alarm. Vi startede ud med at have vagtselskab og havde et par diverse fejlalarmer - bl.a. strømsvigt, som så gjorde at telefonkablet var blevet inaktivt = alarm hos dem. 1200 kr kostede det lige at de dukkede op. /Thomas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2009 Jeg vil nu lige sige, at der er 3 løsninger: de to nævnte selskaber og så at ikke have et vagtselskab. Du kan spare _tusinder_ om året ved ikke at have et selskab som dukker op 45 min efter en alarm for lige at se til hvad der gik galt. Man skl sørme ikke tro at vagtselskabets rolle her er at gå ud og smide tyven ud af dit hus. Deres rolle er at komme ud og se på tingene efter tyven er smuttet og lige få låst døre, ringet til politi eller lign. Nej, det er ikke vagtselskabets job at lege politi. Grunden til jeg er tilsluttet alarmcentral er netop, at der efterfølgende bliver taget hånd om evt. afdækning/aflåsning. Det giver mig lidt mere ro på, specielt hvis man er meget væk. den præventive del ligger i at have en alarm som larmer - så stresses tyven og skrider. Og som nævnt bare det at have et skilt i ruden ved døren om at der er alarm. Enig og hvis de trods skilte, skulle formaste sig til at prøve alligevel, kan jeg garantere, at de ikke bliver længe pga. larmen. Efter min opgradering af alarmen, er lyden også blevet "opgraderet", man kan simpelthen ikke koncentrere sig om noget:D startede ud med at have vagtselskab og havde et par diverse fejlalarmer - bl.a. strømsvigt, som så gjorde at telefonkablet var blevet inaktivt = alarm hos dem. 1200 kr kostede det lige at de dukkede op. /Thomas Selvfølgelig kan man ikke gardere sig 100% mod fejlalarmer, men de opstår ikke længere ifm. dødt telefonkabel, da jeg tror alle nye alarmer har gsm modul i dag. I øvrigt kan man betale sig fra fejludrykninger gennem abonnementet, dog til en lidt højere pris:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2009 Nej, det er ikke vagtselskabets job at lege politi. Grunden til jeg er tilsluttet alarmcentral er netop, at der efterfølgende bliver taget hånd om evt. afdækning/aflåsning. Det giver mig lidt mere ro på, specielt hvis man er meget væk. Nemlig - og det er så noget man individuelt må gøre op med sig selv er alle pengene værd eller ej. Vores alarm ringer på mobilos, og skulle uheldet være ude kan jeg altid ringe til nabo'en som så må ordne det praktiske. Koster kun et smil og et kram en gang i mellem :-) /Thomas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2009 En anden ting at huske på, hvis man vælger en løsning All Included, ér at selskabet varetager service på dit udstyr. Sensorer og centraler overvåges og serviceres, hvis der skulle vise sig uregelmæssigheder o.a. I min verden er det et af de steder man let kan "spare sig ihjel" på - ergo har jeg valgt en fuld løsning hos Securitas, og betaler med glæde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2009 Det jeg er lidt nervös for er om man risikerer at skidtet går i gang' date=' uden grund. Så dör jeg af skräk. [/quote'] Skulle alarmen gå i gang ved en fejl, sker der intet... Hos os ringer Securitas efter 2 sekunder, for at høre om der er noget galt. Her oplyser vi blot vores kode, og alarmen afblæses. Det koster intet, selv ikke hvis vægteren allerede er kommet ud på adressen... En falsk alarm koster ikke noget. Men det er dejligt at kunne tage på ferie, og være sikker på, at skulle der være en tyv på spil, så bliver vi ringet op, og Securitas fikser skader på huset så det ikke står pivåbent i XX dage. Kan kun tilslutte mig koret og sige køb, køb, køb. PS. dog ikke sikkert du kan regne med besparelser på forsikringen. Vores Villa och Hem försäkring faldt 100 kr pr år ;) Check evt. med dit forsikringsselskab om de har aftaler med et alarmselskab, nogle gange giver det rabat at bestille gennem et forsikringsselskab. Alternativt kan du måske få rabat hvis du er medlem af villaägerne... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2009 Trygga Hem kører lige nu en kampagne (til og med den 15. okt) hvor man sparer 2.175 sek, hvis man opretter abonnement hos dem - og man altså lige er medlem af Villaägarnas Riksförbund, ellers opretter de også medlemskabet der for en, til 350 sek/år. tjek evt www.tryggahem.se/kampanj Jeg skal ikke kunne sige hvilket selskab der er bedst, dette var bare info om at der altså ER andet at vælge mellem end Securitas. I øvrigt tror jeg ikke man skal lægge for meget vægt på at Securitas evt er hurtigere fremme end andre her i Skurup omegn. Man kan være helt sikker på at tyvene ER væk, inden et alarmselskab ankommer til adressen. At tro på at et alarmselskab kan være fremme på max 5 min fra alarmen går, er det samme som at tro på at man vinder 7 rigtige i lotto. Og ja, som andre har sagt tidligere, alarmselskabet kommer bare ud og konstaterer at der har været indbrud, og så lukker de, smider info videre, og kører igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2009 I øvrigt tror jeg ikke man skal lægge for meget vægt på at Securitas evt er hurtigere fremme end andre her i Skurup omegn. Man kan være helt sikker på at tyvene ER væk' date=' inden et alarmselskab ankommer til adressen. At tro på at et alarmselskab kan være fremme på max 5 min fra alarmen går, er det samme som at tro på at man vinder 7 rigtige i lotto. Og ja, som andre har sagt tidligere, alarmselskabet kommer bare ud og konstaterer at der har været indbrud, og så lukker de, smider info videre, og kører igen.[/quote']Præcis. Vægternes opgave er ikke at fange en evt. tyv med pølserne i kagedåsen. Dette er Polisens opgave. Skulle en vægter komme ud til en Bjørnebande i sving, så skal man ikke forvente hele banden anholdt og lagt i benlås. Jeg er sikker på andre kan kaste mere lys over dén del af sagen - uden at vi skal høre en masse røver-historier fra alle wannabe-"security"'erne ;) At en vægter kommer ud og sikrer området efter 147-741 & Co har været på spil er en dejlig ting - især hvis man er bortrejst. Der er nok grænser for hvor mange kram naboen vil finde sig i... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2009 Der er da en del andre selskaber indenfor dette område. Selv har vi G4S og jeg kan da huske, at jeg har set adskillige andre rundt omkring på klistermärkerne på naboernes vinduer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2009 Vi skal vel heller ikke glemme G4S... http://www.g4sonline.se/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2009 og hvis der bliver alarm ringer de först hjem, dernäst til 3-4 personer, hvis nummer man har opgivet. Hvis vi så ikke har mulighed for selv at tage hjem, så sender de en vägter ud, og det koster så lidt over 1000 kr (ifölge vores aftale). Men jeg giver de andre ret i, at hvis tyven står med et hus med alarm og et uden, så har alarmen en afskräkkende effekt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2009 Du behøver ikke undersøge så meget. Der er to at vælge i mellem' date=' når hele regnskabet er blevet gennemgået: Securitas og Trygga Hem.[/quote'] Kan anbefale Sydsec Bevakning http://www.sydsec.se/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2009 Kan anbefale Sydsec Bevakning http://www.sydsec.se/ Hvorfor??? Hvis deres service er ligeså dårlig som deres information på deres hjemmeside, ville jeg da holde mig langt væk... Eller er det bare mig der ikke kan finde deres produkter på siden? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2009 Hvorfor??? Hvis deres service er ligeså dårlig som deres information på deres hjemmeside, ville jeg da holde mig langt væk... Eller er det bare mig der ikke kan finde deres produkter på siden? Fordi de ringer ca. 10 sekunder efter alarmen er gået, virker seriøse og professionelle, kommer hurtigt til dit hus hvis alarmen går (jeps er prøvet - heldigvis var det falsk alarm, der var ingen indbrud), vi havde dem ude 1 time hvor de forklarede m.v hvad deres produkt og service indeholdt og fik en grundig gennemgang. Ikke den mest spændende hjemmeside giver jeg dig ret i Thomas - men de har de produkter der som oftest er behov for - brandalarm/indbrudsalarm/overfaldsalarm/sabotagealarm og til en meget fair pris. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2009 Fordi de ringer ca. 10 sekunder efter alarmen er gået, virker seriøse og professionelle, kommer hurtigt til dit hus hvis alarmen går (jeps er prøvet - heldigvis var det falsk alarm, der var ingen indbrud), vi havde dem ude 1 time hvor de forklarede m.v hvad deres produkt og service indeholdt og fik en grundig gennemgang. Ikke den mest spændende hjemmeside giver jeg dig ret i Thomas - men de har de produkter der som oftest er behov for - brandalarm/indbrudsalarm/overfaldsalarm/sabotagealarm og til en meget fair pris.Godt at høre positive erfaringer med andre selskaber Du behøver ikke undersøge så meget. Der er to at vælge i mellem' date=' når hele regnskabet er blevet gennemgået: Securitas og Trygga Hem.[/quote']Ovenstående er jo så min egen erfaring/konklusion...selvfølgelig. Det skulle jeg måske lige have skrevet :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites